וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות ביקשה למנוע הפיטורים ב"נגב קרמיקה": "צעד ברוטלי"

הארגון הגיש בקשה לצו מניעת הפיטורים וקראה להנהלה לפתוח במשא ומתן עם העובדים. "נתנו את החיים שלנו פה. יש פה משפחות עם ילדים" אמר משה סולומון שעובד במפעל כבר 35 שנים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר
הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
עובדי מפעל "נגב קרמיקה", הבוקר/שי מכלוף

עובדי חברת "נגב קרמיקה" התעוררו היום (שישי) לבוקר קשה. הנהלת המפעל הודיעה על סגירתו ועל פיטוריהם של 108 מעובדיו, זאת בשל הפסדים תפעוליים כבדים. "נתנו את החיים שלנו פה, הגענו ממש לאחר השירות הצבאי" אמר משה סולומון, עובד המפעל כבר 35 שנים והוסיף "יש פה משפחות עם ילדים, אנחנו דואגים אחד לשני פה במפעל, זה מקור התעסוקה היחיד שלנו. מספיק קשה פה בפריפריה וזה לא יאה שמשפחות ייזרקו לרחוב ללא פרנסה".

אברהם דנינו, שעובד במפעל 46 שנים, אמר כי זאת לא הפעם הראשונה שמאיימים לסגור ולפטר את העובדים. לדבריו, "בינתיים אנחנו במפעל ומדובר בדברים שקורים לא מעכשיו, אני עובד במפעל 46 שנה מקרים דומים היו ב-1978 גם ב-1984 וגם ב-2000. אני יוצא בעוד חמישה חודשים לפנסיה והיום בבוקר שלחו מכתבי פיטורים, העובדים פה באווירה קשה".

עוד בוואלה NEWS:
הנהלת "נגב קרמיקה" הודיעה על סגירת המפעל: 108 עובדים יפוטרו
פגשתם ליצן? זה מה שבהלה עושה לבריאות שלכם
תקיפה באיראן או הגנה על הגבול: ההחלטה שתעצב את פני חיל האוויר

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
העובדים בכניסה למפעל, הבוקר/שי מכלוף

יו"ר ועד העובדים במפעל יעקב צרפתי דיבר על כעסם העובדים ותחושת התסכול נוכח ההחלטה: "כולם פה מופתעים מהמהלך הזה, הם דרשו ממני ומההסתדרות בהתחלה רק 35 עובדים ועכשיו 108 קיבלו מכתבי פיטורים. גם אנחנו רוצים לייעל, משהו פה לא נראה לי, זה לא הגיוני. העובדים כועסים ומתוסכלים, מדובר באנשים שאין להם לאן ללכת ואין להם כוח, הם מבוגרים לקראת פנסיה. מנסים להפעיל עלינו לחץ, יש הסכמים חתומים אנחנו מקווים שימצא פתרון", אמר.

בתוך כך, פנתה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בבאר שבע וביקשה להוציא צו מניעה לפיטורים, זאת בטענה ל"חוסר תום לב" מטעם ההנהלה במשא ומתן מול ההסתדרות וועד העובדים. "לא נקבל את הצעד החד-צדדי והברוטלי של הודעת פיטורים וסגירת המפעל במפתיע, יום לאחר החג וערב שבת. על הנהלת נגב קרמיקה להתעשת, למשוך את מכתבי הפיטורין ולשוב לשולחן המשא ומתן", מסר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "כל התייעלות תיעשה אך ורק בדרך של הידברות. אני מאמין כי בית הדין לעבודה יקבל את בקשת ההסתדרות לצו מניעה שימנע את המהלך הכוחני של הנהלת נגב קרמיקה".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
"משפחות יישארו ללא מקור פרנסה". מפעל נגב קרמיקה הבוקר./שי מכלוף

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות ארמונד לנקרי אמר כי הנהלת החברה פעלה באופן אגרסיבי מדי", לדבריו, "היינו בפגישות לפני החג וניסינו לדבר, והיום בבוקר קיבלנו את ההפתעה על הפיטורים". עוד אמר לנקרי כי ארגונו פועל לגיבוש הסכם לדחיית פיטורי העובדים בחודש. "נלך למשא ומתן כדי להציל את המפעל והעובדים, ההסתדרות גם תפנה לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה", הוסיף. "לפני חמישה חודשים הם רכשו את המפעל והם ידעו את המצב, הם מנצלים אותו, העובדים כבר הסכימו ללכת לפשרות".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) כינה את התנהלות ההנהלה "בריונית" והוסיף כי לא ניתן להשלים עם המהלך שמותיר רבים ללא פרנסה "ואני מצפה להתערבות מידית של ראש הממשלה, שר הכלכלה ושר האוצר. אנשים נלחמים על פרנסתם, ראשי ישובים נלחמים על יישובו ופיתוחו של הנגב ומנגד, מפעל כל כך חשוב סוגר את שעריו. עצוב מאוד שדווקא מפעל שכותרתו היא נגב, מפסיק את פעילותו בנגב".

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully