וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריקים ברחבי הארץ

שמונה מפגינים נעצרו בירושלים וארבעה בבני ברק, בשורת הפגנות של חברי "הפלג הירושלמי" הקיצוני. המפגינים מחו על גזר דין שניתן לשני עריקים מצה"ל שנשלחו ל-20 ימי מחבוש. בירושלים תועד שוטר מאיים על מפגינים באקדח. השוטר זומן לבירור ומח"ש בודקת את התקרית

צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים", עריכה: שניר דבוש

מאות מאנשי "הפלג הירושלמי", זרם ליטאי במגזר החרדי בהנהגת הרב שמואל אוירבך, הפגינו אמש (שני) בכמה ערים ברחבי המדינה במחאה על מעצר שני עריקים משורות צה"ל שנידונו אתמול בבית דין צבאי ל-20 ימי מחבוש. המפגינים יצאו לרחובות בירושלים ובבני ברק וכן לצומת שילת הסמוכה למודיעין ולשורת מוקדים נוספים ברחבי הארץ.

בירושלים עצרה המשטרה שמונה מפגינים ובבני ברק ארבעה. בנוסף לכך נחסם רחוב בני עקיבא בעיר, בסמוך לרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. המשטרה מסרה כי כמה מפגינים נעצרו לאחר ש"החלו להתפרע ולגלות אלימות כלפי השוטרים" וכי הם נלקחו לחקירה.

בצומת שמגר שבירושלים תועד שוטר מאיים באקדח על מפגינים. בתיעוד נשמע השוטר אומר: "מישהו רוצה לחטוף כדור?". לטענת נוכחים במקום, "חסמו את הכביש, זרקו בקבוק פלסטיק על הניידת והוא לא יכול היה להמשיך בנסיעה אז הוא יצא ואיים על המפגינים בנשק חם". השוטר זומן לבירור האירוע ונסיבותיו, והמחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את התקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
טיל מעומק סוריה: המסר של אסד בתקיפת מטוס חיל האוויר
גבאי נגד פינוי התנחלויות: "אפשר למצוא פתרונות"
העליון זיכה נאשם באונס קטינה - משום שחוקריו הטעו אותו

שוטר תועד מאיים באקדח על חרדים בהפגנה בירושלים, 16 באוקטובר 2017. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים, צילום מסך
תיעוד השוטר מאיים באקדח על מפגינים/צילום מסך, צילום: מחאות החרדים הקיצוניים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפיגינים מול שוטרים בבני ברק, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת המשטרה, "השוטר שנסע בניידת נקלע לפתע לתוך קבוצת מפגינים אלימה, שהתגודדו סביבו, יידו אבנים וחפצים שונים לעבר הניידת וחסמו את הרכב בגופם, תוך שהם מתקרבים אליו באופן מאיים, מנערים את הניידת ומגדפים אותו. בשלב מסוים, השוטר חש מאיום וניסה להרחיקם מהמקום".

אנשי "ועד ארגוני ההצלה" הפועלים נגד גיוס החרדים לצה"ל, השתתפו גם הם בהפגנות שהתקיימו אמש. אנשי הוועד מסרו כי "הציבור החרדי כולו מאס בנסיונות חסרי התוחלת להפוך את בניו לחיילים במסגרת שכל קשר בינם לבינה הוא מקרי בהחלט ובנסיונות לשבש את אורחות החיים החרדים על מזבחם של אינטרסים לא להם".

עוד נמסר כי "מקומם של הצעירים החרדים איננו בצה"ל ולא באף צבא אחר, ומביך לראות איך שוב ושוב נכשלת מדינת ישראל על רשויותיה ונבחריה השונים להבין זאת. המאבק בגיוס הוא מלחמת הקיום של הציבור החרדי, המשלם מחיר כבד ונכון להמשיך בכך כל עוד הדבר יידרש וכל עוד האובססיה לגייס את החרדים לא תוסר מעל השולחן".

הפגנת חרדים בבני ברק, אוקטובר 2017. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
שוטרים בהפגנה בבני ברק, אמש/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

בחודש מאי הגיעה קבוצת פעילים חרדים קיצוניים נגד גיוס לצה"ל לשכונת מגוריו של ראש אגף כוח אדם אלוף מוטי אלמוז וחילקה כרזות נאצה שעל כמה מהן נכתב "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה אז את חלוקת הכרזות שאותן כינה "חציית קו אדום" במאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל וההסתה נגד קצינים. אלמוז הגיב בעצמו לכרזות ואמר כי האמירות שהופיעו עליהן חמורות ויש לגנותן. לדבריו, צה"ל אינו חסין מביקורת אך יש צורה ודרך לבטא אותה. "הפלג הירושלמי חושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק וצריך לנקוט מולו יד קשה", הוסיף אז אלמוז.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully