וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת סביב החוק האוסר חקירות רה"מ: טרם הוחלט אם לקיים הצבעה מחר

21.10.2017 / 23:00

שרת המשפטים שקד ביקשה לדחות את ההצבעה על החוק האוסר חקירת ראש ממשלה מכן, בשל מחלוקות בקואליציה. ואולם, יו"ר הקואליציה ביטן מתנגד לדחייה ומחר תתקבל ההחלטה בהתייעצות עם גורמים נוספים בקואליציה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד ביקשה הערב (שבת) לדחות בשבוע את ההצבעה בוועדת שרים לחקיקה על החוק שאוסר חקירת ראש ממשלה מכהן - אולם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התנגד לכך נחרצות. ההחלטה תתקבל מחר בשיחה עם גורמים נוספים בקואליציה.

"זהו חוק יסוד והוא צריך לעבור בתמיכת כל סיעות הקואליציה", אמרה שקד לוואלה! NEWS, בטרם הודיע ביטן על התנגדותו. שקד הוסיפה כי "זה לא דבר בריא" שראשי ממשלה נחקרים בזמן כהונתם וכי היא תתמוך בהצעת החוק אם יקדמו במקביל אליה גם חוק שמגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או לשמונה שנים.

לפי הצעת החוק שיזם ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), לא ניתן יהיה לחקור ראש ממשלה מכהן בעבירות קלות שהעונש עליהן הוא עד שישה חודשי מאסר. חקירות על עבירות מין, אלימות, סמים וביטחון ייחקרו גם בתקופת כהונתו.

נוסח ההצעה קובע כי תחול רק מהקדנציה הבאה, ולא על חקירות שכבר החלו, כך שזו לא צפויה לפטור את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחקירות המתנהלות נגדו. אם לאחר חקיקת החוק ייפתחו חקירות נוספות נגד ראש הממשלה, החוק יחול עליהן.

לקריאה נוספת בנושא
לצד האיסור על חקירת ראש ממשלה מכהן: בליכוד מקדמים הגבלת כהונות
ארדן: לבדוק ההדלפות מחקירות נתניהו; "בעייתי שיועץ פוליטי מועסק במשטרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנס תקשורת נוצרית במוזיאון ישראל, ירושלים. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נמנע מדיונים בנושא. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו נמנע עד כה מהשתתפות בדיונים שהתקיימו על הצעת החוק, וההערכה כי ההצעה תעלה לדיון נוסף בפורום ראשי הקואליציה המתכנס מידי יום ראשון, במקביל לוועדת השרים לחקיקה, ושם תתקבל גם ההחלטה לגבי עתידו. עם זאת, ההסתייגות של שר האוצר משה כחלון מההצעה וחילוקי דעות בתוך "הבית היהודי" הובילו לכך שההצבעה תדחה.

בשל כך, ח"כ אמסלם יגיש הצעה מתוקנת שבה יוסיף סעיף לפיו קצובת כהונה של ראש ממשלה לשתי קדנציות רציפות ומלאות של הכנסת או תקופה רצופה של שמונה שנים, לפי התקופה הארוכה מביניהם. זאת, מתוך מטרה לרצות את שאר השותפות הקואליציוניות המתנגדות להצעה הנוכחית שמשמעותה רק איסור חקירה.

בינואר דחתה ועדת השרים את ההצבעה עד להשגת תיאום בין מרכיבי הקואליציה. זאת לאחר ששקד הודיעה כי היא מבקשת לקדם הצעת חוק ממשלתית בנושא ולהגביל כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. זאת לצד קביעה כי לא תתאפשר הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן בגין עבירות מסוג חטא ועוון, שהעונש עליהן הוא עד שלוש שנות מאסר, בין היתר כמו עבירות מרמה והפרת אמונים. עד היום לא התקיים דיון בין מרכיבי הקואליציה על הצעת החוק.

(עדכון ראשון 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully