וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד חברות הגז בשל גביית מחיר מופקע

שופטי העליון דחו ערעור נגד כוונה לתבוע את החברות "נובל אנרג'י" ו-"דלק קידוחים" על שניצלו את כוחן כמונופול בענף כדי למכור לחברת החשמל גז במחירים גבוהים. יו"ר המחנה הציוני גבאי: "העוול הכי גדול במתווה הגז הוא המחיר"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(ראיון למהדורת וואלה! NEWS עם מנכ"ל משרד האנרגיה על התקלה באסדת הקידוח)

בג"ץ דחה הבוקר (חמישי) את הערעור שהגישו החברות "נובל אנרג'י" ו"דלק קידוחים" על הגשת תביעה ייצוגית נגדן בגין גביית מחיר גבוה עבור אספקת גז טבעי, וקבע כי זו לא תידחה על הסף. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נטען כי החברות מהוות מונופול בתחום הגז הטבעי ומנצלות לרעה את השימוש בכוחן על מנת למכור לחברת החשמל גז במחיר מופקע.

בהחלטה שפרסמו השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וענת ברון, נדחו הטענות שהעלו החברות בנושא וציינו כי שאלת המחיר לא נכללה בעתירה הקודמת שבה דן בג"ץ שעסקה במתווה שאישרה הממשלה מול החברות לפני כשנתיים, ובגרסה מתוקנת ללא "סעיף היציבות" לפני כשנה וחצי, ועל כן ניתן לקיים בה דיון מחודש.

לקריאה נוספת:
התקלה במאגר "תמר": לא צפויה עלייה בתעריפי החשמל
השר לשעבר גבאי: "הסתירו מהממשלה ומהציבור מידע על מתווה הגז"
הפתרון למתווה הגז? נציגי החברות הסכימו על סעיף יציבות מופחת

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
הממשלה אישרה את המתווה מחדש במאי 2016, לאחר פסיקת בג"ץ. אסדה לקידוח גז טבעי/דובר צה"ל

יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי בירך על ההחלטה ואמר כי היא "חשובה מאין כמוה". לדבריו, בעת אישור המתווה בממשלה הוא אמר כי "דברים לא הגיוניים סופם להתפרק" ועתה "זה קורה בעוול הכי גדול במתווה – המחיר". עוד מסר גבאי כי "בג"ץ אומר בעצם שחברות הגז יכולות לגבות מחיר סביר ולא את המקסימלי והלא סביר שנקבע במתווה. כמי שמכיר את המספרים והעובדות אני בטוח שאנחנו בדרך להפחתה משמעותית במחירי הגז".

חברת מפלגתו ח"כ שלי יחימוביץ בירכה אף היא על ההחלטה ואמרה כי היא "בעלת משמעות כלכלית מרחיקת לכת למשק ולציבור ועשויה להפסיק את עושק הציבור ואת ניצולו". יחימוביץ' הוסיפה כי ההחלטה תוכל גם "להשיב את השפיות לשוק הגז הטבעי הנשלט כעת אך ורק בידי אינטרסים של חברות פרטיות, תוך שיתוף פעולה חשוד עם הממשלה, ותוך הרחקה של כל רגולטור הגון אשר ביקש לשים קץ לגזל". לדבריה, "כעת צפויה מתקפה קשה של טייקוני הגז על העותרים, אבל אנו נדאג לכך שהציבור יתגייס לטובת עורכי הדין גלעד ברנע ויצחק יערי ויממן במימון המונים את המשך ההליכים".

עוד באותו נושא

בג"ץ ביטל את מתווה הגז: סעיף היציבות נפסל, הדיון חוזר לכנסת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully