וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת בני ברק חשפה שהותקפה מינית: "שכולן יידעו שאפשר לצרוח"

24.9.2017 / 23:15

חרדית תושבת העיר סיפרה בפייסבוק כי במהלך החג הותקפה בחדר המדרגות בביתה ושברה קשר של שתיקה במגזר: "חשבתי שלי זה לא יקרה". החשוד, בן 27 ממודיעין עילית, נעצר והודה במעשה

בני ברק ממעוף הציפור. ראובן קסטרו
החשוד נעצר בחדר המדרגות. בני ברק/ראובן קסטרו

אישה חרדית תושבת בני ברק פרסמה אתמול פוסט בפייסבוק שחשף מקרה של פגיעה מינית שעברה בראש השנה, שהציף מחדש את השינוי שחל בתוך החברה החרדית ביחס לתקיפות מיניות. המקרה התרחש ביום שישי, בזמן ראש השנה. על פי החשד, אברך חרדי, בן 27 ממודיעין עילית ששהה בעיר, ביצע מעשה מגונה באישה בזמן שהותה בחדר מדרגות של בניין מגורים. היא בתגובה, החלה לצעוק כדי שיברח.

אחרי שניסה להרים עליה את ידו, היא המשיכה לצעוק והוא נמלט. תושבי המקום מנעו ממנו להמשיך במנוסה וכוחות המשטרה עצרו אותו. בחקירה, החשוד קשר עצמו למעשה בטענה כי יצר הרע השתלט עליו, ומעצרו הוארך עד מחר.

דיווחים על פגיעה מינית כמעט שאינם קיימים בחברה החרדית, שכן במקרים רבים נפגעות עבירה מינית מעדיפות שלא להיחשף מחשש להשלכות חברתיות להן ולמשפחותיהן.
בשיחה עם וואלה! NEWS היא סיפרה כי החליטה לפרסם את המקרה כדי שכולן יידעו "שאפשר לצרוח", אך העדיפה שלא לפרסם את שמה בכתבה מאחר שחלק מבני משפחתה עלולים להיפגע מכך.

עוד בוואלה! NEWS:
מדגמים בגרמניה: מרקל בדרך לכהונה רביעית, הימין הקיצוני במקום ה-3
המשטרה משנה כיוון: תמנע מפעילי מחאת הנכים לחסום כבישים
בגלל במבה: צעיר עם פיגור מהדרום פוטר מעבודתו בסניף "רמי לוי"

"חשבתי שלי זה לא יקרה", כתבה בפוסט בחשבון הפייסבוק. "נכנסתי לבניין, התחלתי לעלות במדרגות ונזכרתי ששכחתי את המוצץ והשמיכה של א' שבלעדיהם הוא לא נרדם. ראיתי אותו (החשוד – י"א) עם חליפה וטלית נכנס לגינה בבניין. חשבתי לעצמי שהוא בטח לא נכנס כי הוא מחכה שאעלה או ארד, אז ירדתי מהר יותר לעגלה. הוא התקרב לעברי ובשנייה הרים לי את החצאית".

בפוסט היא מתארת את הבהלה שחשה מיד לאחר מכן: "דחפתי אותו אחורה והוא התנגד, היה לו זיק מטורף בעיניים. רציתי לברוח והתחלתי לצרוח צרחות הזויות שלא ידעתי שקיימות אצלי. הוא ברח וצעקתי לכל עבר 'תתפסו אותו'. הרחוב היה ריק אבל בשנייה כולם ירדו מהבתים והתחילו לרוץ לעברו." לאחר שהחשוד נתפס היא סיפרה כי בכתה רבע שעה, והוסיפה כי "ברוך השם שתפסו אותו כי אדם כזה אסור לשחרר לחופשי! הוא היה אצלי וברגע אחר יפגע במישהי אחרת. ידעתי שעשיתי מה שצריך לעשות – לצרוח".

"אינה חוששת ממה שיאמרו"

המקרה המדובר מציף שוב את השינוי שחל בחברה החרדית בשנים האחרונות, שמקדם התייחסות שונה של אתרי האינטרנט החרדים, רבנים ועסקנים לפרשות של פדופיליה, הטרדות או פגיעות מיניות.

באתר החדשות החרדי "בחדרי חרדים" שסיקר את המקרה נכתב כי "מדובר בצעד מפתיע שכן היא אינה חוששת מ'מה יאמרו' ומהסטיגמה כי דבר כזה עלול להמיט אסון עליה ועל בני משפחתה", כשהכוונה להשלכות חברתיות. בשנים האחרונות יותר ויותר רבנים שולחים את הפונים להתלונן במשטרה, בבתי ספר מלמדים תלמידות כיצד להתגונן מפני "אנשים זרים", וארגונים שנועדו לסייע לנפגעי תקיפה מינית משתפים פעולה עם המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully