וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "חיפה כימיקלים" תבעו את החברה: "ההנהלה פוגעת בהתאגדות"

9.10.2017 / 15:03

בתביעה על סך 9.5 מיליון שקל נטען כי ההנהלה כפתה על עובדי המפעל הצפוני לצאת לחופשה על חשבונם, ומפלה אותם בשל בחירתם להתאגד בארגון "כוח לעובדים", בהשוואה לעובדים בדימונה. יו"ר הוועד: "מחזיקים בנו כבני ערובה כדי להפעיל לחץ על המדינה ולגזור קופון"

צילום: כח לעובדים

ועד עובדי "חיפה כימיקלים" במפעל הצפוני וארגון "כוח לעובדים" הגישו בערב החג תביעה לבית הדין לענייני עבודה בחיפה נגד הנהלת החברה על סך של 9.5 מיליון שקלים. מרבית הטענות שהעלו העובדים בתביעה הוצגו בדיונים בבית הדין לעבודה בתחילת החודש, אולם כעת הם תובעים פיצוי כלכלי. בתביעה שהוגשה בערב החג נטען כי החברה פגעה בוועד ובעובדים המאוגדים במסגרתו באמצעות הליך פיטורים "פיקטיבי ובלתי תקין" ועל-ידי הוצאתם לחופשה כפויה על חשבונם. תביעה זו מתווספת להליך שמתנהל בבית הדין בנושא פיטורי העובדים שהוקפאו בשלב זה.

בתחילת החודש הורה בית המשפט על הוצאת העובדים לחופשה, כשהנהלת המפעל נושאת במחצית מעלות ימי החופשה והחצי השני על חשבון ימי חופשה של העובדים. ועד העובדים תיעד כי העבודה במפעל נמשכת באמצעות עובדי קבלן וכי משאיות וטרקטורים רבים נראו נכנסים ויוצאים מהמקום. "מאז תחילת משבר האמוניה חזרנו וטענו שפיטורי העובדים מיותרים," אמר יו"ר ועד העובדים אלי אלבז. לדבריו, ההנהלה מנסה לייצר משבר פיקטיבי ומשתמשת במאות עובדים כ"בני ערובה וכמגן אנושי" כדי להפעיל לחץ על העירייה ועל המדינה ו"לגזור קופון". "הגיעו מים עד נפש. הגיע הזמן שההנהלה תשלם את המחיר על ההתעללות הכלכלית והנפשית שהעבירה ועודנה מעבירה את עובדיה," אמרו בוועד העובדים.

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה בנפאל: מתה מפצעיה המטיילת הישראלית שנפצעה באורח קשה
משבר ביחסים: ארה"ב וטורקיה עצרו את הנפקת הוויזות
א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"

עשרות עובדי חיפה כימיקלים מחוץ לביהמש בחיפה, לקראת הפגנה בביהד לעבודה, נוכח נסיונם לבטל את הפיטורים הצפויים שלהם 29 באוגוסט 2017. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי "חיפה כימיקלים" מחוץ לבית הדין בחיפה, לפני כחודשיים/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

בנוסף לפגיעה בהתאגדות העובדים, נטען בתביעה כי ישנה "אפליה שיטתית" של עובדי המפעל הצפוני לעומת עובדי המפעל בדימונה, שהתבטאה בפתרון אספקת אמוניה באיזוטנקים לאחרון ללא מציאת פתרון עבור הראשון. זאת, לדברי העובדים, רק משום שבחרו להתאגד בארגון "כוח לעובדים" שאינו "מתאים" להנהלה.

בנוסף לכך טוענים העובדים כי הליכי הפיטורים, הוצאת העובדים המאוגדים לחופשה כפויה והחלפתם בעובדי קבלן, לא חלו על עובדים במפעל הדרומי. זאת, למרות שעובדים במפעל בחיפה המועסקים בחוזים אישיים ושעלות משכורתם גבוהה יותר משל העובדים המאוגדים לא נתבקשו לצאת לחופשה.

לדברי יו"ר הוועד אלבז, "ככל שהמשבר התפתח הובהר לנו שההנהלה אינה עוסקת רק בפתרון רווחי אלא בסגירת חשבונות עם העובדים המאוגדים ורצון להפעיל את המפעל מחדש על-ידי עובדי קבלן או עובדים מוחלשים ללא הגנת ארגון העובדים".

מהנהלת "חיפה כימיקלים" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully