וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה משנה כיוון: תמנע מפעילי מחאת הנכים לחסום כבישים

לאחר שהבוקר שיבשו מפגינים את התנועה בנתיבי איילון וגרמו לפקקים נרחבים באזור המרכז פתחה המשטרה בהידברות עם מארגני המחאה. לטענת המשטרה למארגנים הוצעו דרכי מחאה חלופיות

צילום: הפנתרים, עריכה: שניר דבוש

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) למארגני מחאת הנכים כי במקרה שבו ימשיכו בחסימות כבישים וישבשו את התנועה בכבישים היא תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות". עוד נמסר כי במסגרת ההידברות עם מארגני המחאה הציעה המשטרה "מתווי מחאה חלופיים" שלא ייגרמו להפרעות לתנועה בכבישים. מוקדם יותר הערב חסמו פעילי מחאת הנכים את צומת רעננה בכביש 4. זאת, לאחר שבשעות הבוקר שיבשו את התנועה בנתיבי איילון בצפון תל אביב ובכניסה להרצליה וגרמו לפקקי תנועה נרחבים.

מוביל קבוצת המחאה "הנכים הופכים לפנתרים" אייל כהן מסר כי המשטרה לא פנתה לקבוצה בנושא וכי בכוונתה "להמשיך כרגיל בכל העוצמה" בפעילותה. לדבריו, אם המשטרה תפנה אל הקבוצה, זו תשקול את החלופות להמשך המחאה.

יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן מסר כי "תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר והחוק, עם זאת החוק מאפשר גם את זכות המחאה והזכות לחיות". לדבריו, "נמשיך לזעוק את מצוקת הנכים, בכל מקום, בכל זמן, ובכל הדרכים עד שקולנו ישמע תוך כבוד והערכה לשוטרים, בתקווה להדדיות".

עוד בוואלה! NEWS:
מדגמים בגרמניה: מרקל בדרך לכהונה רביעית, הימין הקיצוני במקום השלישי
דור הולך ונעלם: המחאה נגד היועמ"ש בפתח תקווה מצטמצמת
ביטול טיסות ותמרונים צבאיים: איראן וטורקיה במסר לכורדים

מחאת הנכים: איילון דרום נחסם לתנועה במחלף קק"ל 24.9.17. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
חסימה בנתיבי איילון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

הפעילים, המוחים בדרישה להשוות את הקצבאות שהם מקבלים מהמדינה לגובה שכר המינימום, צפויים להיפגש מחרתיים בלשכת ראש הממשלה עם פרופ' אבי שמחון העומד בראש הוועדה להעלאת הקצבאות. הפגישה צפויה להתקיים בהמשך לדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג לאחר החגים הקלות נוספות בתכנית הדיפרנציאלית להעלאת קצבת הנכות. אולם, על פי המסתמן לא צפוי שינוי במתווה שהציג נתניהו לפתרון הסוגיה בעבר.

בשבוע שעבר קיימה מליאת הכנסת דיון פגרה במיוחד בנושא קצבאות הנכים. במהלך הדיון התפתח עימות בין ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, לבין השר יעקב ליצמן שהאשים אותו שהתכוון להקדיש שלושה מיליארד שקל לתכנית מע"מ אפס ו"לא נתן שקל אחד לנכים". על כך השיב לפיד כי "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה – לא היה אז כסף".

בדיון טען יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כי מדובר ב"סיבוב פוליטי" וכי אין מקום למתקפות נגד ראש הממשלה ושר האוצר". לדבריו, הייתה הסכמה על הצעת חוק ממשלתית להסדרת הנושא שתעלה להצבעה בחודש נובמבר, במטרה להתחיל ביישומה בינואר.

(עדכון ראשון: 20:00)

עוד באותו נושא

"קשה לכם בפקק? לנו יותר": מובילי מחאת הנכים מחריפים את המאבק

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות המחאה במחלף קק"ל בנתיבי איילון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנת הנכים כיכר רבין תא.מאצ'י הוף.31.08.17.אריאל תמרין.נקי. מערכת וואלה! NEWS
הפגנת נכים בתל אביב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של מטה מאבק הנכים החוסמת את הכביש ליד גשר המיתרים בירושלים , 7 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חסימת כביש במסגרת מחאת הנכים בכניסה לירושלים, החודש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully