וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיכאלי מגיבה לסערה: "בימין הקיצוני ניסו להציג אותי כמפלצת"

18.10.2017 / 22:04

בעקבות הסערה שעוררו דבריה בנושא מבנה המשפחה המסורתי, מיכאלי פרסמה פוסט תגובה בעמוד הפייסבוק שלה בו טענה כי דבריה הוצאו מהקשרם על ידי אנשי הימין קיצוני. "אני מאמינה שהורות היא לא דבר מוגבל לזוג הטרוסקסואלי שנשוי בנישואים דתיים", אמרה

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: עימות יו"ר משפחה חדשה אירית רוזנבלום מול ח"כ יהודה גליק על התבטאות מיכאלי, באולפן וואלה! NEWS)

לאחר שדבריה נגד המבנה המשפחתי המסורתי עוררה סערה, חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) הגיבה היום (רביעי) לראשונה לביקורת שהטיחו נגדה חברי כנסת וגולשים ברשתות החברתיות. בפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה מיכאלי כי הטענות ששטחה בכנס באוסטרליה לפיהן "המשפחה הגרעינית, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא המקום הכי פחות בטוח לילדים" לפני כחודש הוצאו מהקשרן ואף נערכו באופן מגמתי.

"כשראיתי מי עשה את העריכה ומי עושים את הקמפיין נעלמה ההפתעה: עוד נסיון של גורמים בימין הדתי הקיצוני להציג אותי כמפלצת מסוכנת", ציינה ח"כ מיכאלי. "הם צודקים. אני באמת מהווה סכנה לניסיון שלהם להפוך את ישראל למדינה חרדית שבה לנשים אסור לשיר, ללמד גברים ולפקד על חיילים. מדינה בה גברים יכולים לדרוש אזורים נקיים מנשים בצבא באקדמיה, בעבודה, בספרייה ובמופעים עירוניים. מדינה בה בספרי הלימוד משפחה היא מקום שבו אימא במטבח, משפחה טובה עם סולידריות היא רק זו שבה חובשים כיפה ומשפחה כזאת תקבל מהמדינה כסף כדי לארח ולחנך את החילוניים בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן לראשי המתנחלים: אין תקציב למימון מיגון ליישובים, גייסו כסף
מחאת החרדים מחריפה: 9 מפגינים נעצרו בירושלים ובמעלה אדומים
קצין בדרגת רב-סרן נעצר בחשד לסחר בסמים מסוכנים

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"הדברים הוצאו מהקשרם", ח"כ מיכאלי/נועם מושקוביץ

"אז בואו נעשה סדר", המשיכה מיכאלי. "אני מאמינה שהורות היא לא דבר מוגבל לזוג הטרוסקסואלי שנשוי בנישואים דתיים. על מי אתם באים לעבוד? כבר שנים שהורים יכולים להיות שני אבות או שתי אימהות או רק אימא אחת או רק אבא ואימא שעשו הסכם הורות; נשים יולדות ילדים שביולוגית נוצרו מביצית וזרע לא שלהן ולא של בני זוגן; נשים זרות יולדות ילדים תמורת כסף לזוגות או יחידים וזוהי רק ההתחלה. אני מאמינה שאנחנו צריכות וצריכים להרחיב את אפשרויות ההורות... הדבר החשוב הוא שמי שבוחרות ובוחרים לגדל ילדה או ילד יקחו את האחריות: לא רק שלא יפגעו בהם, אלא גם ידאגו לרווחתם".

בהמשך הפוסט מיכאלי אף תקפה: "כל הדברים שאני מואשמת בהם כמו רישיון להורות, ועדה לפיקוח, הוצאת ילדים מהבית וגידול בידי המדינה הם דברים שמעולם לא אמרתי או אפילו חשבתי. הם הזיות. שקרים שנוצרו מעריכה מגמתית ונועדו להפחיד אתכם ואתכן ממני, אבל הם לא קשורים אלי".

הפאנל בו השתתפה ח"כ מיכאלי:

"במשפחה יכולה להיות מקום נפלא. חם, קרוב ואוהב, אבל במשפחה קורים גם דברים קשים מאד", אמרה. "למרבה הצער, יש משפחות גרעיניות בהן ילדים וילדות חשופים מאד לפגיעה מכל הסוגים. זאת לא 'דעתי', אלא נתונים אמפיריים מחקריים, כולל של מרכזי הסיוע. לכן, אני עובדת כבר שנה על הצעת חוק שתתן תמיכה להורות והורים, משלב ההריון, ותמנע כמה שאפשר את המצבים שמביאים לפגיעה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully