וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורים ודיווחים בפייסבוק: כך נאבקים בהפחדות ה"ליצנים"

9.10.2017 / 10:29

בתוך כשבוע וחצי נתפסו 19 נערים מחופשים שהפחידו עוברי אורח, ובכמה מקרים נשאו עמם כלי תקיפה. הורים בכמה ערים התארגנו לקבוצות סיור נגד התופעה וראשי ערים מעודדים תושבים לדווח למוקד העירוני

ליצנים מפחידים מטילים אימה ברחבי הארץ, אוקטובר 2017/צילום: סרטוני גולשים ופייסבוק, עריכה: יאיר דניאל

עם התמשכותה של חופשת חג הסוכות בבתי הספר נמשכים בימים האחרונים דיווחים על תקריות שבהן נערים מחופשים לליצנים – ולדמויות אחרות – עוכבו בידי שוטרים בערים ברחבי הארץ לאחר שהפחידו עוברים ושבים. בכמה מקרים נתפסו בכליהם של הנערים המחופשים אלות, מקלות ואף אגרופנים וסכינים; ולפחות במקרה אחד נפצעה נערה באורח קל, כשנמלטה מנער מחופש לליצן בתל מונד שבשרון.

בפרק זמן של כשבוע וחצי דיווחה המשטרה על עיכובם של כ-19 נערים בערים שונות, כשבמרבית המקרים מדובר בנערים בני 12 עד 16 שלאחר חקירה קצרה שוחררו לבתיהם. בנצרת עילית נער בן 14 שנתפס בשבוע שעבר מסתתר בשיחים כשהוא חובש מסכה ומחזיק באקדח מפלסטיק אף שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים בתום חקירתו. בנוסף לכך נתפסו כמה נערים כשברשותם כלי תקיפה – וטענו בחקירתם כי ביקשו להתגונן מפני "ליצנים" המשוטטים ברחובות.

לקריאה נוספת:
נערה הותקפה בידי אדם מחופש לליצן בתל מונד; מצבה קל
בהלת הליצנים: ארבעה נערים מחופשים עוכבו בחשד שהבהילו תושבים
ליצנים ברחובות מטילים אימה - והמשטרה קוראת לציבור: "אל תפגעו בהם"

תופעת חבורת הליצנים בעפולה ובאר שבע שהובילה לבהלה בעיר.. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מסיכות ליצן שנתפסו בכליהם של נערים בעפולה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בחיפוש אחר מענה לתופעה טורדת השלווה, תושבים בכמה ערים החלו להתארגן בקבוצות לדיווח על מקרים של הפחדות מצד נערים מחופשים. כמה קבוצות הורים ברחובות ובראשון לציון אף ערכו בימים האחרונים סיורים על מנת להרתיע ולתפוס את הנערים המחופשים בשעת מעשה. קובי ברכה, פעיל חברתי תושב אור יהודה, הקים קבוצת פייסבוק בשם "משמר הליצנים בבקעת אונו", שבה הוא מרכז דיווחים על מקרים דומים ביישובי הסביבה ולדבריו מעביר מידע על אודותיהם ליחידות השיטור העירוני.

"החלטתי להקים את הקבוצה בעקבות הטרדה שעברה בתי, בת 15, כשהייתה בדרכה מהפארק השכונתי", סיפר ברכה והוסיף שלא תיאר לעצמו שיקבל תגובות רבות כל כך מהורים שילדיהם חוששים מליצנים. "יותר ויותר הורים נכנסים לקבוצה ומשתפים באירועים חריגים שבהם מגיעים בני נוער ומטרידים את ילדיהם. אותם חבר'ה מחופשים לא מבינים עד כמה התופעה הזאת שורטת את בני הנוער. אולי זה ליצן, אבל זה ליצן שמאיים ורודף אחרי הילדים שלך". לדבריו, קיבל פניות מהורים השוקלים לפתוח בסיורים באזור מגוריהם אם התופעה תימשך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כרזה של עיריית צפת נגד בהלת הליצנים, 6 באוקטובר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
אזהרה שפרסמה עיריית צפת בפייסבוק מפני הליכים פליליים נגד "ליצנים"/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

גם בעיריות וברשויות המקומיות ברחבי הארץ לא מקלים ראש בתופעה המטרידה ופנו אל תושבים באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות שקראו להם לפנות למוקדים העירוניים במקרים שבהם הם או ילדיהם נתקלים בהטרדות מצד נערים מחופשים. בעיריית צפת אף פרסמו בשבוע שעבר כרזה שהזהירה את ה"ליצנים" מפני נקיטת הליכים. ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר סיפר כי קיבל בשבוע שעבר "מבול של פניות" מצד הורים וילדים, שהגיעו לדבריו עד לשולחן החג בביתו.

"ילדי המתבגרים לא פעם סיפרו ששמעו על התופעה מצד חברים שהביעו את חששם", סיפר גרובר. הוא הוסיף כי במהלך החג פנו אליו שתי נערות בנות 13 שסיפרו על חששותיהן עקב ריבוי המקרים בעיר והוא המליץ להן לדווח למוקד העירוני באמצעות אפליקציה ייעודית המחוברת אליו. "בלחיצת כפתור אחת הילדות יכולות להיות מחוברות למוקד ולדווח בזמן אמת על ההטרדה, מבחינתנו ברגע שיגיע אל המוקד דיווח חריג, ניידת של שיטור עירוני כבר תהיה בדרך אליהן", אמר. לדבריו פנה למפקד תחנת משטרת גלילות בנושא הטרדות מצד "ליצנים" וביקש ממנו "לטפל באותם פרחחים באופן הקשה ביותר שמתיר החוק, ולא לגלות כלפי אותם צעירים שום סלחנות גם אם הדבר יטיל עליהם כתם לכל חייהם".

כלי תקיפה שנמצאו בכליו של נער בשרון שהתגונן מ"ליצנים", 6 באוקטובר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
סכין ודוקרנים שהוחרמו מנערים מחופשים שנתפסו בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully