וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי לוד זועמים עקב תאונת הרכבת: "כמו ברווזים במטווח"

18.10.2017 / 19:50

תושבי שכונת גני אביב בעיר שהגיעו במהירות לזירת התאונה אתמול מותחים ביקורת נגד הנהלת רכבת ישראל ונתיבי איילון, על כך שלא ננקטים אמצעי הבטיחות הדרושים לצד מסילת הרכבת הסמוכה לבתיהם. רכבת ישראל: "הפרדה מפלסית תחליף את מפגש המסילה במקום"

עריכת וידאו: ניר חן

פחות מיממה לאחר פריצת המחסום וההתנגשות ברכבת בלוד, תושבי שכונת גני אביב בעיר הסמוכה למסילה זועמים על הרשויות וטוענים כי זהו רק עניין של זמן עד שיתרחש אסון נוסף. "החיים פה הם כמו משחק ברולטה רוסית", אמר בזעם שימי אצשווילי, תושב השכונה. לדבריו, הוא רץ לזירת התאונה ברגע ששמע את הרעש העז שנגרם בזמן ההתנגשות ברכבת הנוסעת.

"אתה עובר את המחסום ולא יודע אם תסיים אותו בחיים או שתפגע על ידי הרכבת", הוסיף אצשווילי. "בזמן שברוני הרכבת מקימים לעובדים שלהם גשר מעבר פרטי במאות אלפי שקלים, אנחנו מחכים למעלה מחמש שנים לגשר ולהפרדה המסילה מהכביש, עד מתי? כנראה שיתעוררו פה רק אחרי שמישהו ישלם בחייו".

עוד בוואלה! NEWS:
שריפה משתוללת בפתח תקווה; גני ילדים פונו מחשש לשאיפת עשן
בדרך לפטור מכליאה: המדינה תערוך בדיקות פסיכיאטריות למבקשי מקלט
השפלת החייל מול אסירים: "אין מנוס מהדחת מפקד הכלא"

רכב הסעות התנגש ברכבת בלוד 17 באוקטובר 2017. איחוד הצלה
זירת התאונה, אתמול/איחוד הצלה

אמין אזברגה, קרוב משפחתם של קורבן הירי ונוסעי רכב ההסעות שהתנגש ברכבת, המתגורר סמוך לזירה אמר בכעס לוואלה! NEWS: "לא מספיק שאנחנו בקושי ישנים בלילות בגלל הרעש של הרכבות החולפות, אף אחד לא מתחשב בנו. למה בערים אחרות בונים גשרים כדי למנוע את התאונות וכאן לא? יש כאן שלושה בתי ספר באזור, מאות ילדים צריכים לעבור מדי בשערי מחסום, ואנחנו צריכים להתפלל שיעברו אותו בשלום. זה מצב בלתי נסבל".

גם הפעיל החברתי ויו"ר ועד השכונות אלירן לוי, לא הסתיר את זעמו על הנהלת הרכבת. "המנכ"ל בנה בניין מפואר ביותר ממליון שקל, בזמן שיום יום ילדים קטנים ובני משפחותיהם עוברים את מפגש המסילות, ופשוט מסתכנים כמו ברווזים במטווח", אמר. "איך המנכ"ל יכול לשבת במשרד הממוזג שלו בזמן שהוא רואה מהחלון שלו מחדל בטיחותי חמור".

מדברי עדי ראייה שנכחו בזירת התאונה עולה כי רכב ההסעות שהתנגש ברכבת החולפת, החל את נסיעתו בטרם הורד המחסום. לטענתם, בזמן שצוותי מד"א טיפלו באירועי ההתנגשות והירי, נופצו שמשותיהם של אמבולנס וניידת טיפול נמרץ על ידי בני משפחתו של קורבן הירי שהגיעו עמו אל הצוותים הרפואיים. אחד הפצועים הוא בנו של חבר מועצת עיריית לוד, עו"ד עבד אל-כרים אזברגה.

עוד באותו נושא

גבר בן 46 נורה למוות בלוד; קרובי משפחתו פרצו מחסום רכבת - ונפצעו

לכתבה המלאה
רכב הסעות התנגש ברכבת בלוד 17 באוקטובר 2017. איחוד הצלה
"כמו ברווזים במטווח". זירת התאונה בלוד, אתמול/איחוד הצלה

הגופים האחראים להקמת הפרדה בין המסילות לכביש, וכן להקמת הגשר הם נתיבי איילון ורכבת ישראל. ברכבת ישראל השיבו לטענות ואמרו כי "מפגשי כביש-מסילה מטופלים ברכבת ישראל בתשומת לב רבה. את המפגש המדובר תחליף הפרדה מפלסית שנמצאת בתכנון וביצוע של חברת נתיבי איילון. לצד זאת, נמצא בתכנון מתקדם גם גשר להולכי רגל הכולל מסוע ייעודי, שביצועו מתוכנן לשנת 2018".

ברכבת ישראל הוסיפו: "במפגש המדובר בלוד מורכבים כל אמצעי האזהרה והביטחון המתקדמים בעולם - רמזורים מקדימים, מערכות וידאו, מערכות איתור כלי רכב על המסילה, מחסומים לכלי רכב והולכי רגל, פעמונים, שלטי האזהרה והכוונה, תמרור, תאורה, תצפיתנים ואף ביצוע פעילות בטיחות יחד עם בתי הספר ותושבי האזור. כל האמצעים הללו לא יחליפו את תשומת הלב הנדרשת מהולכי הרגל והנהגים סמוך למפגשי כביש ומסילה. אנו שבים וקוראים לציבור להישמע להוראות, להקפיד בתשומת לב לאמצעי ההזהרה ולא לחצות מסילות ברמזור אדום וכשהמחסום מורד".

מנתיבי איילון נמסר: "הפרויקט נמסר לחברה במחצית השנייה של 2015. נבחנו החלופות השונות מול הגורמים המקצועיים ברכבת ישראל ובעיריית לוד והחלופה המתאימה שנבחרה מקודמת כיום בתכנון סטטוטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully