וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל במבה: צעיר עם פיגור מהדרום פוטר מעבודתו בסניף "רמי לוי"

24.9.2017 / 16:35

הצעיר, שעבד ברשת במשך כשנתיים, פוטר לאחר שנתפס אוכל שקיות במבה מבלי לשלם. הוריו טוענים שהסבירו לו את משמעות מעשיו והציעו לשלם על המוצרים: "הנהלת הסניף טעתה". הרשת: "אי אפשר לפקח אחריו כל היום"

סניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
סניף רמי לוי, למצולם אין קשר לכתבה/יואב דודקביץ'

צעיר מהדרום בעל צרכים מיוחדים פוטר מעבודתו בסניף רשת "רמי לוי" לאחר שנתפס כמה פעמים אוכל שקיות במבה מבלי ששילם עליהן. הצעיר, גל ג'רבי, בן 21 הסובל מפיגור קל, עבד בסניף במשך כשנתיים, במשך 15 שעות בשבוע. לפני כשלושה שבועות הוזמן ביחד עם הוריו לשימוע לפני פיטורים שבו הושמעו הטענות נגדו. לדברי המנהלים, בנוסף לבמבה, נתפס לוקח עמו לשירותים מגבונים שהיו אמורים להימכר בחנות, ושתה מים מהבקבוקים שעל המדפים.

אמו של ג'רבי, מירי, סיפרה כי המנהלים קיימו בתחילה לבנם שימוע ללא ידיעתם. לדבריה, כששמעו על המקרים בחודש האחרון, הסבירו לבנם שמדובר בגניבה – והוא הפנים את דבריהם והחל לשלם. לדבריה, אין לה טענות לרמי לוי עצמו "שתורם לנכים ולבעלי הצרכים המיוחדים שמועסקים ברשת, והבעיה היא עם הסניף הספציפי".

במכתב ששלחו ההורים להנהלת הסניף ציינו כי הוא קיבל בעבר תעודת הצטיינות על עבודתו, וכי שמעו מעובדים בסניף שהוא משרה אווירה נעימה ואהוב על הלקוחות.


"בשימוע שבו נכחנו ביקשנו שייתנו לילד הזדמנות נוספת", אמרה האם. "אני מרגישה שנעשה לו עוול גדול", הוסיפה. עוד סיפרו ההורים כי בעבר קיבל תעודת הצטיינות על עבודתו. "אנחנו מוקירים את פעילותו למען צעירים בעלי צרכים מיוחדים, במקרה שלנו הנהלת הסניף טעתה ובגדול", טענה.

עוד בוואלה! NEWS:
על סף פיצוץ: "הכלב הנובח" ו"איש הטילים" מצעידים את העולם למלחמה
חלמתם על סוף שבוע ארוך? ההסתדרות מתנגדת - ומציעה פתרון אחר
גרמניה בוחרת: מרקל רוצה כהונה נוספת; הימין הקיצוני מרים ראשו

אביו של ג'רבי, אלי, סיפר שלאחר ששמע על המקרים שילם מכספו על החטיפים שנאכלו ואף הציע להנהלת הסניף לשלם סכום נוסף, למקרה שבו בנו ייקח חטיפים מבלי לשלם בעתיד. "בננו סיפר שמנהלי המקום החלו לעקוב אחריו כדי לראות מה הוא עושה", סיפר האב. "מדובר בילד שכולם אוהבים, הוא מאוד מחובר למקום ולעובדים. עכשיו הוא יושב בבית ללא תעסוקה. כואב הלב על מה שהם עשו לו, וגם לנו, ההורים".

גורמים בהנהלת הסניף טענו כי הצעיר הוזהר כמה פעמים בקשר להתנהגותו, וכי לא ניתן להציב עובד שיפקח כל היום על מעשיו. בנוסף אמרו בהנהלה כי לאחר הוצאת מכתב הפיטורים נכתבו דברי גנאי על רכבה של מנהלת הסניף אשר זכו להתנצלותו של של הצעיר.

מרשת "רמי לוי" נמסר כי "הרשת גאה להעסיק מאות בעלי מוגבלויות בסניפי הרשת, ואף זכינו בפרסים מעמותות שונות ובתעודות הערכה על פועלינו הרב בתחום זה".
עוד נמסר כי "בעל הרשת באופן אישי מעודד העסקת עובדים בעלי מוגבלויות מתוך אמונה כי נתינה זו היא דו צדדית, עובדים אלה הם בעלי מסירות רבה, בעלי תפוקה גבוהה ועובדים במאה אחוז מיכולותיהם". עם זאת, נמסר כי "במקרה הנוכחי לא היה מנוס מהפסקת עבודתו של העובד, לאחר תהליך שהתבצע כחוק. בשל צנעת הפרט לא נוכל להרחיב בנושא".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully