וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: המשטרה גבתה עדות פתוחה מא"ק בעקבות הטענות נגדה

הצעירה שנטען בסדרה "צל של אמת" כי הודתה ברצח הילדה בקצרין, וכבר נחקרה בעבר באזהרה במסגרת הפרשה, מסרה עדות במשטרה בעקבות שורה של פניות שהגיעו לפרקליטות - כולל מצד סנגורה, שביקש לטהר את שמה

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה גבתה אתמול (רביעי) עדות פתוחה מהצעירה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בפרשת רצח תאיר ראדה, בעקבות פניות שהתקבלו בפרקליטות מצד א"ק עצמה ומצד גורמים נוספים.

א"ק נחקרה באזהרה ב-2012 בעקבות עדות שנתן בן זוגה לשעבר, א"ח, ולפיה סיפרה לו לאחר הרצח כי היא זו שרצחה את ראדה. היא הכחישה את הטענות, והאשימה כי א"ח ביקש להפליל אותה כיוון שנפרדה ממנו זמן קצר קודם לכן. בתום החקירה נקבע כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת אותה לרצח – מלבד העדות של בן הזוג לשעבר, שחלקה נסתר בממצאים אובייקטיביים מהזירה. בית המשפט העליון קבע בתום החקירה כי אין הצדקה לגבות ראיות נוספות בנושא.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

בשנה שעברה פורסמה בתוכנית "צל של אמת" עדותה של מ"פ, צעירה שטענה כי ע', חברתה שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א"ק, שמעה ממנה אף היא וידוי על רצח ראדה. מ"פ שמה מאז קץ לחייה, וכך גם ע', כך שלא התאפשר למשטרה לגבות מהן עדות. במשטרה התקבלה עדות מאישה אחרת, שטענה כי שתי נשים אחרות שטיפלו ב-ע' שמעו ממנה את הטענה אודות א"ק.

בעקבות אותן טענות, ולאחר מספר פניות שהגיעו לפרקליטות – בין היתר בהקשר של בקשות מקדמיות לעריכת משפט חוזר, הוחלט לנסות למצות את הבירור בהקשר של א"ק לפרשה. אחת הפניות הייתה מצד עורך דינה של א"ק, בבקשה לטהר את שמה. מהמשטרה נמסר כי לשם השלמת התמונה המלאה בעניין זה, נגבו עדויות ממספר גורמים טיפוליים שטיפלו ב-ע'.

רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
התיק נסגר סופית. רומן זדורוב/ערן גילווארג

האזינו: עו"ד משה שרמן שמייצג את רומן זדורוב ב-103FM

עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את א"ק, מסר כי במהלך החקירה היא נשאלה לגבי הטענה שסיפרה לחברתה כי רצחה את ראדה. "היא הכחישה שסיפרה לה או לכל אחד אחר שרצחה את תאיר", אמר. "היא מכחישה כמובן שהיא אחראית לרצח הנורא הזה, או שיש קשר אליו. כדי להסיר כל ספק קל שבקלים, היא ביקשה למסור לחוקר דגימת ד-נ-א כדי להשוות אותה לשרידי הד-נ-א שנמצאו בזירת הפשע, אולם החוקר נמנע מנטילת דגימה". עו"ד חקלאי הוסיף כי "מאחר שלפני חמש שנים מסרה הלקוחה שלי דגימת רוק וכן טביעות אצבע מטעמה, היא מקווה שבכל זאת תערוך המשטרה השוואה לראיות שנמצאו בזירת הפשע, בהנחה שבדיקה כזו לא בוצעה בצורה מקיפה עד היום".

עוד אמר פרקליטה של א"ק כי "הלקוחה שלי נחקרה ב-2012 בחשד לרצח תאיר ראדה. החשד הופרך ותיק החקירה נגדה נגנז. עם זאת, היא שבה ומדגישה כי היא תמסור למשטרת ישראל כל דגימת ד-נ-א מגופה, תסכים להשוואת טביעות האצבע שלה לטביעות האצבע שנמצאו בזירת הפשע, תענה לכל שאלה ותבהיר כל הבהרה ככל שהיא תידרש לכך. זאת במטרה לשים קץ לשמועות המוטעות בדבר קשר בינה לבין הרצח. היא מבקשת להניח את הפרשה מאחוריה, להתמקד בשיקומה הרגשי כמתמודדת נפש, להמשיך לעסוק באמנות ולחיות את חייה בשקט. היא מתפללת למען משפחת ראדה ובמיוחד למען אילנה ראדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully