וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית טוענת: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי ה-CIA ניסה בחודש מאי האחרון לחסל את המנהיג קים ג'ונג און. מנגד, הגנרל ג'יימס מאטיס הורה לבכירי הצבא האמריקני להגיש תוכניות צבאיות לנשיא טראמפ, לקראת האפשרות שהמאמצים הדיפלומטיים בעניין קוריאה הצפונית ייכשלו

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מתיחות בקוריאה הצפונית - כל העדכונים:

- שר ההגנה הורה לבכירי הצבא להיערך להגשת תוכניות צבאיות לנשיא טראמפ בנוגע לקוריאה הצפונית
- הנחיית שר ההגנה מאטיס באה בעקבות דיווחים על כך שטרמפ נזף בצוותו על כך שלא סיפקו לו תוכנית חירום במהירות מספקת
- השר מאטיס: "אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, אך עלינו להיערך"
- טראמפ שב ותקף בסוף השבוע בטוויטר: "רק דבר אחד יעבוד!"
- קוריאה הצפונית טוענת: ה-CIA ניסה להתנקש בקים

קוריאה הצפונית מסרה אמש (שני) כי ארצות הברית ניסתה להתנקש בחייו של מנהיג המדינה קים ג'ונג און בתחילת השנה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, ה-CIA ניסה לעשות שימוש בנשק כימי נגד קים. יחד עם זאת, בקוריאה הצפונית שבים על טענות מסוג זה מאז חודש מאי, אז טענו לראשונה כי ארצות הברית מנסה להתנקש בקים.

בתוך כך, שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס הורה לבכירים בצבא האמריקני להיערך להגשת תוכניות צבאיות לנשיא דונלד טראמפ, למקרה שהמאמצים הדיפלומטיים לפתור את המשבר בקוריאה הצפונית ייכשלו. כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו אתמול כי מאטיס אמר את הדברים בעקבות דיווחים לפיהם טראמפ נזף בצוותו בשבוע שעבר על כך שלא סופקה לו תוכנית חירום במהירות מספקת.

"נכון לעכשיו, מתקיים מאמץ דיפלומטי וסנקציות כלכליות כדי לגרום לקוריאה הצפונית לשנות הדרך בה הלכה עד כה", אמר מאטיס בוועידה של צבא ארצות הברית בוושינגטון. "מה יקרה בעתיד? לא אתם ולא אני יכולים לומר, כך שיש דבר אחד שצבא ארצות הברית יכול לעשות, ולכן עלינו להתכונן כדי להבטיח שיהיו ברשותנו אופציות צבאיות עבור הנשיא".

לקריאה נוספת:
טראמפ מאיים שוב על קים: רק דבר אחד יעבוד מול קוריאה הצפונית
ה-CIA מעריך: בניגוד לדברי טראמפ, שליט קוריאה הצפונית "לא משוגע"
דיווח: יועצי טראמפ הציעו לו להחליף את טילרסון בראש ה-CIA

הגנרל לשעבר ג'יימס מאטיס לצד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בפגישה בבית הלבן 19 בנובמבר 2016. AP
הורה להכין תוכניות צבאיות. שר ההגנה מאטיס לצד טראמפ/AP

על פי הדיווחים, ביום חמישי, טראמפ אמר למאטיס ולצוותו כי הוא מעוניין בתוכניות צבאיות בקצב מהיר בהרבה לפעול אפשרית בחצי האי הקוריאני. בתדרוך לעיתונאים שקיים מוקדם יותר, אמר טראמפ "אולי מדובר בשקט שלפני הסערה" – אמירה שהעלתה שורה ספקולציות בנוגע לכך שמדובר בהסלמה בהתבטאויות בינו לבין קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית. מאטיס מצדו, שדיבר באותו כינוס בפני חיילים ובכירים בצבא האמריקני, שב והדגיש כי ההתמקדות כעת היא במישור הדיפלומטי, כדי לגרום לקוריאה הצפונית לסגת מתכנית הגרעין שלה ומפיתוח הטילים.

בשבת התייחס טראמפ לסוגיה בחשבון הטוויטר שלו, שאחריו עוקבים יותר מ-40 מיליון בני אדם. "נשיאים וממשלים מדברים עם קוריאה הצפונית מזה 25 שנים. הסכמים נחתמו וכמויות עצומות של כסף הועברו אך זה לא עזר", כתב. "בעבר הופרו הסכמים לאחר שהדיו יבש ונציגי המשא ומתן של ארצות הברית הוצגו כטיפשים. מצטער, אבל רק דבר אחד יעבוד!". טראמפ לא הוסיף פרטים על מהו אותו דבר שיכול לעבוד בנושא.

צבא קוריאה הדרומית ערך תרגיל בטילים בליסטיים בצל הניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפ'. רויטרס
מתמקדים במאמצים דיפלומטיים. ניסוי שערכה קוריאה הצפונית בחודש שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר יצא טראמפ בהצהרה דומה כשכינה את הניסיונות לפתוח במשא ומתן עם משטרו של קים ג'ונג און על פירוק תכנית הגרעין של ארצו "בזבוז זמן". טראמפ פתח גם אז בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו בעקבות דברים שאמר שר החוץ בממשלו רקס טילרסון על אודות קיום ערוץ תקשורת ישיר מול קוריאה הצפונית.

"אמרתי לרקס טילרסון, שר החוץ הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בניסיון לשאת ולתת עם איש הטילים הקטן... שמור את האנרגיה רקס, נעשה מה שצריך לעשות", כתב אז טראמפ - כשהוא משתמש בכינוי מזלזל כדי לציין את קים. כעבור כמה שעות הוסיף: "להיות נחמדים לאיש הטילים לא עזר במשך 25 שנה, מדוע שזה יעבוד עכשיו? קלינטון נכשל, בוש נכשל ואובמה נכשל. אני לא אכשל". זאת, אף על פי שקים נמצא בשלטון רק משנת 2011.

(עדכון ראשון: 20:51)

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
"בזבוז זמן". קים ג'ונג און במהלך ניסוי שערכה ארצו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully