וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מקלטים, חשופים לטילי צפון קוריאה: חוסר האונים של אזרחי יפן

16.9.2017 / 23:50

תושבי האזורים שמתחת למסלולי הטילים ששוגרו נדרשו לתפוס מחסה – אך לא ברור להם היכן. הבתים עשויים מעץ, המרתפים כלל לא קיימים. "הרשויות ביקשו מאיתנו 'להתקפל לתנוחת עובר', אבל אתה יודע שזה לא משנה. אין לך איך לשרוד את זה"

תום זואילי

תושבי יפן שנאלצו לחזות בסוף השבוע במחזה המבעית של הטיל הצפון קוריאני חולף מעל לראשיהם, ואוימו כי מדינתם "תטבע בגרעין", קיבלו מסר ברור מהרשויות: תפסו מחסה. אלא שלרובם, לא ברור היכן בדיוק עליהם לעשות זאת. מרבית התושבים שחיים תחת איום הטילים מתגוררים בבתים מעץ, ללא מרתף. "הממשל אמר לנו לתפוס מחסה במבנה יציב או מתחת לאדמה, אבל אין כאלה כאן. אין לנו ברירה, אלא לא לעשות כלום. אין לנו אלא לפחד", אמר השף איסמאו אויה, בן 67, לסוכנות הידיעות אי-פי. מסעדתו ממוקמת העיר ארימו – שבדיוק מתחת למסלולו של הטיל ששוגר ביום שישי.

יפן נחשבת לאחת המדינות הערוכות ביותר למצבי חירום, מאחר שהיא נתונה לתקופות מסוימות למזגי אוויר קיצוניים ומתורגלת בפינוי אוכלוסיות. כאשר זוהה הטיל בשני השיגורים שערכה קוריאה הצפונית בחודש האחרון, נכנסה לפעולה מערכת ההתראה היפנית: שידורי הטלוויזיה הופסקו לטובת אזהרת הצופים, הרמקולים הופעלו ברחובות ומסרונים נשלחו לטלפונים הניידים. אלא שהמקלטים, לא נפוצים במדינה.

"אני פוחדת מזה בכל יום", סיפרה משיקו וואטאנאבה, בת 66. "אני לא חושבת שיש דרך כלשהי להתגונן. הממשל והמומחים אומרים לנו: 'תתקפלו לתנוחת עובר' ודברים כאלה. אבל אין באמת דרך לשרוד מתקפה כזו".

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
שיגור הטיל מקוריאה הצפונית/רויטרס
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017/רויטרס

השיגור יצא לפועל לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הטילו סנקציות על פיונגיאנג בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים. סבב הסנקציות האחרון כלל איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה. עם זאת, הנוסח רוכך משמעותית מזה המקורי שהעלתה ארצות הברית, שכלל אמברגו נפט והקפאת נכסיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. ההצעה המרוככת אפשרה את תמיכתן של סין ושל רוסיה, המחזיקות בזכות וטו בדומה לארצות הברית.

הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ונחת כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו. מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. הנשיא מון ג'ה-אין כינס דיון חירום. אחרי השיגור, דווח בסיאול כי הצבא ערך ניסוי בטילים בליסטיים שדימו תקיפת מתקנים חיוניים של הצפון.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully