וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר גבאי: "הסתירו מהממשלה ומהציבור מידע על מתווה הגז"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

4.6.2016 / 20:45

השר להגנת הסביבה לשעבר, שהתפטר בשל מינוי ליברמן, כתב בפייסבוק כי "משרד הכלכלה יודע ומסתיר מזה שנתיים שיש במאגר 'לוויתן' 20% פחות ממה שדווח". לדבריו, "זה כבר לא קשור לימין ושמאל, אלא לדרך ניהול המדינה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: גבאי הצהיר: "מתכוון לחזור למערכת הפוליטית"

השר להגנת הסביבה לשעבר אבי גבאי טען היום (שבת) כי מידע בנוגע למתווה הגז הוסתר מהציבור. בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, התייחס לפרסום של משרד התשתיות מיום חמישי, שבו נכלל "אחד הנתונים החשובים לעניין קביעת המדיניות", לדבריו, בהתייחסות לכמות הגז שקיימת במאגר "לווייתן".

גבאי הדגיש: "מתברר, שהמשרד יודע ומסתיר מזה שנתיים שיש 20% פחות ממה שדווח לממשלה ולציבור". לטענתו, "המשמעות היא שההחלטה על החלוקה של הגז בין שימוש ומקומי (ושמירת רזרבות עבור ישראל) לבין יצוא, נשענה על נתון לא נכון ו'מאות המיליארדים' לא באמת מחכים לנו". הוא הוסיף: "זה כבר לא קשור לימין ושמאל, לבעד או נגד המתווה אלא לדרך ניהול המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפתרון למתווה הגז? נציגי החברות הסכימו על סעיף יציבות מופחת
התנגד למתווה הגז וספג ביקורת מארגוני סביבה: כהונתו של השר היוצא
מורה נבוכים: מהו סעיף היציבות במתווה הגז שפסל בג"ץ ומדוע הוא חשוב?

אסדת גז. Creative Commons
"'מאות המיליארדים' לא באמת מחכים לנו". אסדת גז/Creative Commons

"לכל אורך הדרך ראיתי את הדרך הלא ישרה ולא שקופה שבה הביאו את הדברים לממשלה ולציבור, ולמרות זאת נמנעתי מלומר שהטעו את הממשלה והציבור, מאחר והטעיה היא דבר חמור יותר שמצריך הוכחה חדה", הוסיף גבאי, שהביע בעבר התנגדות לאישור מתווה הגז.

השר לשעבר התייחס לדברים שאמר לאחר התפטרותו מהממשלה, בעקבות מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון, וכתב: "לפני שבוע אמרתי שבתהליך אישור המתווה ראיתי 'התקרנפות' ובכירים שאמרו דבר אחד בחדר סגור ודבר אחר לציבור". הוא הוסיף: "תמיד ידעתי ואמרתי שהאמת בסוף צפה ועולה, אבל חשבתי שזה ייקח חודשים ושנים. מתברר שזה לקח שבועיים מאז אישור נושא היציבות הרגולטורית שהמדינה נתנה לחברות הגז".

"מתווה הגז מורכב מאד ולכן הציבור חשוף ל'ספינים' ולדיווחים סותרים כך שהוא נותר ללא דעה של ממש", סיכם גבאי. הוא טען כי "שני דברים הוכחו בפרסום בצורה פשוטה ואותם כולנו מבינים". הראשון הוא כי "בתהליך המו"מ ובתהליך האישור של המתווה אף אחד לא באמת ייצג את הציבור ואת האינטרסים שלו", והשני הוא כי "הוסתר בכוונה ולא במקרה מידע מהותי מהממשלה והציבור (ואולי גם מבג"ץ)".

ממשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים נמסר בתגובה כי "הטענות הנשמעות על הסתרת כמויות הגז הטבעי בלוויתן הן מופרכות. כל הכמויות שחושבו ונותחו במהלך גיבוש מתווה הגז הטבעי התבססו על הערכות נמוכות מ-500 Bcm. העבודה המקצועית שהתבצעה על נתוני המאגרים הסתיימה בימים האחרונים ונתוניה אושרו במסגרת תוכנית הפיתוח ללוויתן. צר לנו כי יש מי שמבקש להטעות את הציבור ולהציג מצג שאינו אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully