וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ברוסיה: רובה נאצי הונצח באנדרטה של ממציא הקלצ'ניקוב

מומחה לכלי נשק הבחין בטעות המביכה בתחריט שבשולי האנדרטה, שנחנכה השבוע בחגיגיות במוסקבה. במקום כלי הנשק שנחשב "למותג התרבותי" של רוסיה, הופיע רובה סער ששימש את הגרמנים במלחמת העולם השנייה. החריטה הוסרה לאחר הגילוי

אנדרטה במוסקבה לזכר ממציא הקלצ'ניקוב שבה נחרט בטעות רובה גרמני. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
טעות מביכה. הרובה הנאצי חרוט באנדרטה/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

אנדרטה חדשה לכבוד ממציא רובה הקלצ'ניקוב ברוסיה הציגה בטעות רובה סער שבו השתמשו הנאצים. פועלים במוסקבה הסירו את התחריט בשולי האנדרטה שנחנכה השבוע במוסקבה, במעמד אנשי ממשל וחברי הכנסייה האורתודוקסית ברוסיה, שבו הופיע הרובה הגרמני StG44 שבו נעשה שימוש במלחמת העולם השנייה. לאחר הגילוי המביך, הוסר התחריט בעזרת דיסק חיתוך.

יורי פשולוק, היסטוריון אמצעי לחימה רוסיים, היה הראשון שהצביע על הטעות המביכה. "נעשתה טעות על ידי הפסל", צוטט בכלי התקשורת במדינה מנהל הביצוע של חברת ההיסטוריה של צבא רוסיה, ולדיסלאב קונונוב, שהייתה אחראית על הצבת הפסל. מעצב הפסל, סאלאווט שצ'בראקוב, אמר בריאיון לערוץ 24 ברוסיה כי "אנחנו משתדלים להימנע מטעויות".

קלצ'ניקוב, הרובה האוטומטי שהומצא על ידי מיכאיל קלשניקוב ב-1946, הוא אחד מכלי הנשק המפורסמים ביותר מתוצרת רוסיה. שר התרבות ולדימיר מדינסקי אף תיאר אותו כ"מותג התרבותי" של המדינה. הרובה נחשב לזול לייצור, אמין וקל לתחזוקה, ונעשה בו שימוש כמעט בכל סכסוך בעולם. למרות הכבוד הרב שלו זכה מעצב הנשק, הוא הרוויח מפועלו רק מעט. בעבר אף התבטא שעדיף היה לו בחר לעצב מכסחת דשא. הוא הלך לעולמו בגיל 94, בשנת 2013.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסכם הגרעין טוב - אסור לישראל להילחם לבד נגד איראן"
בוקר טוב, השלום שלכן חזר: הנשים שיוצאות למנוע את המלחמה הבאה
הכורדים בעיראק הודפים את האיומים: "נשלם כל מחיר עבור עצמאות"

חניכת פסל בדמותו של מיכאיל קלצ'ניקוב במוסקבה, רוסיה, 19 בספטמבר 2017. רויטרס
טקס חניכת האנדרטה של קלצ'ניקוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully