וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"

חרף המחלוקות בין הרשות לחמאס בנושא פירוז הארגון ובפרט הזרוע הצבאית, נשיא מצרים הביע אופטימיות מסוימת וטען כי מאמצי התיווך של ארצו עשויים לפתור את הסכסוך. עוד אמר כי הפיוס יביא ל"מדינה פלסטינית עצמאית", אך לא הרחיב על כך

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום (ראשון) כי פיוס בין פתח לחמאס עשוי לסלול את הדרך לשלום בין ישראל לפלסטינים. בדברים שפורסמו ב"קודס פארס", אמר א-סיסי כי "מאמצי מצרים לפיוס הפלסטיני הם ההתחלה בדרך לשלום בין הפלסטינים לישראל". עוד נכתב כי דרש להמשיך במהלכי הפיוס כדי להגיע ל"מדינה פלסטינית עצמאית", אולם לא הרחיב על כך.

ביום שלישי צפויות להגיע משלחת של בכירי הרשות ומשלחת של בכירי חמאס לקהיר. היום אמר מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, כי "אין חזרה לפילוג בשום אופן" והוסיף כי "הפיוס הפלסטיני הוא מנוף לתוכנית הלאומית הפלסטינית ויימנע את חיסולה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר: פתח מגיעה לקהיר בחיוביות שיא. תהיה רשות אחת, חוק, הנהלה, גוף ביטחוני חמוש אחד ותוכנית מדינית המבוססת על תוכנית אש"ף".

ואולם, ברקע האמירות האופטימיות עדיין מתנהלת המחלוקת בין הרשות הפלסטינית לארגון השולט ברצועה, סביב פירוזו מנשק וההשפעה של הפיוס על הזרוע הצבאית. בשבוע שעבר אמרו בכירים בחמאס כי "נושא הנשק קשור באויב הציוני, ונוותר עליו רק אחרי שחרור המולדת", אמר אתמול דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, בריאיון לביטאון הארגון א-ריסאלה. הדברים מגיעים לאחר שמצרים הבהירה לרשות הפלסטינית כי פירוז הרצועה מנשק ותפקידה של הזרוע הצבאית של חמאס במסגרת פיוס, ידון רק לאחר הסדר עם ישראל.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי  נואם באו"ם 19.9.17. רויטרס, רויטרס
מתכנן שלום - ומדינה פלסטינית עצמאית. א-סיסי/רויטרס, רויטרס

בכיר חמאס אסמעיל רדואן, הוסיף בראיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, כי "דרך ההתנגדות הוכיחה את עצמה ודרך ההסדר עם ישראל לא הביאה שום תוצאות". לדבריו, "בחירתו של סאלח אל-עארורי לסגן של הניה היא טבעית ובמסגרת הדמוקרטית של הארגון. משלה את עצמו כל מי שחושב שחמאס תוותר על ההתנגדות".

לפי הדיווח בשבוע שעבר, שר המודיעין של מצרים חאלד פוזי הודיע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא ניתן לערוך כל דיון על פירוז חמאס ברצועת עזה לפני שיסתיימו הדיונים על כל נושאי הסכם הפיוס, קיום בחירות ומציאת פתרון מדיני עם ישראל. על פי הדיווח, פוזי אמר לאבו מאזן כי משלחת פתח בראשות הבכיר עזאם אל-אחמד חתמה לפני כשלושה שבועות על הבנות ראשוניות בקהיר, ולפיהן הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, היא נושא שהצדדים לא ידונו בו לפני הסדר מדיני עם ישראל. עוד דווח כי מצרים הפעילה לחצים על הרשות בניסיון להציל את המו"מ בצל הצהרותיו של אבו מאזן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
הזרוע הצבאית של חמאס/צילום מסך, טוויטר

יממה לפני כן, אמר אבו מאזן בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי, כי הסנקציות יוסרו מעל הרצועה רק לאחר שפתח תקבל את השליטה עליה. "לא נקבל בשום אופן יישות דמויית חיזבאללה בעזה, ולא נרשה לשום מדינה להתערב בענייני הפלסטינים מלבד מצרים", אמר אתמול.

"היו ויהיו מחלוקות עם חמאס, כי היא עדיין תנועה אסלאמית. כאשר הם יצטרפו לארגון אש"ף עליהם להתחייב לדרך של הארגון", אמר אבו מאזן לערוץ המצרי. "הרשות תסיר את הסנקציות על חמאס רק לאחר שממשלתו תקבל את האחריות והסמכויות המלאות ברצועה". על ישראל, אמר אבו מאזן כי "עומדת מולנו ממשלה ימנית והיא שולטת במדיניות כעת. ממשלה זו אינה רוצה שלום ואינה מכירה בקיום העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully