וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבה לציון רצח רחבעם זאבי: "לא ניתן למחוק את מורשתו"

24.10.2017 / 16:38

ראש הממשלה אמר בכנסת כי מהשר שנרצח לפני 16 "נבצר להגן על שמו הטוב", ברקע הטענות שצצו לאחר מותו על כך שהטריד מינית נשים רבות. רק 30 ח"כים נכחו, ארבעה בלבד מהאופוזיציה

בווידאו: הנשיא ורה"מ באזכרה לזכרו של רחבעם זאבי/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי "לא ניתן למחוק את זכויותיו" של השר רחבעם זאבי במהלך ישיבה מיוחדת של הכנסת לציון 16 שנה לרצח השר. זאת ברקע הטענות שצצו בשנים האחרונות על כך שזאבי הטריד מינית נשים רבות. חברי סיעות מרצ והרשימה המשותפת החרימו את הישיבה ורק ארבעה חברי אופוזיציה נכחו בה, לצד 26 מקרב חברי הקואליציה.

"על עשייתו רבת השנים של גנדי למען מדינת ישראל היו שביקשו לאחרונה להטיל צל"', אמר נתניהו. "הטענות שעלו נגדו הכאיבו לכולנו ולכל מי שהכיר אותו ואת מעשיו, אך מעבר לכל הכאיבו לכם בני המשפחה כי מגנדי נבצר להגן על שמו הטוב. הכל היה במעמד צד אחד. הדבר הזה נעשה בניסיון ברור לטשטש או למחוק את זכויותיו ומורשתו של גנדי. זה פשוט לא יקרה. לא ניתן למחוק בהינף יד באמצעות חרמות או דרכים כאלה ואחרים".

נתניהו פירט את פעילות ההנצחה שיזם בשנה האחרונה לזכרו של גנדי, בין היתר החלטה על הנצחה במועצה האזורית שומרון.

רה"מ בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של גנדי ז"ל, במלאות 16 שנים להירצחו. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
מול ישיבה ריקה. נתניהו בכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר כי לא ניתן להתעלם מהטענות נגד זאבי בעידן הנוכחי, "בוודאי על רקע השיח הציבורי הנוקב בנוגע לתקיפות מיניות". לדבריו, "מובן מאליו שאילו היו טענות אלו מועלות בפני גנדי בעודו בחיים, בוודאי הייתה ניתנת לו הזכות וההזדמנות להשיב ולהגיב ולטעון כנגד. הפרק הזה יישאר ספר שאינו חתום – בבחינת "והמתים אינם יכולים לטהר את שמם'".

במרצ היו תקיפים יותר ונימקו את היעדרותם בכך ש"מורשת הטרנספר של גנדי אינה ראויה להנצחה מראש". עוד נמסר כי "בוודאי ובוודאי שאין מקום להנצחה של מורשת המבוססת על אונס ואלימות מינית, הוצאה להורג ללא משפט והתעללות בגופות, עולם תחתון והטלת אימה וטרור. את מורשת גנדי המפוקפקת והעבריינית הכנסת צריכה להוקיע ולגנות, ובכך להעביר מסר חד, ברור וערכי לציבור הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ביבי נתניהו עם יפתח פלמ''ח זאבי אזכרה ממלכתית שנתית לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) בהר הרצל. קובי גדעון, לע''מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ופלמח זאבי בטקס האזכרה בהר הרצל/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע''מ

זאבי, מקים תנועת "מולדת" ומי שהיה שר התיירות בממשלת שרון, נרצח ב-17 באוקטובר 2001 על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים מתנועת החזית העממית בפתח חדרו במלון הייאט בירושלים. בשנתיים האחרונות התעוררה סערה סביב הנצחת מורשתו, זאת בעקבות טענות של נשים ששודרו בתחקיר "עובדה" ולפיהן הותקפו מינית על ידו, ובנוסף על כך שקיים קשרים עם גורמים עבריינים. משפחתו של גנדי הכחישה את המיוחס לו, אך הטענות העלו קולות מתנגדים לתקצוב פעילויות ההנצחה מטעם המדינה.

בנוסף לכך, הטענות העניקו רוח גבית למאבק שהובילו לוחמי הפלמ"ח נגד הנצחתו של גנדי בשער הגיא. ביום ראשון אישרה הממשלה תוכנית בעשרה מיליון שקלים להקמת אתר הנצחה במקום ללוחמי הפלמ"ח וחטיבת הראל פורצי הדדרך לירושלים במלחמת העצמאות. בכך בא לסיום מאבקם דרשו - והצליחו - להעביר משער הגיא את אתר ההנצחה שהיה אמור לקום לזכר גנדי.

לפני הישיבה בכנסת, התקיים טקס זיכרון בהר הרצל בירושלים, שם קבור זאבי. "אנחנו דואבים על כך שבשנתה האחרונה נאלצה המשפחה לסבול את ההאשמות שהוטחו בגנדי, וגנדי לא יכול היה להשיב. אבל אנחנו זוכרים אותה, בחיבה גדולה, בהערכה גדולה, אמיתית", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully