וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הנכים מאיימים: "אם נתניהו לא יתערב - נחסום את נתב"ג"

23.10.2017 / 0:24

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימו הארגונים, הם קראו לראש הממשלה נתניהו להתערב מיידית במשא ומתן המתקיים מול האוצר להעלאת גובה קצבת הנכות. "אנחנו קוראים לציבור להתעורר, מחר זה יכול להיות כל אחד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

ארגוני הנכים איימו אמש (ראשון) לשבש את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יתערב במשא ומתן להעלאת קצבת הנכות. הארגונים קיימו מסיבת עיתנואים מיוחדת בה הודיעו כי מחר בבוקר יוקם אוהל מחאה מול הכנסת, וכי אם דרישותיהם לא ייענו - הם יפעלו לחסימת נמל התעופה.

"אנחנו מבקשים מהציבור להתעורר", אמרו. "היום זה אנחנו, אך מחר זה יכול להיות המאבק של כל אחד. אף אחד לא יודע מה צופן לו העתיד".

לקריאה נוספת:
בשיא העומס: פעילי מחאת הנכים שיבשו את התנועה באזור נתניה
המשטרה עצרה שלושה פעילי מחאת הנכים שחסמו כביש באזור יבנה
"פריצת דרך"? אלה האוכלוסיות שמתווה הנכים השאיר בחוץ

מסיבת עיתונאים של האירגונים האקטביסטיים המתנגדים להסכם שכביכול הושג בין המדינה לבין ארגוני הנכים, משרדי עמותת אחוה בחיפה. שלומי גבאי
מסיבת העיתונאים בחיפה, אמש/שלומי גבאי

פעילי הארגונים שבו למחאתם בשבוע שעבר. קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" יצאה ביום שלישי לכביש 1 לכיוון ירושלים בכוונה לשבש את התנועה לבירה. המפגינים החלו בנסיעה איטית ממחלף לטרון וגרמו לעומסי תנועה כבדים. בהמשך הערב, לאחר המחאה מול בית ראש הממשלה, נחסם לתנועה גשר המיתרים בירושלים.


יומיים לפני כן שיבשו הארגונים את התנועה בכביש החוף. הפעילים נסעו באיטיות בכביש לכיוון דרום, ממחלף נתניה ולאורך כארבעה קילומטרים. בהמשך חסמו את הכביש בסמוך לאזור התעשייה של העיר. בהפגנה השתתפו לראשונה גם נכי צה"ל. אייל כהן, שהוביל את המוחים סיפר כי הם מבקשים "להזכיר שאנחנו עדיין פה, לא שקופים, ממשיכים את המאבק". לדבריו, "אנחנו מנסים הפעם לא לחסום את הכביש, נלך על כביש החוף לכיוון דרום, לתת את האמירה שלנו שאנחנו עדיין ממשיכים את המאבק שלנו על קצבת הנכות".

עוד באותו נושא

הנכים הפגינו סמוך לביתו של ביטן: "תפרת חליפה על חשבוננו"

לכתבה המלאה
מחאת הנכים בצומת נתניה בכביש החוף 15 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
המחאה בכביש החוף בשבוע שעבר/שלומי גבאי

במשך כשעה שיבשו המפגינים את התנועה בכביש המהיר, שצומצמה בהכוונת המשטרה לסירוגין לשני נתיבים בלבד. בהמשך חסמו השוטרים את הכביש על מנת לאפשר את חזרתם של המפגינים לנקודת היציאה להפגנה, בתחנת דלק בסמוך למחלף נתניה.

בחודש שעבר הגיעו נציגי הממשלה להסכמה עם הנכים על מתווה חדש להעלאת קצבאות הנכים. על פי ההסכם תוגדל קצבת הנכות לכ-4,000 שקלים. קבוצת "היחידה החוסמת" של הנכים, המורכבת מכמה מהארגונים, הודיעה כי אינה מרוצה מההבנות שאליהם הגיעו הצדדים ולכן היא ממשיכה במאבקה להעלאת הקצבאות.

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully