וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את "חוק הג'ובים": בכירים ימונו ללא מכרז

15.10.2017 / 14:14

לאחר דחייה של שבועיים, אישרה הממשלה את הצעתם של השרים שקד ולוין לאפשר מינוי של משנה למנכ"ל משרדי ממשלה ללא צורך במכרז: "משילות ומקצועיות לא סותרות, סוף למצב אבסורדי שמדיניות אינה מתבצעת במלואה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתם של שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין להוספת משנים למנכ"לי משרדי ממשלה כמשרת אמון של מנכ"ל המשרד. על פי ההחלטה, כל מנכ"ל משרד שיש בו יותר מ-150 עובדים, יוכל למנות תחתיות משנה שיהווה זרוע ניהולית של השר והמנכ"ל, ללא מכרז.

תנאי הסף של המועמדים למשרה נקבעו על ניסיון של שש שנים בתחומי המשרה, מתוכן ארבע שנים בניסיון ניהולי בכיר. המשנה למנכ"ל לא ידון בוועדות מכרזים, ולא יוכל לתת הערכות לעובדי המשרד בגיליון הערכה. ההחלטה לא כרוכה בתוספת תקציבית, ושכר המשנה למנכ"ל יושת על תקציב המשרד שיאייש את המשרה.

ההצעה עלתה לראשונה לדיון בממשלה לפני שבועיים, אך נדחתה לאחר ביקורת שנמתחה עליה - כולל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה לא מספיק משילות, זה המעט שבמעט. הגיע הזמן שנמשול כאן, אחרת נהיה כמו כלכלות אירופה המתמוטטות. זה עומק רדוד ביותר. אני מיניתי אתכם לעשות דבר אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר זאב אלקין ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן. רויטרס, רויטרס
ראש הממשלה נתניהו עם השר אלקין ומזכיר הממשלה ברוורמן, היום/רויטרס, רויטרס

שרת המשפטים איילת שקד מסרה בסיום הדיון: "הצעת המחליטים מוכיחה שמשילות ומקצועיות לא סותרות. אפשר גם להביא לשירות הציבורי אנשים מקצועיים וגם לתת לדרג הנבחר להוביל את המדיניות עבורה נבחר. מה שעובד טוב בצבא, עם קיום תפקיד של סגן רמטכ"ל יעבוד טוב גם במשרדי הממשלה עם משנה למנכ"ל".

שר התיירות יריב לוין מסר: "ההחלטות שהעברנו היום באות לחזק את המשילות ולשים סוף למצב אבסורדי בו המדיניות שנקבעת על ידי השרים אינה מתבצעת במלואה. יש בהחלטה שמירה על האיזון הדרוש בין הצורך לאפשר לשרים לעבוד עם האנשים שמחויבים למדיניות שלהם, ובין הרצון לשמור על כך שלתפקידים בכירים יתמנו אנשים בעלי ידע וכישורים מתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully