וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בניו זילנד: המנהיגה הצעירה של הלייבור תהיה ראשת הממשלה

19.10.2017 / 22:05

ג'סינדה ארדרן נבחרה רק לפני שלושה חודשים לעמוד בראש מפלגתה ותעמוד בראש הגוש שהוקם לאחר מו"מ ארוך. הפוליטיקאית הכריזמתית הצליחה להפיל את שלטון השמרנים שהנהיגו את המדינה בעשור האחרון

ג'סינדה ארדרן ראש ממשלת ניו זילנד. רויטרס
ארדרן בנאום לאחר ההכרזה על הקמת הממשלה, היום/רויטרס

מנהיגת מפלגת הלייבור בניו זילנד, ג'סינדה ארדרן בת ה-37, נבחרה לתפקיד ראש הממשלה, לאחר הסכמה על הקמת ממשלה חדשה במדינה. ארדרן, שנבחרה לראשות מפלגתה רק בחודש אוגוסט, תהייה ראש הממשלה הצעירה ביותר בניו זילנד זה 150 שנה והאישה שלישית שתישא בתפקיד.

בבחירות שנערכו בחודש ספטמבר התקשו המפלגות להרכיב גוש חוסם, והמ"מ הקואליציוני נמשך זמן רב. מפלגת הלייבור עלתה לשלטון לאחר עשור שבו הרכיבו המפלגות השמרניות את הקואליציה.

"אנו שואפים להיות ממשלה עבור כל הניו זילנדים, ונעשה כל מאמץ לבנות מדינה צודקת יותר וטובה יותר עבור כולם", אמרה ארדרן. רבים זוקפים את הצלחתה של הלייבור בבחירות לזכותה של ארדרן. בסקרים שנעשו לפני שעמדה בראשות המפלגה, נראה היה כי המפלגה הלאומית תזכה בניצחון נוסף שיבטיח את שלטונה. הפופולריות הרבה שלה זכתה בזכות כריזמה סוחפת, הזכירה את ניצחונם בבחירות של מנהיגים צעירים עמו ג'סטין טרודו בקנדה ועמנואל מקרון בצרפת.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב עמדה מנגד - וצפתה בבעלי בריתה מובסים בידי איראן
קטלוניה לא השיבה לאולטימטום - וספרד הודיעה כי תשתלט על המחוז
טראמפ הבטיח 25 אלף דולר לאב שכול - אך לא שלח את הצ'ק

בחירות כלליות בני זילנד. רויטרס
הבחירות בניו זילנד, לפני כחודשיים/רויטרס

ארדרן עבדה במשך זמן רב כיועצת פוליטית וכפעילה בתנועת הנוער הסוציאליסטית העולמית, שבמסגרתה ביקרה גם בישראל. היא עוררה דיון במהלך קמפיין הבחירות לאחר שנשאלה על חייה הפרטיים ועל כוונותיה להביא ילדים לעולם. במהלך התכנית הראשונה שהשתתפה, נשאלה בנושא על ידי המגיש ג'סי מאליגן. "אין לי בעיה עם השאלה הזאת מאחר שהייתה פתוחה לדון בדילמה שנשים רבות נתקלו בה", אמרה. "מבחינתי, העמדה שלי היא שאין הבדל עם נשים שעובדות בשלוש משרות לבין אלו שעשויות להיות בעמדה עם אחריות רבה".

עם זאת, כנשאלה שוב בנושא בריאיון אחר, על ידי מגיש שאמר כי לאזרחי ניו זילנד יש זכות לדעת אם מי שמועמד לראשות הממשלה עשוי לקחת חופשת לידה – מנהיגת הלייבור זעמה. היא השיבה כי לנשים יש זכות שלא לספר למעסיקיהן על תכניותיהן לגבי הבאת ילדים לעולם. "זה לחלוטין לא מקובל שב-2017 נשים יידרשו לענות על שאלות כאלו במקום עבודתן. זה לא מקובל, זה לא מקובל", היא אמרה בעוד מצביעה לעבר המגיש.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully