וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר חמור": ראשת עיריית ברצלונה נגד הכרזת העצמאות לקטלוניה

אדה קולאו קראה לנשיא הקטלאני שלא להכריז על עצמאות במהלך הופעתו בפרלמנט. עם זאת, טענה ש"האשם העיקרי" במשבר הוא השלטון המרכזי וביקשה מראש ממשלת ספרד: "אל תקבל החלטות שיהרסו סיכויים לדיאלוג"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

- ראשת עיריית ברצלונה אדה קולאו הודיעה על התנגדותה להכרזה על עצמאות קטלוניה בעקבות משאל העם
- היא כינתה את האירועים האחרונים בספרד כ"משבר המוסדי החמור ביותר מאז כינון הדמוקרטיה בספרד".
- עוד ביקשה ממנהיג חבל קטלוניה קרלס פוג'דמון להימנע מכל ניסיון להכריז על עצמאות במהלך הופעתו בפרלמנט
- עם זאת, טענה כי "האשם העיקרי" במשבר הוא השלטון המרכזי

ראשת עיריית ברצלונה אדה קולאו הודיעה הערב (שני) כי היא מתנגדת להכרזה על עצמאות קטלוניה בעקבות משאל העם שנערך בשבוע שעבר, וקראה לכל הצדדים הקשורים לנושא שלא לגרום להסלמה במתיחות. זאת, כדי לפתור "את המשבר המוסדי החמור ביותר מאז כינון הדמוקרטיה בספרד".

בנאום פומבי בברצלונה, ביקשה קולאו ממנהיג חבל קטלוניה קרלס פוג'דמון להימנע מכל ניסיון להכריז על עצמאות במהלך הופעתו הצפויה בפרלמנט האזורי ביום שלישי, יותר משבוע אחרי שהכריז ניצחון במשאל העם שעורר התנגדות עזה במדריד.

עם זאת, ראשת העיר טענה כי "האשם העיקרי" במשבר הוא השלטון המרכזי, ודחקה בראש הממשלה מריאנו רחוי להימנע מהסלמת המשבר על ידי שימוש באמצעי חוקתי שיאפשר לרשויות להשתלט על חלק מהסמכויות האזוריות. "אל תקבל החלטות שעשויות להצית את החלל לדיאלוג ולתיווך", אמרה קולאו. "זה הדבר האמיץ ביותר שאתה יכול לעשות ברגע זה".

עוד בנושא:
הוראה לצבא ארה"ב: הכינו תוכניות תקיפה נגד צפון קוריאה
בלי שתזכה לטקס ממלכתי: מאה שנים למותה של "שרה גיבורת ניל"י"
שחר אפור: מזג אוויר סגרירי גם מחר; הגשם ייחלש במהלך הלילה

אדה קולאו, ראשת העיר ברצלונה, 14 ביוני 2015. רויטרס
ראשת עיריית ברצלונה, אדה קולאו ב-2015/רויטרס

לפי התוצאות הרשמיות במשאל, כ-90% מהמצביעים תמכו בעצמאות - אך אחוז ההצבעה ביום ראשון שעבר היה נמוך, כשרק 43% מבעלי זכות הבכירה ניצלו את זכותם. כמו כן, נרשמו תלונות על שורת אי-סדרים בהצבעה, כשמשטרת ספרד החרימה גם תיבות הצבעה. ארגון "החברה האזרחית הקטלאנית" טוען כי הוא מייצג את "הרוב הדומם", המתנגד לעצמאות.

מוקדם יותר היום טען ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי כי ארצו תישאר מאוחדת. "ספרד לא תחולק, נשמור על אחדותנו בכל אמצעי חוקתי העומד לרשותנו", אמר בראיון לעיתון גרמני. כ-350 אלף בני אדם יצאו אתמול להפגין בברצלונה, בירת קטלוניה, נגד עצמאות המחוז שבצפון-מזרח המדינה. גם שלשום התקיימו הפגנות נרחבות ברחבי ספרד, כולל בבירה מדריד.

הפגנה למען אחדות ספרד בברצלונה, קטלוניה, 8 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully