וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החרדים מחריפה: 9 מפגינים נעצרו בירושלים ובמעלה אדומים

18.10.2017 / 20:26

שישה מהמפגינים נעצרו מחוץ לבית משפט השלום בעיר, לאחר שניסו למנוע את נסיעתו של רכב שב"ס עם עצורים מהפגנות קודמות. עוד שלושה נעצרו במעלה אדומים. מחר מתכנן הפלג הירושלמי "יום זעם"

צילום: א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים, עריכה: שניר דבוש

תשעה מפגינים חרדים נעצרו הערב (רביעי) במהלך הפגנות נגד מעצר של עריקים מצה"ל. בירושלים נעצרו שישה מחוץ לבית משפט השלום בעיר אחרי שעשרות מפגינים התגודדו סביב כלי רכב של שירות בתי הסוהר.

כלי הרכב הוביל שישה עריקים, שנעצרו בהפגנות אתמול בירושלים, לבית המעצר במגרש הרוסים. כוח משטרה שנערך במקום פיזר את מפרי הסדר ואפשר את המשך נסיעת כלי הרכב.

שלושה מפגינים נוספים נעצרו בהפגנה במעלה אדומים, אחרי שלטענת המשטרה הפרו את הסדר וחסמו את הכביש.

היום הכריזה "הוועדה להצלת עולם התורה", גוף של הפלג הירושלמי, על יום זעם שייערך מחר בכל רחבי הארץ החל משעות הבוקר. מהגוף נמסר כי המחאה הנרחבת תתקיים "לאור המשך מעצרם של אסירי עולם התורה, ובעקבות התנכלות משטרת ישראל לעצורי המערכה, והעברת עריקים לידי המשטרה הצבאית".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי על חוק הגיוס: "מי שרוצה ללמוד - שילמד"; לפיד: "תחזור בך"
פרסום ראשון: החרדים יוותרו על פסקת ההתגברות בחוק הגיוס
מחאת החרדים: 48 עצורים בהפגנות בבני ברק ובירושלים נגד מעצר עריקים

עימותים בין משטרה למפגינים במגרש הרוסים בירושלים במהלך ניסיון הפינוי של המפגינים 18 באוקטובר 2017. א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים

עוד נמסר כי "המוני בית ישראל לא ינוחו ולא ישקטו עד להסרת נגע גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של תלמידי הישיבות".

בהודעה שפרסמה הוועדה נמסר כי בצומת שילת שליד מודיעין תיערך מחר הפגנה החל מהשעה 7:30, בירושלים תתקיים הפגנה בפינת הרחובות שרי ישראל ויפו בשעה 15:30, בבני ברק משעות הצהריים ועד 17:00, בשדרות יהודה הנשיא בבית שמש בשעה 14:30, בכניסה לעיר אלעד בשעה 14:00, האשדוד בשעה 14:30, ובצפת בשעה 16:00.

המחאה התחדשה בימים האחרונים בעקבות מעצרם של שני בחורי ישיבה עריקים על ידי משטרת ישראל, שהעבירה אותם לידי המשטרה הצבאית. אלה נשפטו בתחילת השבוע בבית דין צבאי ל-20 ימי מחבוש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עימותים בין משטרה למפגינים במגרש הרוסים בירושלים במהלך ניסיון הפינוי של המפגינים 18 באוקטובר 2017. א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים

הפלג הירושלמי הוא זרם חרדי ליטאי שאותו מנהיג הרב שמואל אוירבך מירושלים. אוירבך הוביל בשנים האחרונות קו קיצוני נגד גיוס חרדים לצה"ל ונגד התייצבות של תלמידיו בלשכות הגיוס. עם זאת, הוא נחשב אופוזיציה לזרם המרכזי בציבור החרדי, שאינו תומך בהפגנות המתקיימות על ידי תלמידיו.

אתמול נעצרו 48 מפגינים במהלך מחאה של הפלג הירושלמי בבני ברק ובירושלים נגד מעצר של עריקים חרדים מצה"ל. לפי המשטרה, הם ירדו לכביש ברחוב השומר בבני ברק סמוך לדרך ז'בוטינסקי, כשהם מסכנים את ציבור הנהגים ותוקפים שוטרים.

(עדכון ראשון: 17:48)

כ-200 מפגינים מאנשי "הפלג הירושלמי" התאספו במגרש הרוסים בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully