וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להגיע לפשרה: החלו שיחות הפיוס בין פתח לחמאס בקהיר

10.10.2017 / 20:34

הפלגים הפלסטיניים החלו במשא ומתן בתיווך מצרים, שיימשך שלושה ימים, במטרה להגיע להבנות בדרך להקמת ממשלת אחדות. "נפגשים עם תקווה רבה", אמר בכיר בחמאס, שמסרב להניח את הנשק. כלי תקשורת פלסטיניים: משלחת ישראלית הגיעה לקהיר

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועה לוי

שיחות האחדות בין פתח לחמאס החלו היום (שלישי) בקהיר בנימה אופטימית, כשבכיר בחמאס אמר כי הוא "מלא תקווה" שיושג הסכם פיוס בין הצדדים. מצרים הקציבה שלושה ימים לשיחות, שבהן אמורים הצדדים להסכים על צעדים נוספים בדרך ליישום ממשלחת האחדות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי גם משלחת ישראלית הגיעה לקהיר.

"אנחנו נפגשים בקהיר עם תקווה רבה לשרטט ולהניח מפת דרכים לפיוס לאומי", כתב עיזאת א-רישק בחשבון הטוויטר שלו. "אחדות ופיוס לאומי בין כל העם הפלסטיני היא האפשרות האסטרטגית שלנו להתקדם". ראש המשלחת של חמאס הוא סאלח אל-עארורי, שמונה בשבוע שעבר לסגן מנהיג הארגון.

לקריאה נוספת:
א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"
מלכודת חמאס: פיוס עם רמאללה לצד קידום אדריכלי טרור בהנהגה
חמאס מבהיר: "לא נניח את נשקנו עד לשחרור המולדת - גם עבור פיוס"

נציגי חמאס ופתח בשיחות פיוס במצרים. מסוכנות ספא, מערכת וואלה! NEWS
אל-עארורי וסינוואר בקהיר, היום/מערכת וואלה! NEWS, מסוכנות ספא

פתח איבד את השליטה על רצועת עזה ב-2007, ומאז היא נשלטת בידי חמאס. ואולם, בחודש שעבר הסכים ארגון טרור לוותר על השלטון האזרחי לטובת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וממשלתו, בעקבות תיווך מצרי. ואולם, בחמאס מסרבים להניח את הנשק, עמדה שהובילה את ישראל להבהיר כי היא מתנגדת לפיוס.

עוד באותו נושא

פיוס קטלני: התקדמות המגעים בין חמאס לפתח תגביר את הירי לישראל מעזה

לכתבה המלאה
נציגי חמאס ופתח בשיחות פיוס במצרים. מסוכנות ספא, מערכת וואלה! NEWS
משלחת חמאס בקהיר/מערכת וואלה! NEWS, מסוכנות ספא

עזאם אל-אחמד, אחד מראשי משלחת פתח, אמר כי השיחות יתמקדו בניהול משרדי הממשלה בעזה. יחד עמו, הגיע לקהיר ראש המודיעין הפלסטיני מג'ד פראג', המקורב גם לאבו מאזן. בפתח מעוניינים לפרוס 3,000 שוטרים בעזה, שיחברו לאנשי חמאס, אך יאפשרו לאבו מאזן להשיב חלק מהשפעתו ברצועה. סוגייה נוספת שתהיה על השולחן היא עתידם של 40 עד 50 אלף עובדים שחמאס מינה מאז 2007.

אל-אחמד אמר כי מעבר רפיח, היחיד שמקשר בין עזה למצרים והיה בעבר השער המרכזי של שני מיליון תושבי הרצועה, צריך להיות בשליטת אנשיו של אבו מאזן תחת פיקוח, ולא תחת שליטת חמאס כפי שהוא כיום. לדבריו, הממשלה ברמאללה תנסה להשלים את ההבנות סביב מעברי ארז וכרם שלום עם ישראל בתוך שבוע או שבועיים.

(עדכון ראשון: 15:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully