וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את בקשת תושבי נתיב האבות: "יש להרוס את כל הבתים"

הרכב השופטים בראשות הנשיאה נאור דחה את בקשת התושבים וקבע כי יש להרוס את כל בתי המאחז ולא להסתפק בהריסה חלקית. תושבי המאחז: "בג"ץ שוב בחר להתעלם מהתושבים ולא מוכן לבחון את המציאות בשטח"

מבט על הישוב אלעזר במבט מאפרת, שכונת נתיב האבות אוגוסט 2017. מתוך ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
בג"ץ קבע להרוס את כל הבתים. נתיב האבות/מערכת וואלה! NEWS, מתוך ויקיפדיה

בג"ץ דחה אמש (ראשון) את בקשתם של תושבי "נתיב האבות" שבגוש עציון, שביקשו להסתפק בהריסה חלקית של שישה מבתי המאחז שהוקמו בחלקם על קרקע פרטית של תושבים פלסטינים. הנשיאה מרים נאור והשופטים אסתר חיות ועוזי פוגלמן קבעו כי יש להרוס את הבתים במלואם.

בג"ץ קבע כבר לפני יותר משנה כי על המדינה לממש את צווי ההריסה שהוצאו ל-17 בתים במאחז, משום שלא נבנו על קרקעות שהוגדרו אדמות מדינה. אולם, לגבי שישה מהמבנים נטען כי רק חלק מהם נמצאים מחוץ לאדמות מדינה, ולכן ניתן להסתפק בהריסה חלקית. למרות זאת, השופטים דחו בקשה זו.

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני הנכים מאיימים: "אם נתניהו לא יתערב - נחסום את נתב"ג"
קטלוניה מפולגת: "התקווה היחידה למבקשי העצמאות היא אלימות"
אחרי 120 עצורים: מחאת הגיוס של הפלג הירושלמי בצומת דרכים

הפגנה נגד הריסת בתים במאחז נתיב האבות אוגוסט 2017. מתוך פייסבוק נתיב האבות, מערכת וואלה! NEWS
מחאת תושבי נתיב האבות בחודש אוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק נתיב האבות

"בשונה ממקרים אחרים, שבהם הנסיבות הצדיקו הריסה חלקית ולכן הדבר צוין במפורש, במקרה הנוכחי לא נאמר שניתן להסתפק בכל ולא בכדי", כתבה נאור. "במקרה שלפנינו לא הבחנו בין מבנים לחלקי מבנים, וזאת בשל חריגתם לאדמות לא מוכרזות ובשל טעמים אחרים ובהם חשיבות השמירה על שלטון החוק וקיום התחייבויות המדינה לבית המשפט".

נאור מתחה ביקורת על תושבי המאחז שהגישו את העתירה כ"בקשת הבהרה" של פסק הדין, אולם בפועל, לדבריה, מדובר בבקשה לשנות פסק דין סופי. "פסק דין אינו 'סיפור בהמשכים'", כתבה הנשיאה. "בעניינו כפי שפורט בפסק הדין, ההליכים לגבי הבינוי הבלתי חוקי במאחז מתקיימים מזה שנים ארוכות ואין מחלוקת כי כל המבנים מושא פסק הדין נבנו שלא כדין. בנוסף לכך, חלק מהמבנים נבנו בשנים האחרונות, לאחר שהוצאו צווי הפסקת עבודה והריסה ולאחר שניתן פסק דין בעתירה קודמת שעסקה בבינוי בלתי חוקי במאחז".

נאור כתבה כי היא אינה מקלה ראש בקושי של התושבים לעקור מבתי מגוריהם, יחד עם זאת היא ציינה כי בית המשפט התייחס לעניין זה בעת שנתן את החלטתו. "גם לכך ניתן ביטוי ראוי בפסק הדין בדמות השהיית מימוש צווי ההריסה לפרק זמן ארוך, שנה וחצי, לצורך מציאתן של חלופות מגורים ראויות", הסבירה.

עוד באותו נושא

מעלה הילוך: נתניהו הבטיח פתרון לתושבי המאחז העומד בפני פינוי

לכתבה המלאה
ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"פסק הדין אינו 'סיפור בהמשכים'", השופטת נאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

העותרים הם בעלי קרקעות פלסטינים מהכפר אל-חאדר הסמוך, וכן תנועת "שלום עכשיו". עו"ד מיכאל ספרד, שייצג את העותרים, מסר: "מלכתחילה ההליך היה תרגיל שנועד לבטל פסק דין מפורש וברור לגמרי של בג"צ. חבל שמנהיגות המתנחלים לא מצליחה להפנים שלבנות על קרקע לא להם זה לא רק לא מוסרי אלא גם לא חוקי".

תושבי "נתיב האבות" תקפו אף הם על ההחלטה: "בג"ץ שוב בחר להתעלם מהתושבים ולא מוכן לבחון את המציאות בשטח ולמרות האבסורד ועוגמת הנפש, החליט שוב להראות כי ידו על העליונה וכי הצדק לא נר לרגליו, ובכוח דוחף אותנו למאבק חסר פשרות. פסק הדין הוא רוע לב צרוף. בג"ץ ממשיך להיות פוליטי ואכזרי ולהפלות את הציבור היהודי אך כשמדובר בערבים פעם אחר פעם בגץ פוסק לטובתם". עוד הוסיפו התושבים "אנחנו עומדים המומים מול אוזלת היד של הפוליטיקאים וחוסר היכולת שלהם לשלוט במדינה היקרה שלנו . ראש המשלה שוב מוכיח את חולשתו מול מצוקה של אזרחים במדינת ישראל, הוא ורק הוא יכול לשנות את הגורל כמו שהוא יודע ואנו מחכים ומצפים למוצא פיו ולמתן פתרון מיידי"

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מתח ביקורת קשה נגד החלטת השופטים: "עד הערב התחלקו בתי נתיב האבות לאלו שמכונת הצדק רמסה אותם במלואם לאלו שהיו רק נגועים בצרעת העוול המשפטי. הערב הבג"ץ פסק שאין מקום לחלוקה בין סוגי הבתים. למדנו בזכות בית המשפט שרק חלוקה אחת רלוונטית עבורנו - חלוקה בין אמת לשקר. בין האמת בזכות שלנו ללכת בנתיב אבותינו, לשקר של המשפט הקר והמנוקר מהזכות היסודית הזו. לא את פסק דינם של הבתים קבע היום בג"ץ אלא את פסק דינו הוא פסק - העיד על עצמו כבית הדין הגבוה לחוסר צדק".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully