וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפטור מכליאה: המדינה תערוך בדיקות פסיכיאטריות למבקשי מקלט

18.10.2017 / 17:05

לוואלה! NEWS נודע כי המדינה תבצע כ-2,500 בדיקות בעלות של כ-600 אלף שקל לנתינים זרים המבקשים להוכיח כי אינם כשירים לשהות במתקן חולות. משרד הבריאות יקבל את האחריות לבדיקות, בתיאום עם רשות ההגירה והאוכלוסין

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

המדינה תבצע כ-2,500 בדיקות פסיכיאטריות לנתינים זרים כדי לבדוק אם הם אכן כשירים לשהות במתקן חולות. לוואלה! NEWS נודע כי השבוע הגישה ממלאת מקום סגן ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר עידית סגל, בקשה לתקצוב חוות הדעת הרפואיות בעלות של כ-600 אלף שקל.

רוב הבקשות למתן פטור מכניסה למתקן מגיעות על רקע פסיכיאטרי, ומצריכות רופא בעל מומחיות בנושא שיבדוק אם הנתינים כשירים לשהות במתקן או לא. עד כה לא הוסדרה האחריות על ביצוע ההערכה הרפואית לנתינים בטרם כניסתם למתקן חולות, אך כעת הוחלט שמשרד הבריאות יעשה זאת, בתיאום עם רשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים.

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
מחאת מבקשי המקלט מחוץ למתקן חולות/יותם רונן

"בהתאם לחוות דעת משפטית, היות ומדובר בפעילות שלטונית, חוות הדעת חייבות להינתן על ידי רופא בשירות המדינה, על סמך מסמכים", כתבה ד"ר סגל. "המשרד פנה למספר בתי חולים ממשלתיים לבחינת האפשרות לספק את השירות באמצעותם. בית החולים היחיד שקיבל על עצמו את מתן השירות היה המרכז לרפואת הנפש באר יעקב נס ציונה".

"בהתאם לחוות הדעת המשפטית על הרופא להיות בהכרח עובד מדינה וכפועל יוצא מכך חוות הדעת ניתנת בפועל ידי גורם ממשלתי וככזה גם מפוקח עליו", נכתב עוד. ההתקשרות של בית החולים באר יעקב תיעשה באמצעות קרן המחקרים של אסף הרופא.

מחוץ למתקן השהייה חולות, יוני 2015. ראובן קסטרו
מתקן חולות/ראובן קסטרו

בחודש שעבר קבע בג"ץ כי לא יהיה ניתן לאסור נתינים זרים במתקן חולות לפרק זמן של יותר מחודשיים בשל סירובים לעזוב למדינה שלישית. החלטה היוותה מכה קשה למדיניות משרד הפנים, שהכריחה את הנתינים הזרים לעזוב את ישראל מרצון למדינה שלישית שלישראל יש הסכמים מדיניים עמה לקבלתם.

המתקן מאכלס היום באופן חלקי נתינים זרים מסודן ומאריתריאה, ומוגדר פתוח אך מחייב את האסירים להתייצב לשלוש ספירות לאורך היממה. תקציב שב"ס להפעלת מתקני "סהרונים" ו"חולות" הוצג בישיבת ממשלה שעסקה במציאת פתרון ביניים להחלטת בג"ץ בעניין גירוש מבקשי המקלט לרואנדה או אוגנדה. על פי הנתונים שהוצגו, תקציב שב"ס להפעלת חולות וסהרונים לשנת 2016 נאמד בסכום של 272 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully