וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון וביטן התעמתו על חוק חקירות רה"מ: "אתם מחפשים הסלמה מכוונת"

שר האוצר ויו"ר הקואליציה התעמתו בישיבת ראשי הקואליציה על רקע התנגדות כולנו לחוק שיאסור לחקור ראש ממשלה מכהן. ביטן: נותנים לכם את כל מה שאתם רוצים, זה לא יכול להימשך כך", כחלון: "הכל לפי ההסכמים". הדיון בהצעה נדחה בשבוע

השר משה כחלון נואם באירוע גיבושון של קואליציה. 15 במרץ 2017. טוויטר טל שלו, צילום מסך
עימות בישיבת ראשי הקואליציה. כחלון וביטן/צילום מסך, טוויטר טל שלו

יו"ר הקואליציה דוד ביטן ושר האוצר משה כחלון התעמתו היום בישיבת ראשי הקואליציה, על רקע התנגדות סיעות כולנו והבית היהודי להצעת החוק האוסרת על חקירת ראשי ממשלה מכהנים. ביטן אמר לכחלון: "נותנים לכם את כל ההצעות והתוכניות שאתם רוצים, זה לא יכול להימשך כך". כחלון השיב לו: "הכל לפי ההסכמים הקואליציוניים. אתה רוצה שאקום ואעזוב את החדר ולא אבוא לפה יותר כמו ליברמן? (שלא מגיע לישיבות ראשי קואליציה מזה כמה חודשים, ט"ש). אתם מחפשים אסלקציות מכוונות". נתניהו אמר לשניהם כי הוא לא מתכוון להתערב בחוק הצרפתי ושינהלו את הדיון לא לידו.

הדיון בוועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק לאיסור על חקירות של ראש ממשלה מכהן נדחה לשבוע הבא, לאחר עימות שפרץ הבוקר בין שרת המשפטים איילת שקד לביטן. בעקבות המחלוקת סיכמו השניים כי לא יאושרו היום חוקים של הקואליציה בוועדה, אלא רק הצעות ממשלתיות שמונחות על סדר היום.

עוד בוואלה! NEWS:
מחלוקת סביב החוק האוסר חקירות רה"מ: טרם הוחלט אם לקיים הצבעה מחר
הממשלה אישרה את "חוק הג'ובים": בכירים ימונו ללא מכרז
השרים יאשרו: מינויים פוליטיים נוספים במיליוני שקלים בשנה

השרה שקד אמרה כי שינוי שיטת המינויים הבכירים בשירות הציבורי הוא "צעד חשוב ומאוזן". רוני כנפו
"מצדי שיבטלו את ועדת השרים". שקד/רוני כנפו

בדיון עם ביטן ושר התיירות יריב לוין, הביעה שקד התנגדות להעלאת החוק להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, על אף שנוסף לו סעיף הגבלת כהונה, בשל העובדה שמדובר בשינוי חוק יסוד. "איך אתה רוצה להעלות חוק כזה היום? צריך ללמוד אותו", אמרה לביטן בשיחה שנערכה במשרד ראש הממשלה.

ביטן הציע להצביע היום, אך לא להמשיך בחקיקה. שקד סירבה, וביטן התעקש: "לא מוכן שתשימו לי מקלות בגלגלים. איך אפשר לעבוד ככה? אנחנו מעבירים כל הזמן חוקים שלכם". בתגובה אמרה שקד: "ממש, אתם לא מעבירים אף חוק. מצדי שיבטל את כל ועדת השרים". אתמול ביקשה שקד לדחות בשבוע את ההצבעה על החוק בוועדת השרים לחקיקה, למרות התנגדותו של ביטן.

"זהו חוק יסוד והוא צריך לעבור בתמיכת כל סיעות הקואליציה", אמרה שקד לוואלה! NEWS בטרם הודיע ביטן על התנגדותו. עם זאת, שקד הוסיפה כי "זה לא דבר בריא" שראשי ממשלה נחקרים בזמן כהונתם, וכי היא תתמוך בהצעת החוק אם יקדמו במקביל אליה גם חוק שמגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או לשמונה שנים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קרא: "רה"מ תקף בצדק את ליאור חורב"; אקוניס: "אלשיך צריך לעצור את ההדלפות". רוני כנפו
"זו לא ממשלת כולנו". השר אקוניס/רוני כנפו

לפי הצעת החוק שיזם ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), לא ניתן יהיה לחקור ראש ממשלה מכהן בעבירות קלות שהעונש עליהן הוא עד שישה חודשי מאסר. חקירות על עבירות מין, אלימות, סמים וביטחון ייחקרו גם בתקופת כהונתו.

נוסח ההצעה קובע כי תחול רק מהקדנציה הבאה, ולא על חקירות שכבר החלו, כך שזו לא צפויה לפטור את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחקירות המתנהלות נגדו. אם לאחר חקיקת החוק ייפתחו חקירות נוספות נגד ראש הממשלה, החוק יחול עליהן. נתניהו נמנע עד כה מהשתתפות בדיונים שהתקיימו על הצעת החוק, וההערכה כי ההצעה תעלה לדיון נוסף בפורום ראשי הקואליציה המתכנס מדי יום ראשון, במקביל לוועדת השרים לחקיקה.

בישיבת שרי הליכוד הביעו השרים זעם על התנהלות שר האוצר משה כחלון ומפלגת כולנו בנושאי חקיקה והתנהלותם בקואליציה. שר המדע אופיר אקוניס התלונן כי כולנו מטילים וטו ומסכלים יוזמות חקיקה של הליכוד, וזעם על ההתנגדות של חלק מחברי הסיעה בנושא החוק לאיסור חקירות ראש הממשלה: "זו לא ממשלת כולנו. זאת סיעה שיודעת רק לקבל ולא לתת כלום".

(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully