וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רוסיה: ראש הסגל לשעבר בבית הלבן תושאל על ידי התובע המיוחד

14.10.2017 / 9:09

ריינס פריבוס נחקר על ידי צוותו של מולר, ולדברי עורך דינו, "הוא נחקר מרצון ושמח לענות על כל השאלות". לאחרונה נחקר גם היועץ לביטחון לאומי בפועל, קית' קלוג

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

צוותו של התובע המיוחד בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית רוברט מולר חקר הלילה (שבת) את ראש הצוות לשעבר של הבית הלבן ריינס פריבוס. עורך דינו של פריבוס ויליאם ברק מסר כי הוא "נחקר מרצון על ידי צוותו של מולר" וכי "הוא שמח לענות על כל שאלותיהם". שני גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו לרשת CNN כי חוקרים מיוחדים היו אמורים להתחיל לחקור בשבועות האחרונים את צוות הבית הלבן הנוכחי וכן עובדים בעבר בנושא מעורבות רוסיה.

לאחרונה נחקר גם ראש המועצה לביטחון לאומי, קית' קלוג, על היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהתפטר. לדברי אחד הגורמים, צוות החקירה של מילר צפוי לסיים את תשאול הקבוצה הראשונה של עובדי הבית הלבן עד סוף החודש.

עוד בנושא:
"מחבר הדוח הרגיש על טראמפ נפגש עם חוקרי הקשר עם רוסיה"
חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: אנשי הנשיא העבירו מסמכים לחוקר המיוחד
חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: יועציו הבכירים של הנשיא ימסרו עדות

ראש הסגל היוצא בבית הלבן, ריינס פריבוס, עוזב את בסיס חיל האוויר אנדרוס, 28 ביולי 2017. AP
"שמח לענות על כל שאלות החוקרים". פריבוס/AP

בחודש שעבר דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי מולר הודיע לבית הלבן על כוונתו לזמן לחקירה שישה יועצים בכירים של הנשיא דונלד טראמפ בעבר ובהווה. מלבד פריבוס, צפויים להיחקר מנהלת התקשורת בבית הלבן הופ היקס ודובר הבית הלבן לשעבר שון ספייסר.

על פי חשדו של מולר, ליועצים יש מידע על הדיונים שנערכו לקראת פיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי, ועל פעולותיו של טראמפ בקשר לקשריו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין עם גורמים זרים, בהם שגריר רוסיה בארצות הברית. בנוסף, ליועציו הקרובים של טראמפ שיזומנו לחקירה יש גישה למסמכים אותם מבקש מולר להמציא. לפי מקורבים לחקירה, מולר ידרוש מהבית הלבן לזמן יועצים נוספים לתת עדות בנושא המעורבות הרוסית בבחירות, בהם גם יועצו הקרוב וחתנו ג'ארד קושנר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, יוני 2017. AP
יזומן בקרוב להעיד. קושנר/AP

על פי דיווח ברשת CNN, במרכז הראיונות שמולר מתכוון לקיים עומדת הצהרה כוזבת שפרסם הבית הלבן בנוגע לפגישתו של דונלד טראמפ ג'וניור, ובכירים במטה טראמפ עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין במהלך קמפיין הבחירות. ב-8 ביולי נחשף כי הפגישה, שנערכה ביוני 2016 במגדלי טראמפ, התקיימה רק לאחר שטראמפ ג'וניור חשב כי בפגישה הוא יקבל מידע שיזיק לקמפיין של יריבתו של אביו, הילרי קלינטון.

"אם זה מה שאני חושב – אני אוהב את זה", הוא השיב לאיש שתיווך בניסיון לקיים את הפגישה. אך כשכלי התקשורת הפנו שאלות בנושא לבית הלבן, הם נענו כי מטרתה הייתה "לבחון תכנית לאימוץ ילדים רוסים". בהמשך דווח כי הנשיא עצמו התערב בניסוח התגובה הכוזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully