וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת ארה"ב: שרת התרבות לשעבר של צרפת תעמוד בראש אונסק"ו

14.10.2017 / 0:48

אודרה אזולאי, יהודיה ילידת פריז, נבחרה לתפקיד מנכ"לית ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם בשבוע שבו האשימה אותו וושינגטון בהטייה נגד ישראל. "בשעת משבר זו עלינו יותר מתמיד לתמוך ולחזק את אונסק"ו, ולא לנטוש אותו", אמרה

צילום: רויטרס

שרת התרבות של צרפת לשעבר אודרה אזולאי נבחרה אמש (שישי) לעמוד בראש ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו). זאת, בשבוע שבו הודיעה ארצות הברית כי היא פורשת מחברות בארגון בשל יחסו לישראל וממניעים כלכליים. אזולאי גברה על חמד בן עבדול-עזיז אל-קווארי מקטאר ומינויה יובא לאישור החברות בארגון בחודש הבא. אזולאי, יהודיה-צרפתיה שנולדה בפריז, תחליף בתפקידה את אירינה בוקובה מבולגריה, שעמדה בראש הארגון מאז שנת 2009.

הצהרתה הפתאומית של ארצות הברית על פרישה מהארגון תעמיד את אזולאי במבחנה הראשון ותדרוש ממנה למצוא פתרונות לקשיים הכספיים שעמם עומד להתמודד אונסק"ו.
"בשעת משבר זו עלינו יותר מתמיד לתמוך, לחזק ולחדש את אונסק"ו, ולא לעזוב אותו", אמרה לעיתונאים. "אם המינוי שלי יאושר, הדבר הראשון שאעשה זה להשיב לארגון את אמינותו, את אמונתן של המדינות החברות בו ואת היעילות שלו", הוסיפה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את אזולאי על היבחרה ואמר כי "צרפת תוסיף להילחם עבור מדע, חינוך ותרבות בעולם".

מנכ"לית אונסק"ו אודרה אזולאי. AP
אזולאי במטה אונסק"ו בפריז, אמש/AP

בהודעתה של מחלקת המדינה האמריקנית על פרישתה של ארצות הברית מהארגון שפורסמה ביום חמישי נאמר כי "ההחלטה לא התקבלה בקלות, והיא משקפת את הדאגות האמריקניות ואת הצורך ברפורמה יסודית בארגון, לאור ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו. ארצות הברית תישאר מחויבת כמשקיפה שאינה חברה, כדי לתרום מהשקפותיה ומומחיותיה".

המנכ"לית היוצאת בוקובה הביעה צער על החלטת ארצות הברית ומסרה: "לאחר שקיבלתי את ההודעה הרשמית של שר החוץ האמריקני טילרסון, אני מביעה צער עמוק על ההחלטה". היא הוסיפה כי המהלך מהווה הפסד לרב-גוניות ולמשפחת האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנכ"לית אונסק"ו אודרה אזולאי עם הנשיא לשעבר פרנסואה הולנד. AP
אזולאי עם נשיא צרפת לשעבר הולנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully