וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה השתוללה בפתח תקווה; גני ילדים פונו מחשש לשאיפת עשן

כוחות גדולים הוזעקו לשריפה שפרצה באזור התעשייה סגולה שבעיר. שני מסוקי כיבוי הוזנקו לאוויר. "חוששים לאסון אקולוגי במפעלים", אמרו התושבים. שליטה הושגה לאחר כשעתיים. שירותי הכיבוי: רחפנים הופעלו באזור וסיכנו את חיי הטייסים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

שריפה גדולה פרצה היום (רביעי) באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה והביאו לפינוי שלושה גני ילדים, מחשש לשאיפת עשן. 11 צוותי כיבוי הגיעו למקום והוזנקו שני מסוקים. הושגה שליטה על הדליקה לאחר כשעתיים, ללא נפגעים.

לירון פדר, תושב שכונת אם המושבות הסמוכה אל אזור השריפה, סיפר כי החשש הוא שהאש "תגיע אל מפעל כימי שנמצא באזור התעשיייה ובו מיכל אמוניה". לדבריו, "לקח לכבאים הרבה הזמן להגיע מרגע ההודעה על פרוץ השריפה. חוששים לביטחון הילדים ומאסון אקולוגי שעלול להתרחש בקרוב".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת החרדים מחריפה: 9 מפגינים נעצרו בירושלים ובמעלה אדומים
תושבי לוד זועמים עקב תאונת הרכבת: "כמו ברווזים במטווח"
שריפה השתוללה בפתח תקווה; גני ילדים פונו מחשש לשאיפת עשן

שריפה בפתח תקווה 18.10.17. דוברות עיריית פתח תקווה, מערכת וואלה! NEWS
פתח תקווה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית פתח תקווה

שי גולדינר, תושב שכונת אם המושבות, אמר: "עד לרגע זה חלונות ביתנו סגורים ומסוגרים. השריפה קרובה אל גני ילדים ולכן כדי לשמור על הילדים גננות הוציאו את הילדים אל מחוץ לגנים וקראה להוריהם שבגלל השריפה יקדימו לקחת את ילדיהם למקום בטוח. היתה היסטריה ברחובות, הרמזורים בשכונה הפסיקו לפעול והיו פקקים ומלא צפירות של מכוניות וכוחות הצלה. נקווה שכוחות ההצלה יצליחו להשתלט על השריפה".

במהלך פעולות הכיבוי התמודדו טייסי הכיבוי עם רחפנים שסיכנו את חייהם והקשו על פעולות הכיבוי. הערב העבירה נציבות הכבאות תלונה למשטרה כדי שזו תאתר את מפעילי הרחפנים ותפתח נגדם בהליכים פלילים. במהלך פעולות הכיבוי נדרשים מטוסי ומסוקי הכיבוי לבצע צלילות לגובה נמוך מעל הקרקע כדי להטיל את חומרי הכיבוי. אולם במהלך הצלילות הבחינו הטייסים ברחפנים שפעלו בגובה שכמעט היה מקביל לגובה הטיסה שלהם, דבר שסיכן בצורה קשה את בטיחות מטוסי הכיבוי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שריפה בפתח תקווה 18.10.17. דוברות עיריית פתח תקווה, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בפתח תקווה 18.10.17/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית פתח תקווה

בהודעה שפרסם דובר שירותי הכבאות נכתב: "מטוסי הכיבוי צוללים נמוך ולכן יש סכנה מוחשית שיתנגשו ברחפן ויתרסקו.
ברשות הכבאות וההצלה רואים בחומרה הפעלת רחפנים מעל אזורי שריפות בעת עבודת מטוסי כיבוי. בכוונתנו לנקוט בכל האמצעים מול משטרת ישראל ורשות התעופה האזרחית על מנת להפסיק את התופעה שמסכנת חיי הטייסים".

מוקדם יותר היום פרצה שריפת קוצים בהתנחלות דולב שבבנימין. תושבים נתבקשו להתפנות מבתיהם והוחזרו כעבור כשעתיים, עם השגת השליטה על השריפה.

(עדכון ראשון: 17:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully