וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים: ארה"ב וטורקיה עצרו את הנפקת הוויזות

9.10.2017 / 0:25

הרשויות באנקרה עצרו דיפלומט אמריקני בחשד כי הוא קשור למארגן ניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן. בתגובה, ארצות הברית הודיעה כי עליה "להעריך מחדש" את ביטחון אנשיה בטורקיה. שגרירות טורקיה בוושינגטון הודיעה על צעד זהה

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

ארצות הברית הקפיאה אמש (ראשון) את כל הנפקות הוויזות במוסדות הדיפלומטיים שלה בטורקיה, בטענה כי יש צורך "להעריך מחדש" את מחויבותה של אנקרה לאזרחים האמריקנים. זאת, לאחר מעצרו של איש השגרירות בחשד כי היה קשור לפתהוללה גולן, אויבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ומי שלכאורה תכנן את ניסיון ההפיכה הצבאית בשנה שעברה במדינה.

"האירועים האחרונים אילצו את הממשל להעריך מחדש את מחויבותה של ממשלת טורקיה לביטחונם של האזרחים והעובדים האמריקנים", נמסר בהודעה רשמית. "כדי למזער את מספר המבקרים בשגרירויות במהלך ההערכה מחדש, הושעו שירותי הוויזה בכל המוסדות הדיפלומטיים בטורקיה".

שגרירות טורקיה בוושינגטון הודיעה מאוחר יותר על צעד דומה, ומסרה כי לא יינתנו שירותי הנפקת ויזות בנציגויות בארצות הברית. "האירועים האחרונים חייבו את הממשל להעריך מחדש את מחויבותה של ממשלת ארצות הברית לביטחונם של העובדים הטורקים", נמסר בהודעת טורקיה, הזהה לזו של ארצות הברית.

נשיא טורקיה, ארדואן, בנואם בעצרת הכללית של האו"ם 19.9.17. רויטרס
ארדואן/רויטרס

בשבוע שעבר הרשיע בית משפט בטורקיה 43 חיילים לשעבר בניסיון לרצוח את ארדואן במהלך ניסיון ההפיכה. על רובם נגזרו מאסרי עולם. היה זה המשפט המתוקשר ביותר שהתקיים עד כה בקשר למרד הכושל שאירע אשתקד, ובסופו פתח ארדואן בגלי טיהורים אדירים.

המשפט התנהל מאז פברואר באולם בעיר מוגלה, שבדרום-מערב המדינה, לא הרחק ממתחם הנופש שממנו התחמק ארדואן יחד עם משפחתו מכוח מיוחד שפשט על המלון בליל ההפיכה במטרה לעצור או להרוג את הנשיא.

"אני מקווה שגזר הדין ירצה את כולם", אמר השופט, אחרי שגזר עונשי עולם "חמורים" על 34 מהנאשמים. זהו העונש הכבד ביותר תחת החוק הטורקי, מאחר שהוא מאריך את פרק הזמן המינימלי הנדרש לבקשת חנינה. שבעה נאשמים נשלחו למאסרי עולם ושנים נוספים נשלחו לעונשי מאסר קצרים יותר.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully