וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה בפחם נגמרה": הממשל בארה"ב יבטל תקנות סביבתיות מימי אובמה

10.10.2017 / 1:40

ראש הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה הודיע כי יחל בצעדים לביטול התכנית להפחתת כמות גזי החממה הנפלטים מתחנות הכוח בארה"ב. לדבריו, קודמיו בתפקיד חרגו מסמכותם בעיצוב המדיניות

רויטרס

(בווידאו: טראמפ מודיע על פרישה מהסכם האקלים, בחודש יוני)

ראש הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית, סקוט פרויט, הודיע אתמול (שני) כי יפתח בשורת צעדים לביטול המדיניות הסביבתית מימי הנשיא הקודם ברק אובמה, לפיה תופחת כמות גזי החממה הנפלטים מתחנות הכוח בארצות הברית. בדברים שנשא בקנטאקי, הוא אמר כי קודמיו בתפקיד חרגו מסמכותם בעיצוב מדיניות האנרגיה הנקייה להפחתת גזי החממה שסוכמה בשנת 2015.

"המלחמה בפחם נגמרה", אמר פרויט. "מחר בוושינגטון אחתום על ביטול התכנית לאנרגיה נקייה, ואין מקום טוב יותר להודיע בו על כך מאשר קנטאקי".

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית טוענת: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"
הגברת נגד הגרושה: מלניה טראמפ בתגובה זועמת "לאישה הראשונה"
"משבר חמור": ראשת עיריית ברצלונה נגד הכרזת העצמאות לקטלוניה

ראש הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית סקוט פרויט, ספטמבר 2017. רויטרס
"מטרת הרגולציה היא לעבוד עם התעשייה, לא נגדה". פרויט/רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו בכמה הזדמנויות כי ישנה את התקנות הנוקשות מימי אובמה בנוגע לשימוש בפחם, וזאת כחלק ממהלך רחב של ביטול החלטות של קודמו בתפקיד בתחומים רבים. התכנית להפחתת גזי החממה דרשה מן המדינות השונות בארצות הברית לעמוד בקריטריונים מסוימים, והיא כללה תמריצים למדינות שיעברו לאנרגיות מתחדשות.

ההצהרה על שינוי המדיניות הסביבתית בארצות הברית:

פרויט הסביר כי "הנשיא שלח מסר: כשהוא חשב מה התקנה הזו אומרת, היא נועדה לחשוב במונחים של מנצחים ומפסידים. הממשל הקודם לא התנצל, הם השתמשו בכל כוחם כדי להשתמש בסוכנות הזו להחליט מי ינצח ומי יפסיד ואיך נשתמש באנרגיה במדינה הזו, וזה שגוי.

"מטרת הרגולציה היא לעבוד עם התעשייה, לא נגדה", הוסיף. "אנחנו רצים לחזור ליסודות, והמטרה הראשונה היא לעשות את העבודה שלנו בהתאם לשלטון החוק. הקונגרס הוא זה שמעביר חקיקה כדי להנחות אותנו כיצד לפעול. הממשל הקודם פשוט המציא את זה. המטרה לא הייתה רגולציה כדי לגרום לדברים לעבוד, אלא כדי להחליט מי המנצחים ומי המפסידים".

מושל ניו יורק: "החלטה מבישה"

ההצהרה של פרויט הספיקה לעורר קרב פוליטי בארצות הברית. מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, כינה את ההחלטה "מבישה", והצהיר וכי ניו יורק לא תנטוש את המחויבות שלה לעתיד ירוק ונקי יותר. ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג טען כי הסוכנות להגנת הסביבה יכולה לבטל תקנות סביבתיות, אבל לא את חוקי הכלכלה. "המהלך לא יחיה את תעשיית הפחם מחדש", אמר.

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה וטראמפ/GettyImages

בחודש יוני האחרון הודיע טראמפ על פרישה מ"הסכם פריז", הסכם האקלים הבינלאומי שנחתם רק כשנתיים לפני כן. נטישת ההסכם, שהושג תחת ממשלו של אובמה, הייתה אחת מההבטחות המרכזיות של טראמפ בקמפיין הבחירות בשנה שעברה, והוא כינה אותו "הונאה".

הנשיא לשעבר אובמה הגיב לפרישה ומסר: "בהיעדר מנהיגות, ואפילו כאשר הממשל הזה מצטרף לקבוצת מדינות הדוחות את העתיד, אני בטוח שהמדינות, הערים והעסקים שלנו ייקחו צעד קדימה כדי להוביל את הדרך ולעזור להגן על כדור הארץ האחד שיש לנו".

ארצות הברית היא אחת המזהמות הגדולות בעולם, לצד סין, ואחת ממטרות ההסכם היא להפחית את פליטת גזי החממה העולמית. מאז השבעתו בתחילת השנה נקט טראמפ צעדים רבים הסותרים את ההסכם, כמו ביטול הגבלות על תעשיית הפחם. בארצות הברית מעריכים כי המשא ומתן על תנאי היציאה מההסכם יימשך כארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully