וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר עם צפון קוריאה: ראש ממשלת יפן מקדים את הבחירות

26.9.2017 / 12:20

אבה יפזר את הבית התחתון של הפרלמנט במטרה לקבל מנדט מחודש להמשיך במדיניות התקיפה מול פיונגיאנג. לפי הסקרים, הוא צפוי לגבור בקלות על האופוזיציה המפוררת, אך עשוי לאבד את הרוב המוחץ בבחירות בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הכריז אתמול (שני) על הקדמת הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, זאת במטרה לקבל מנדט מחודש שיאפשר לו להמשיך במדיניות התקיפה שלו מול קוריאה הצפונית ולשנות את מערכת הרווחה.

אבה, בשלטון בחמש השנים האחרונות, היה צפוי להקדים את הבחירות לחודש הבא במטרה לנצל את עלייתו בסקרים ואת הכאוס באופוזיציה. הבחירות אמורות להתקיים ב-22 באוקטובר.

הוא אמר כי הוא יפנה רווחים מעליית מסים מתוכננת ב-2019 למערכת הרווחה ולחינוך במקום לשלם בחזרה חלק מהחוב הציבורי, אך הוסיף כי הוא לא ינטוש את הרפורמה הפיסקלית. לדבריו, שינוי מאזן ההוצאות יקזז את ההשפעה השלילית האפשרית על הצריכה בעקבות עליית המסים.

ראש ממשלת יפו שינזו אבה בתדרוך לעיתונאים לאחר שיחתו עם דונלד טראמפ, 3 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
צפוי לשמור על כיסאו. אבה/רויטרס, רויטרס

ראש ממשלת יפן דחה את הביקורת על כך שקיום בחירות בתקופה הנוכחית ייצור ואקום פוליטי בזמן של מתיחות גבוהה עם קוריאה הצפונית המתחמשת בגרעין. פיונגיאנג שיגרה שני טילים בחודש שעבר שחלפו בשמי יפן וערכה ניסוי גרעיני שישי בתחילת החודש.

אחוזי התמיכה באבה זינקו מ-30% בחודש יולי ל-50%. הוא מהמר כי הקואליציה שבראשותו יכולה לשמור על הרוב שלה בבית התחתון גם אם תאבד את רוב שני השלישים ההכרחי לו כדי להשלים את מטרתו הארוכה – שינוי החוקה הפציפיסטית של יפו במטרה להבהיר את תפקידו של הצבא.

לפי סקר של העיתון "ניקיי", 44% מהבוחרים מתכננים להצביע למפלגה הליברל-דמוקרטית של אבה - בהשוואה ל-8% בלבד למפלגה הדמוקרטית מהאופוזיציה ול-8% אחרים שמתכננים להצביע למפלגה החדשה של מושלת טוקיו הפופולרית. סוכנות הידיעות קיודו הייתה יותר ספקנית, ולפיה 27.7% תומכים באבה - בעוד 42.4% טרם החליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully