וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יותר משנתיים בכנסת: ח"כ מנואל טרכטנברג הודיע על פרישתו

28.9.2017 / 20:12

פרופ' טרכטנברג שנבחר לכנסת בבחירות 2015 לאחר ששוריין במקום ה-11 ברשימת המחנה הציוני, כתב לחברי מפלגתו כי הוא מעוניין לפרוש כדי לחזור לעשייה אקדמית. "תרומתי עשויה להיות משמעותית יותר מהמשך כהונתי בכנסת", כתב לחברי סיעתו

מנואל טרכטנברג, המחנה הציוני, אפריל 2015. טלי מאייר
הודיע על פרישתו מהכנסת. ח"כ טרכטנברג/טלי מאייר

חבר הכנסת מנואל טרכטנברג הודיע הערב (חמישי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים וחזרתו לעשייה אקדמית. בהודעה ששיגר לחברי הסיעה כתב טרכטנברג כי בתום התלבטות ארוכה החליט לבצע את המהלך.

"דווקא כעת כשיש תקווה מחודשת למהפך בהובלת אבי גבאי, חשוב בעיני לגבש חזון כלכלי חברתי ליום שאחרי", כתב טרכטנברג. "אני מאמין שאני מסוגל לנסות ולעשות זאת ואני משוכנע כי באופן כזה תרומתי עשויה להיות משמעותית בהרבה מאשר בהמשך עבודתי בכנסת".

טרכטנברג הודיע כי ימשיך לתמוך במפלגת העבודה וביו"ר הנבחר אבי גבאי. "זו אם כן לקיחת פסק זמן ולא פרישה מהחיים הציבוריים, ויתכן כי עוד אוכל לחזור לעשיית הפוליטית-שלטונית עצמה", כתב טרכטנברג בעמוד הפייסבוק שלו. "מדובר בהחלטה לא פשוטה ולא שכיחה".

לקריאה נוספת:
עוברים לזירה האמריקנית: הפגנה מול שגרירות קטאר להשבת גולדין ושאול
מנהיג חמאס בעזה: "אשבור את הצוואר של מי שיתנגד לפיוס עם הרשות"
התקווה הישראלית לסיכול "הרשימה השחורה" של האו"ם: חקיקה אמריקנית

חברי הכנסת מנואל טרכטנברג, סתיו שפיר ושי פירון במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
"למדתי להעריך את הכנסת". טרכטנברג/נועם מושקוביץ

טרכטנברג כיהן בכנסת במשך שנתיים, והיה חבר בוועדת הכספים, בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בוועדת החינוך ובוועדת המדע. "אני גאה במיוחד שהצלחתי להעביר יחד עם ח"כ אלי אלאלוף את חוק המועצה לגיל הרך, שאמורה לקום בקרוב ולהביא בשורה לילדים מלידה עד שש ולהוריהם", כתב. "יש מי שפורש עם בטן מלאה כנגד הפוליטיקאים, המפלגות, הכנסת. לא אני, נהפוך הוא: למדתי להעריך הערכה עמוקה את כנסת ישראל, מבצר הדמוקרטיה גם בעת הזאת, את מקצוע הפוליטיקה, ואת העושים במלאכה".

טרכטנברג הוסיף כי "ברור כיום שכהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתקרבת לקיצה המר. כמו כן, היבחרותו של אבי גבאי מביאה עמה רוח חדשה, נחישות, ותקווה למפלגת העבודה ול'מחנה הציוני', ועל כן הסיכוי למהפך שלטוני קרוב מתמיד.
דווקא לאור התנופה המתחדשת, חשוב לשאול היכן ואיך כל אחד מאתנו יכול לעשות הבדל, לא רק ע"מ להגביר את הסיכוי למהפך הנכסף, אלא כדי שנוכל לבנות חברה נאורה וצודקת יותר בעקבות כך".

טרכטנברג, כלכלן במקצועו, שוריין במקום ה-11 בבחירות האחרונות במסגרת רשימת המחנה הציוני לאחר שמונה במהלך המחאה הכלכלית בשנת 2011 ע"י ראש הממשלה נתניהו לעמוד בראש ועדת יוקר המחייה שהקים. את מקומו ימלא סלח סעד, נציג המגזר הדרוזי שממוקם במקום ה-26 ברשימת המחנה הציוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אבי גבאי, במהלך ועידת מפגלת העבודה 24.9.17. ראובן קסטרו
"סמל של הגינות". יו"ר העבודה אבי גבאי/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, הודה לפרופ' טרכטנברג על תקופת כהונתו בכנסת. "צר לי מאד על הודעתו של פרופ' מנו טרכטנברג", אמר הרצוג. "שמחתי כשנעתר לבקשתי להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת העבודה כי אני מאמין במדיניות כלכלית חברתית שנשענת על מקצועיות, כפי שמנו הציג פעמים רבות. מנו הוא חבר אישי שתרם תרומה רבה לסיעת המחנה הציוני, לפעילות ועדות הכנסת ובפרט בתחום הגיל הרך. בטוחני שימשיך וישפיע רבות בכל אשר יפנה".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, אמר דברים ברוח דומה והביע צער על פרישתו של טרכטנברג. "מנו הוא סמל של הגינות, בקיאות ורצינות במערכת הפוליטית", אמר. "כנסת ישראל והמחנה הציוני זכו באחד מחברי הכנסת החרוצים והמתמצאים ביותר בנושאי כלכלה וחברה. הוא חרט על דגלו את המלחמה ביוקר המחייה ולמען כלכלה צודקת יותר. בטוח שנמשיך לשתף פעולה בהמשך למען אזרחי ישראל".

לדברים הצטרפה גם ח"כ ציפי לבני, חברת מפלגתו של טרכטנברג. "מעבר לידע העצום ולכישורים, בנוסף למחויבות העמוקה לחברה ולמדינה - מנו הוא אדם ערכי וחבר מקסים, שלא ביקש לעצמו דבר. עוד יתרום רבות לישראל", אמרה.

שר האוצר משה כחלון סיפר כי התייעץ עם פרופ' טרכטנברג בטרם נכנס לתפקידו כשר. "טרכטנברג תרם רבות לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל בשלל תפקידים - כראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר ות"ת ויו"ר ועדת טרכטנברג", אמר כחלון. "פרישתו של פרופ' טרכטנברג היא אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית. אני בטוח שימשיך לתרום מניסיונו הרב לציבור ולכלכלת ישראל בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully