וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים הפגינו סמוך לביתו של ביטן: "תפרת חליפה על חשבוננו"

2.10.2017 / 0:54

ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", שלא קיבל את מתווה ההסכם שהושג בין שאר הארגונים לאוצר, הפגין מתחת לביתו של יו"ר הקואליציה. "רד והתעמת איתנו", קראו. מוקדם יותר חסמו אנשי הארגון צומת מרכזי בראשון לציון. יו"ר ארגון מטה מאבק הנכים: "מגנה את החסימות"

צילום מסך

ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הפגין אמש (ראשון) סמוך לביתו של יושב-ראש הקואליציה דוד ביטן, זאת לאחר שאנשי הארגון הודיעו כי הם לא מקבלים את מתווה ההסכם שהושג מול שאר הארגונים בנוגע להעלאת קצבאות הנכות.

"ביטן, רד למטה ותגיד לנו את האמת על כל השקרים ששיקרת בתקשורת", קראו חברי הקבוצה שהתכנסו מתחת לביתו של יו"ר הקואליציה. "תספר לכולם שתפרת חליפה על חשבון הנכים, אל תהיה פחדן, נבוא לכאן כל הזמן עד שלא תרד, תתעמת ותגיד את האמת בפנים - אתה מתעלל בנכים". כוחות המשטרה הוזעקו לביתו של ביטן מיד עם הגעת הנכים לאזור.

לקריאה נוספת:
הנכים חזרו להפגין חרף ההסכם: שיבושים בכביש החוף ובנתיבי איילון
"הסכם היסטורי": פריצת דרך במו"מ בין הנכים לממשלה; הקצבאות יוגדלו
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש

ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" התייצב מתחת לביתו של ביטן. ללא קרדיט, צילום מסך
הפגנת הנכים סמוך לביתו של יו"ר הקואליציה. ראשון לציון, אמש/צילום מסך, ללא קרדיט

מוקדם יותר חסמו חברי הקבוצה את צומת הרחובות ז'בוטינסקי-רוטשילד בראשון לציון. בשעות הבוקר הם חסמו את מחלף הסירה בהרצליה, מה שהוביל לחסימת הירידה מכביש החוף לכיוון צפון, והעלייה מנתיבי איילון אל מחלף שבעת הכוכבים. בהמשך חסמו הנכים את נתיבי איילון לכיוון דרום באזור מחלף גלילות.

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים שהביע את הסכמתו למתווה שנחתם מול האוצר, מתחה ביקורת על חברי הארגון שהחליט להמשיך בחסימות. "אני מגנה בכל תוקף את חסימות הכבישים שבסך הכל ממאיסות אותנו על הציבור ובעיקר מקדמות אותנו במלוא העוצמה לאחור", אמרה. בדמוקרטיה יחסית תמיד יהיו נבחרים שייצגו את שולחיהם, וכל ששת הנציגים שהיו סביב השולחן – נבחרו. מי שהעדיף לחסום באותה שעה - במקום לעשות שימוש בזכות לבחור ולהיבחר ושלח נציג במקומו - אל לו להלין על התוצאה".

עוד בוואלה!

כדורי גומי וגרזנים: מאות פצועים בעימותים במשאל העם בקטלוניה

לכתבה המלאה
נעמי מורביה, יושבת ראש מטה המאבק לנכים, נובמבר 2016. באדיבות המצולמים
מגנה את החסימות. נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים/באדיבות המצולמים

מורביה הוסיפה: "בנתונים הקיימים זו התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להגיע אליה, וכל מי שלא מבין את הקונסטלציה הכלכלית של תקציב דו שנתי ונומרטור שיעשה שעורי בית לפני שהוא מותח ביקורת. מהפסגה הזו הדברים יכולים רק להידרדר לאחור במדרון החלקלק של הפוליטיקה. הכוחניות המופרזת וההתנגחות המיותרת עם משטרת ישראל והאזרחים לא תוסיף ולו שקל אחד לקצבה, וזו דהרה חסרת תוחלת של עדר השועט אל התהום. אני קוראת מכאן לכולם להירגע, לשמור על החוק ולהפסיק לעשות מהציבור בני ערובה במלחמה נואלת על קרדיטים ואגו".

בשבוע שעבר הגיעו נציגי הממשלה להסכמה עם הנכים על מתווה חדש להעלאת קצבאות הנכים, יחד עם זאת קבוצת "היחידה החוסמת" של הנכים שביום רביעי וחמישי האחרון קיימה את רוב החסימות בכבישים הודיעה כי אינה מרוצה מההבנות שנסגרו ולכן היא ממשיכה במאבקה להעלאת קצבאות הנכים.

מחאת נכים במחלף הסירה 1 באוקטובור 2017. אוהד חיון., מערכת וואלה! NEWS
החסימות במחלף הסירה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אוהד חיון.

בהודעה שהוציאה אתמול קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", נמסר כי למרות ההסכם, הם מתכוונים להמשיך בחסימות בחסימות בכבישים. "על פי הידוע לנו יו"ר ארגון נכי הפוליו שהיה שותף למו"מ עזב אותו במחאה בעקבות הסיכום שהנכים הגימלאים לא יקבלו שום תוספת ויישארו עם קצבה של 2,342 שקל. למיטב ידיעתנו ההסכם רצוף חורים ואינו נותן מענה מלא ואמיתי למצוקות הנכים. בנוסף לכך, ובמיוחד לחוסר האמון הטוטאלי שלנו בממשלת ישראל המאבק ממשיך ללא כל שינוי. אם מישהו העלה בדעתו שבעקבות הפרסומים בתקשורת אנחנו נעצור את המאבק אז הוא טועה".

נאור לביא, מקבוצת הנכים הופכים לפנתרים אמר כי "אנחנו לא מקבלים את המתווה שנחתם בהסתדרות, זה משאיר את הנכים בעולב ובעוני, ולכן אני אומר לציבור התכוננו לחסימות, זו הדרך היחידה שלנו להילחם את המלחמה שלנו".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully