וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מוכר ועובדי עמותה להשתלת איברים חשודים בקידום תורים בכסף

25.9.2017 / 12:15

ארבעה עובדי העמותה ומנהליה נעצרו במסגרת חקירה שנפתחה בעקבות תלונה שהגישו אנשי משרד הבריאות לפני כמה חודשים. הארבעה נלקחו לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים ויובאו להארכת מעצר. לעמותה מונה מפרק זמני

חדר ניתוח. רויטרס
חדר ניתוח/רויטרס

משטרת מחוז ירושלים עצרה היום (שני) ארבעה חשודים בעבירות על חוק השתלת איברים – בהם מנהלי עמותה ועובדיה – וערכה חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. זאת, במסגרת חקירה שהחלה לפני כמה חודשים בעקבות תלונה שהגישו גורמים במשרד הבריאות בחשד שאנשי העמותה קידמו תורים להשתלות תמורת סכומי כסף שהועברו במסווה של "תרומה". הארבעה, בהם רב מוכר, נלקחו לחקירה ביחידת ההונאה במחוז ויובאו בשעות הצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

בהודעת המשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, במהלכה חוקרי המשטרה גבו עדויות שהעלו חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. אנו רואים בחומרה מעשים מעין אלו ולא נאפשר פגיעה זו או אחרת בערך חיי אדם בישראל". עוד נמסר כי החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות, תוך שמירה על המשך פעילות העמותה גם לאחר שעברו לפעולות חקירה גלויות – על מנת שלא לפגוע במי שנעזרים בעמותה להשתלות מצילות חיים. בהתאם לכך מונה לעמותה מפרק זמני, במטרה לאפשר את המשך פעילותה. לטענת המשטרה החקירה התקיימה "בשיתוף הגורמים המקצועיים והמוסמכים" על להבטיח זאת, בהם משרד הבריאות ורשם העמותות. עוד צוין בהודעת המשטרה כי התורמים לעמותה ובני משפחותיהם אינם נחשבים לחשודים.

במסגרת החקירה נגבו עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, מבני משפחותיהם וכן מגורמים נוספים – מהן עלה כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם בשל מצבם הבריאותי ונזקקים לתמיכתם הכלכלית של קרוביהם. לטענת המשטרה, עובדה זו מגבירה את החשדות מכיוון שהכספים שהועברו לעמותה הוגדרו כתרומות. מהמשטרה נמסר כי "חקירת המקרה עודנה נמשכת, בדגש על מי שנחשפו לנושא. אנו קוראים לשיתוף פעולה עם המשטרה, על מנת לקדם את החקירה מבלי לפגוע בהם או בתורמים האלטרואיסטים הממשיכים בהליך התרומה החשוב והמציל חיים".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת התרסקות האפאצ'י: צה"ל אישר את חזרת המסוקים לטיסות
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות על חסימת כביש
טראמפ נכנס לקרב מיותר, והופתע לגלות שהספורט גדול מהנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully