וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הבטיח 25 אלף דולר לאב שכול - אך לא שלח את הצ'ק

בריאיון לעיתון ה"וושינגטון פוסט" סיפר כריס בלדרידג', ששכל את בנו באפגניסטן, כי טראמפ הבטיח לו בשיחת טלפון אישית צ'ק בסך 25 אלף דולר, אך הצ'ק מעולם לא הגיע. הבית הלבן: "הצ'ק נשלח, האשמה דוחה של התקשורת"

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח באופן אישי בשיחת טלפון לתרום 25 אלף דולרים לאב ששכל את בנו החייל באפגניסטן, ואף הורה לאנשיו להקים אתר לגיוס כספים עבור משפחתו, אך דבר מזה לא קרה. כך סיפר האב כריס בלדרידג' לעיתון ה"וושינגטון פוסט". "הלוואי שהייתי מקליט את השיחה שלי איתו" אמר בלדרידג' והוסיף שטראמפ הצהיר בפניו כי "אף נשיא אמריקני מעולם לא עשה מעשה שכזה, אבל אני אכן הולך לעשות זאת".

בנו של בלדרידג', דילון בן ה-22, נורה למוות על ידי שוטר מקומי באפגניסטן ב-10 ביוני, יחד איתו נהרגו שני חיילים אמריקנים נוספים. שיחת הטלפון בין השניים התקיימה כמה שבועות לאחר התקרית וארכה כ-15 דקות, בהן סיפר האב השכול לטראמפ על הקושי שלו ושל אשתו להתמודד עם נסיבות מותו של בנם. "אמרתי לו שאני ואשתי היינו מעדיפים שבננו ימות בשדה הקרב, אני מרגיש שהוא נרצח" הוסיף.

עוד בוואלה NEWS:
"טראמפ אמר לאלמנתו של חייל שנהרג: 'הוא ידע למה הוא מצטרף'"
ליברמן לראשי המתנחלים: אין תקציב למימון מיגון ליישובים, גייסו כסף
ח"כ מיכאלי מגיבה לסערה: "בימין הקיצוני ניסו להציג אותי כמפלצת"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות מול איראן, 13 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
"אף נשיא אמריקני מעולם לא עשה דבר כזה". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ/רויטרס, רויטרס

דוברת הבית הלבן, לינדזי וולטרס, הגיבה לפניית הוושינגטון פוסט ואמרה כי הצ'ק אכן נשלח. היא תקפה את ההאשמות נגד טראמפ: "זה דוחה שהתקשורת לוקחת משהו שצריך להיות מוכר כמחווה נדיבה וכנה שביצע הנשיא באופן פרטי, ועושה בו שימוש לקידום האג'נדה המוטה שלה", אמרה.

התקרית האחרונה מצטרפת למספר אירועים אשר גרמו לערעור היחסים בין טראמפ לבין המשפחות השכולות. מוקדם יותר השבוע האשימה חברת הקונגרס פרדריקה ווילסון את טראמפ בכך שלטענתה התבטא בצורה לא רגישה כששוחח עם אלמנתו של חייל הכוחות המיוחדים שנהרג בשבוע שעבר במארב של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בניז'ר.

לדברי ווילסון, היא שהתה ברכב יחד עם בני משפחתו של ההרוג, דיוויד ג'ונסון, זמן קצר לפני נחיתת המטוס ועליו ארונו של ג'ונסון במיאמי. בשלב הזה הטלפון צלצל ועל הקו היה הנשיא, שאמר לאלמנה "הוא ידע למה הוא מצטרף, אבל אני מניח שזה כואב בכל זאת". לדבריה, המשפחה האזינה לנשיא ברמקול של המכשיר, וכך היא נחשפה לדברים. טראמפ דחה את האשמותיה של ווילסון וכתב בחשבון הטוויטר שלו שברשותו הוכחה כי המציאה את כל הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully