וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים ביפן: ראש הממשלה בדרך לרוב של שני שלישים בפרלמנט

גוש המפלגות של ראש הממשלה אבה צפוי לשמור על רוב מוחץ בבית התחתון, שיאפשר לו לקדם שינויים בחוקה הפציפיסטית ברקע האיומים מצדה של צפון קוריאה. אבה יהיה ראש הממשלה הוותיק ביותר בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גוש מפלגות הקואליציה של ראש ממשלת יפן שינזו אבה בדרך לניצחון גדול בבחירות - כך עולה ממדגמים שפורסמו היום(ראשון) אחרי סגירת הקלפיות. לפי רשת TBS, המפלגה הליברלית של אבה תזכה ברוב מוחלט של 311 מושבים מ-465 מושבי הבית התחתון. מדגמים אחרים הצביעו על כך שאבה, המנסה לקדם שינויים בחוקה הפציפיסטית, יקבל קצת פחות משני שלישים מהמושבים.

ניצחון מוצק יעלה את האפשרות שאבה, ששב לתפקיד ראש הממשלה בדצמבר 2012, יזכה בכהונה שלישית בת שלוש שנים בתור מנהיג המפלגה בספטמבר הבא, בדרכו להיות ראש ממשלת יפן הוותיק ביותר בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. בנוסף לכך, משמעות הניצחון היא שהמדיניות הכלכלית שלו, "אבנומיקס", צפויה להימשך.

סעיף 9 בחוקת המדינה, שנוסחה על ידי ארצות הברית לאחר המלחמה, אוסר על יפן להחזיק בכוחות צבא. עם זאת, בטוקיו פירשו זאת כמה שמאפשר להם לקיים כוח להגנה עצמית. תומכי ההצעה של אבה אומרים כי היא רק אשרור של הסטטוס קוו, בעוד מתנגדיה חוששים מפני מעורבות מוגברת של הצבא בפעילות מעבר לים.

לקריאה נוספת:
בשל המשבר עם צפון קוריאה: ראש ממשלת יפן מקדים את הבחירות
בלי מקלטים, חשופים לטילי צפון קוריאה: חוסר האונים של אזרחי יפן
בזים לסנקציות: קוריאה הצפונית הציגה את הטיל ששוגר לשמי יפן

ראש ממשלת יפן שינזו אבה בכנס בחירות לקראת פתיחת הקלפיות, 22 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
אבה בכנס בחירות, הלילה/רויטרס, רויטרס

אבה, מנהיג המפלגה הליברלית, הקדים את הבחירות בעקבות התחזקותו בסקרים בתום תקופה שבה הפופולריות שלו צנחה, אחרי ששמו נקשר לשורת שערוריות. הוא גם ניצל את הכאוס השורר בקרב האופוזיציה, וגם גל התמיכה שלה זכתה מושלת טוקיו, שעומדת בראש מפלגה שמרנית חדשה, הלך והתפוגג.

פרט לאיומים הנשקפים על יפן מצדה של קוריאה הצפונית, ששיגרה בחודשים האחרונים שני טילים שחלפו בשמי מדינת האיים, עוד נושאים שבהן עוסקות הבחירות הן מדיניות הגרעין שלאחר אסון פוקושימה וכן הרפורמה במסים שמתכנן אבה.

(עדכון ראשון: 1:07)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כרזה של תומכיו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה בכנס לקראת הבחירות לפרלמנט, 22 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
כרזה שנושא אחד מתומכיו של אבה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully