וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנסו את אשתי והרגו את בתי": סיפור המשפחה שחולצה מטליבאן

14.10.2017 / 9:45

ג'ושוע בויל נחת בקנדה עם אשתו האמריקנית ושלושת ילדיהם שנולדו בשבי, וסיפר על שעברו במהלך חמש השנים שבהן הוחזקו בפקיסטן. חילוצם התאפשר בתום מרדף אחרי חוטפיהם, שניסו להעבירם לאפגניסטן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרח קנדה ששוחרר יחד עם משפחתו מהשבי בפקיסטן בתום חמש שנים סיפר הלילה (שבת) כי אנשי הארגון שהחזיקו בהם אנסו את אשתו והרגו את בתו התינוקת. ג'ושוע בויל חשף זאת עם נחיתתו בקנדה, לצד אשתו האמריקנית קייטלין קולמן, ושלושת ילדיהם שנולדו בשבי בפקיסטן.

לדברי בויל, בתו הקטנה נרצחה "כנקמה על כך שסירבתי פעמים רבות" לקבל הצעות מצד הארגון. "הטפשות והרשעות של רשת חקאני בחטיפת עולי רגל הן משניות רק לטיפשות ולרשעות שבהוראה שניתנה לרצוח את בתי התינוקת ולאונס המתמשך של אשתי", אמר לכתבים אחרי שנחת בנמל התעופה בטורונטו. לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP, אחד הילדים היה במצב בריאותי קשה והוא הוזן על ידי הכוחות הפקיסטניים.

עוד בוואלה! NEWS:
סנקציות או פיקוח הדוק: טראמפ העביר את הכדור האיראני לקונגרס
חקירת רוסיה: ראש הסגל לשעבר בבית הלבן תושאל על ידי התובע המיוחד
אחרי פרישת ארה"ב: שרת התרבות לשעבר של צרפת תעמוד בראש אונסק"ו

בשבי הטליבאן: ג'ושוע, קייטלין וילדיהם מתחננים לעזרה. רויטרס
חמש שנים בשבי הטליבאן. בני הזוג וילדיהם/רויטרס

לפי גורם בכוחות הביטחון של פקיסטן, המודיעין המקומי, בשיתוף פעולה עם ארצות הברית, חשף כי רשת חקאני, הקשורה לטליבאן, מתכננת להעביר את המשפחה לאפגניסטן. גורם פקיסטני נוסף סיפר כי מזל"ט אמריקני חג מעל שמי העיר קוהאט וסיפק מידע שאפשר את מבצע החילוץ, אך שגרירות ארצות הברית בפקיסטן הכחישה את הדיווח.

בהמשך, חיילים פקיסטניים ביצעו מרדף אחרי הרכב שבו הוחזקו בני הזוג יחד עם שלושת ילדיהם בצפון-מערב המדינה בסמוך לגבול עם אפגניסטן. במהלך המרדף ירו החיילים אל עבר גלגלי הרכב והביאו לעצירתו. החוטפים נמלטו מהמקום והחיילים נמנעו מלירות בהם עקב חשש שמא יפגעו בבני המשפחה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ושוע בויל ששוחרר עם משפחתו משבי טליבאן נחת בנמל התעופה הבינלאומי טורונטו-פירסון שבקנדה, 13 באוקטובר 2017. רויטרס
בויל אחרי נחיתתו בקנדה, אתמול/רויטרס

בריאיון ל"טורונטו סטאר" אמר אביו של בויל כי "ג'וש אמר שהוא די בסדר יחסית למישהו שבילה את חמש השנים האחרונות בשבי מתחת לאדמה. לדבריו, הוריה של קייטלין, ג'ים ולין קולמן, הציבו שלט על דלת ביתם שבפנסילבניה לפיו הם מעריכים את "כל העניין והדאגה שהובעו בעקבות החדשות המשמחות שקייטי, ג'וש ונכדינו שוחררו אחרי חמש שנים ארוכות בשבי".

הנשיא דונלד טראמפ שיבח את מבצע החילוץ וכינה אותו "רגע חיובי" ביחסיה של ארצו עם פקיסטן אשר נפגעו בשנים האחרונות לאחר שוושינגטון האשימה את הממשל הפקיסטני בכך שאינו עושה מספיק על מנת לעצור את חקאני הפועל במדינה ומזוהה עם טליבאן הפקיסטני.


(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully