וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: סטודנט עובד צובר חוב שנתי ממוצע של 15 אלף שקל

17.10.2017 / 6:29

הסקר שנערך על ידי התאחדות הסטודנטים לקראת פתיחת שנת הלימודים מגלה כי הפער הממוצע בין הכנסה להוצאות סטודנטים הוא כ-1,200 שקל בחודש. בתחתית טבלת המרוויחים: סטודנטים לביוטכנולוגיה ורפואה

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
ההכנסה החודשית הממוצעת לסטודנט עובד הינה 3,824 שקלים/ראובן קסטרו

סטודנט עובד צובר חוב של כ-1,200 שקלים בחודש, זאת בשל פער בין ההכנסה וההוצאה הממוצעת – כך עולה מסקר של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית בשבוע הבא. בסקר שנערך על ידי "מאגר מוחות" השתתפו יותר מ-8,000 סטודנטים שדיווחו כי הוצאותיהם הממוצעות לחודש עומדות על 5,039 שקלים, בעוד שההכנסה הממוצעת לסטודנט עובד הינה 3,824 שקלים בלבד. הפער עומד על כ-15 אלף שקלים בשנה.

ההוצאה המרכזית של הסטודנטים היא על דיור, עם ממוצע של 1273 שקלים בחודש. ממוצע שכר הלימוד עומד על 12,364 בשנה. ההכנסות נמוכות ויותר משליש (37%) מהסטודנטים מרוויחים פחות מ-2,000 שקלים בחודש. מהסקר עולה כי סטודנטים באוניברסיטאות מרוויחים 3,256 שקלים בממוצע לחודש לעומת סטודנטים במכללות הפרטיות שמרוויחים 5,560 שקלים בממוצע.

עוד בוואלה! NEWS:
12 עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריקים ברחבי הארץ
גבאי יצא נגד פינוי התנחלויות; לבני: "זו לא עמדת המחנה הציוני"
העליון זיכה נאשם באונס קטינה - משום שחוקריו הטעו אותו

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"עלינו להפסיק לקבל בהבנה את השרידות הכלכלית בה חיים סטודנטים"/ראובן קסטרו

סטודנטים למשפטים, ניהול ומדעי המחשב נמצאים בראש טבלת המרוויחים, כשבתחתיתה סטודנטים לביוטכנולוגיה ורפואה שמרוויחים הכי מעט. 77% מהסטודנטים שאינם עובדים ציינו כי הסיבה המרכזית לכך היא שהלימודים אינם מאפשרים זאת. נתון נוסף העולה מהסקר מגלה כי כמחצית מהסטודנטים (49%) מתגוררים בדירה שכורה ו-33% בבית ההורים או קרובי משפחה.

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אמר כי "בלתי אפשרי להתרגל למציאות האבסורדית שבה גב כלכלי מבית או מלגה, הם שיכריעו איך, ואם בכלל, תראה תקופת הלימודים לתואר. עלינו להפסיק לקבל בהבנה את השרידות הכלכלית בה חיים סטודנטים כיום. תמונת המצב הזו מבשרת רעות על נגישותה של מערכת ההשכלה הגבוהה. צעירים הבאים בשערי האקדמיה צריכים להשקיע את זמנם במחקר, העמקה ולמידה, אך זאת לא יכול להתאפשר במציאות של רדיפה אחרי הזמן בין שיעור למשמרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully