וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל של ספק: פתחי המילוט המשפטיים שנותרו בידיו של זדורוב

6.7.2016 / 0:40

העליון אמנם דחה את בקשתו של רוצח הנערה תאיר ראדה, אך לזדורוב לא נגמרו האופציות. בין האפשרויות: בקשה למשפט חוזר על בסיס ממצאי התכנית "צל של אמת" בנוגע לאישה א.ק, ובקשת חנינה, שסיכוייה להתקבל קלושים

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין., עריכת וידאו: ניר חן.

בית המשפט העליון אמנם החליט אתמול (שלישי) כי לא יקיים דיון נוסף בהרשעתו של רומן זדורוב שרצח את הנערה תאיר ראדה, אך לעבריין שעומד במרכזה של סערה תקשורתית עוד נותרו כמה פתחי מילוט משפטיים. הראשון שבהם הוא בקשה למשפט חוזר תוך התבססות על הגשת ראיות חדשות. זאת, בהתחשב בממצאים שהוצגו בסדרה "צל של אמת" בערוץ 8 על הפרשה, ולפיהם קו החקירה הנוגע לאישה ושמה א.ק. לא נבדק בשלמותו.

עם זאת, מדובר בסיכוי קלוש והסטטיסטיקה אינה לצדו של זדורוב. בישראל בקשות למשפטים חוזרים כמעט לעולם אינן מתקבלות.

כמו כן, זדורוב יכול לבקש חנינה מנשיא המדינה. ואולם, גם כאן, הסיכוי להיענות הוא קלוש. מדובר בהליך שלא עוסק במקרים כמו רצח של נערה צעירה, וספק אם הנשיא בכלל ישקול לחון אדם שהורשע ברצח כה אכזרי.

עוד בנושא:
התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב
שופט המיעוט במשפט זדורוב: "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב"
פרקליט המדינה על פרשת זדורוב: "משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי"

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
הסטטיסטיקה אינה לצדו. זדורוב/פול צלמים, גיל יוחנן

בסוף דצמבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח את ראדה בת ה-13. זדורוב כבר הורשע ברצח פעמיים – ב-2010 ובשנה שעברה – ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. השופט דנציגר הסביר אחרי המשפט כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב".

הליך דיון נוסף הוא למעשה גלגול נוסף של ההליך המשפטי, שבמסגרתו מבקש אחד הצדדים שההחלטה שהתקבלה בבית משפט העליון תידון מחדש בהרכב של חמישה שופטים או יותר. על פי החוק, בסמכותה של נשיא בית המשפט העליון להחליט על דיון נוסף רק אם מדובר בהלכה חדשה שעומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, או "מפאת חשיבותה, קשיותה, או חידושה של הלכה שנפסקה בעניין יש מקום לדיון נוסף". הליך זה מתקבל לעתים רחוקות, במיוחד בהליכים פליליים.

בחודשים האחרונים שבה פרשת זדורוב לכותרות בעקבות הסערה הציבורית שעוררה סדרת הדוקומנטרי "צל של אמת". הסדרה, שעסקה ברצח הנערה בת ה-13, הצביעה כי החשודה העיקרית ברצח היא צעירה פגועת הנפש א.ק. חרף הדיון הציבורי הער בעניין הודיעה פרקליטות המדינה כי היא מתנגדת לבקשתו של זדורוב לקיים דיון נוסף בהרשעתו. הפרקליטות מסרה: "אין כל הצדקה לראות במקרה זה את אחד מאותם מקרים נדירים וחריגים המצדיקים דיון נוסף בהרכב מורחב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
הסדרה הצביעה על פגועת הנפש כחשודה העיקרית ברצח הנערה. תאיר ראדה/ג'יני

בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של ראדה בתא שירותים בבית ספר "נופי גולן" בקצרין שבו למדה, גרונה משוסף ובגופה חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר שהיה אז בן 29, ולאחר חקירה שחררה אותו. כשבוע לאחר הרצח עצרה אותו שוב בחשד שביצע את הרצח. בחקירתו, הודה זדורוב בביצוע הרצח ושחזר אז את המעשה לעיני מצלמות המשטרה. ימים ספורים לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי היא הוצאה ממנו בלחצים.

זדורוב הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ב-2010 ונידון למאסר עולם. זאת בעיקר על סמך הודאתו, שבה אמר כי רצח את ראדה באמצעות סכין יפני, ועל סמך וכתמי הדם על מכנסי הג'ינס של ראדה. באמצעות עורכי דינו אלקנה לייסט ואיתי הרמלין מהסנגוריה הציבורית, ערער זדורוב על הרשעתו לעליון.

בית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לצורך שמיעת שני מומחים: האחד בשאלת טביעת הנעל על מכנסי הג'ינס שלבשה ראדה, והשני בשאלת כלי הרצח ששימש את הרוצח והמחלוקת אם החתכים נגרמו מסכין משוננת או סכין ישרה. ואולם, גם לאחר שמיעת עדויות אלה, המחוזי בנצרת שב והרשיע את זדורוב ברצח.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully