וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לזירה האמריקנית: הפגנה מול שגרירות קטאר להשבת גולדין ושאול

ארגון הגג היהודי קיים הערב הפגנה להשבת גופות החללים שנפלו במבצע "צוק איתן" מול השגרירות שבוושינגטון. אביו של הדר גולדין הבהיר כי המאמץ של יהדות ארה"ב לעומת פעילות הממשלה למען בנו גורם לו "להתבייש". "הם עושים את מה שהמדינה לא עושה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(שמחה גולדין באזכרת בנו: "השר ליברמן הפקיר את אורון והדר")

ארגון הגג היהודי-אמריקני JCSR קיים היום (חמישי) הפגנה מול שגרירות קטאר בוושינגטון שבארצות הברית, במטרה להפעיל לחץ על חמאס להחזיר גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין שנפלו במבצע צוק איתן בשנת 2014. הארגון הדגיש את חשיבות קיום ההפגנה בסמוך ליום הכיפורים. "יותר משלוש שנים, כמעט 1,200, ימים הוריהם של הדר גולדין ואורון שאול חיים בעצב ומחכים להחזרת גופותיהם של בניהם", נכתב בהצהרת הארגון המודיעה על קיום ההפגנה.

בהפגנה השתתפו רב, אימאם וכומר - נציגי קהילות גדולות מן העיר שנשאו דברים על החשיבות המוסרית והדתית של הבאת גופה לקבורה. גם חבר הקונגרס הרפובליקני ג'יימי רסקין הגיע וקרא לחמאס לשחרר את גופות החיילים.

לפני כשבועיים נפגשו שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר, עם נציגי הארגון בוושינגטון והציגו בפניהם בפירוט הסוגיה, והוסיפו כי המאבק הפך לפרויקט אישי עבורם - להחזיר את החללים, שנפלו כשארצות הברית הייתה ערבה להפסקת האש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
לאה ושמחה גולדין במסיבת עיתונאים בדרישה למנות מתאם שבויים ונעדרים 27 באוגוסט 207. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
"מאוכזבים שבארץ הממשלה לא פועלת באופן דומה". שמחה ולאה גולדין/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

שמחה גולדין אמר כי בבסיס ההפגנה ניצב, העניין היהודי-אמריקני. "הפננו את תשומת ליבם של יהודי ארצות הברית למצב שבו אנו נמצאים. לכל מקום שהגענו הם התגייסו לעזור, גם כערבות יהודית וגם בגלל המעורבות האמריקנית", אמר. לדבריו, המטרה היא הפעלת לחץ על מדינות בעלות קשר לחמאס: "קטאר היא מדינה שקשורה לחמאס, היא נותנת כסף לאחים המוסלמים ונמצאת כעת בעין הסערה".

בנוסף התייחס גולדין לתחושות המשפחה בעקבות היוזמה האמריקנית, ואמר כי הוא מצר על כך שממשלת ישראל לא משקיעה מאמץ דומה להשבת בנו. "אני קצת מתבייש שהם עושים מה שמדינת ישראל לא עושה. אצלם החזרת החללים לקבר ישראל היא בראש סדר העדיפויות, אני מאמין שיהודים בכל העולם צריכים לפעול באופן דומה", ציין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully