וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט המיעוט במשפט זדורוב: "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב"

4.4.2016 / 18:16

אחרי שנשיאת העליון ופרקליט המדינה תקפו את הסדרה "צל של אמת" בכנס לשכת עורכי הדין באילת, התבטא גם יורם דנציגר, שכיהן כשופט בעל דעת המיעוט בערעור של רומן זדורוב. לדבריו, "אמון הציבור דווקא יגבר אם תאומץ גישה שמזכה נאשם בגלל דעת מיעוט"

צילום: ניו מדיה לשכת עורכי הדין, עריכה: שניר דבוש

שופט העליון יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט בערעור נגד רומן זדורוב, השתתף היום (שני) בפאנל "האם דעת מיעוט יוצרת ספק סביר" שנערך בכנס לשכת עורכי הדין באילת ואמר כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב". בפאנל התארחו גם נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע יוסף אלון והשופט צבי סגל מבית המשפט המחוזי בירושלים, כמו גם פרקליטים ועורכי דין אחרים.

הוא הזכיר בנאומו את הצעת החוק של ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) לפיה בעבירה של רצח לא ניתן להרשיע אדם אלא פה אחד. השופט דנציגר הסביר כי אין לפסול את המשקל המזכה של דעת המיעוט כי כאמור, עיקרון דעת הרוב לא יכול לגבור על חזקת החפות. לעניות דעתו, "אמון הציבור דווקא יגבר אם תאומץ גישה שמזכה נאשם בגלל דעת מיעוט ולו גם בשל שופט אחד".

דנציגר הבהיר בתחילת דבריו כי לא יוכל להתייחס ישירות למשפט זדורוב ושיעזוב את הפאנל לאחר שיישא את דבריו. זאת כיוון שעדיין תלויה ועומדת בקשתו של מי שהורשע ברצח תאיר ראדה לדיון נוסף בעניינו בבית המשפט העליון.

עוד באותו נושא:
שקד תוקפת את בג"ץ: "שופטים מפעילים סמכויות ללא אחריות"
פרקליט המדינה על פרשת זדורוב: "משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי"

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. דודי ועקנין, פול צלמים
"אמון הציבור דווקא יגבר אם תאומץ גישה שמזכה נאשם בגלל דעת מיעוט". זדורוב/פול צלמים, דודי ועקנין

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, התייחס לדבריו של דנציגר ואמר: "כמו שתיק חנית קיקוס זו טראומה, זדורוב זו טראומה לא רק לציבור, אלא גם לאנשים שמתחת לגלימה". למרות זאת, אמר סגל כי הוא אינו מקבל את עמדת השופט דנציגר. "אנחנו לא יכולים רק להימנע מהרשעות שגויות ובכל מחיר. אם היינו רוצים, היינו צריכים לקבוע כלל של ודאות מלאה, או כלל של דעת מיעוט כספק סביר. אני חושב שאמון הציבור במערכת ייפגע אם נשחרר עבריינים ורוצחים לחופשי".

הכנס נפתח הבוקר בנוכחות פוליטיקאים ומשפטנים בכירים. בין היתר, נשאו דברים שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, מבקר המדינה יוסף שפירא, הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

השופטת נאור פתחה את דבריה ברמיזה לסערה בימים האחרונים סביב פרשת רצח תאיר ראדה והטלת הספק בקרב הציבור בהרשעת רומן זדורוב. "אנו עדים לפרסומים סנסציוניים שמתיימרים לדעת את האמת גם כשאין להשערות יסוד עובדתי של ממש", אמרה. "אני חוזרת ואומרת: אין ספק כי לעיתים נופלות טעויות בקביעת העובדות בהליך השיפוטי בית המשפט, מכירים בכך ופועלים לחשיפת הטעויות. לעיתים תחקירים עיתונאיים מניעים את גלגלי החקירה המשטרתית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פרקליט המדינה ונשיאת העליון נגד הסדרה על רצח תאיר ראדה: "סכנה לדמוקרטיה". מערכת וואלה! NEWS
"משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי". שי ניצן/מערכת וואלה! NEWS

עם זאת, היא הוסיפה: "גם חשיפה בדיעבד לאחר שהסתיים המשפט, לגיטימית ותורמת למשפט צדק, אך יש הבדל בין תקשורת חוקרת אמתית או יצירת כותרות דרמטיות שנשארות בגדר כותרות ומציירות צבע במקום תשתית ראייתית אינן תורמות".

גם פרקליט המדינה שי ניצן התייחס היום בכנס לשיח הציבורי סביב הרשעתו של רומן זדורוב ברצח הילדה תאיר ראדה. באשר לסדרה "צל של אמת" ששודרה לאחרונה בערוץ 8 ועסקה בסוגיה, אמר: "מדובר פה בערוצי תקשורת הנותנים במה נרחבת ביותר לתיאוריות קונספירציה. בדרך כלל, מתייחסים לתיאוריות כאלה בסלחנות. אך כולנו חייבים להבין שזוהי סכנה ממשית לדמוקרטיה. משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי, שבה הציבור מתבקש לסמס האם הנאשם הוא אשם או זכאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully