וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בצפון קוריאה: "לא סביר שנגרמה ממעשה ידי אדם"

רעש בעוצמה של 3.4 הורגש בקוריאה הצפונית. לפי הערכות בדרום קוריאה ובארגון המנטר ניסויי גרעין, מדובר ברעידת אדמה טבעית, אבל בסין טוענים: מקור הרעש בפיצוץ. אתמול איימה צפון קוריאה לבצע ניסוי בפצצת מימן

רויטרס

מתיחות עם צפון קוריאה - עדכונים אחרונים

- רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגש בקוריאה הצפונית
- סין: מקור הרעש בפיצוץ
- קוריאה הדרומית: רעידת אדמה טבעית
- אתמול איימה צפון קוריאה לבצע ניסוי בפצצת מימין

סין דיווחה היום (שבת) כי רעידת אדמה בעוצמה של 3.4 זוהתה בקוריאה הצפונית, והרשות המנטרת את רעידות האדמה במדינה התייחסה לרעש כ"חשד לפיצוץ". בהודעה שפורסמה באינטרנט, נמסר כי רעידת האדמה הורגשה מעל פני השטח. רעידות אדמה קודמות בצפון קוריאה הצביעו על ניסויים גרעיניים שבוצעו על ידי המדינה המבודדת, כשהאחרון היה בתחילת החודש. מקור הרעש היה ליד אתר גרעיני.

סוכנות מזג האוויר של דרום קוריאה, ניתחה את אופי הרעידה היום, ומסרה כי הערכות ראשוניות הן כי מדובר ברעידה טבעית. שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, אמר אתמול כי ארצו עשויה לבצע ניסוי של פצצת מימין נוספת באוקיינוס השקט, בתגובה לצעדי ארצות הברית נגדם.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ
טראמפ באו"ם: "הסכם הגרעין מביך - לא ניתן לאיראן לאיים על האזור"
ארה"ב: מערכות ההצבעה לנשיאות ב-21 מדינות היו יעד להאקרים רוסים

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן. רויטרס, רויטרס
שיגור טיל קוריאני, מוקדם יותר החודש/רויטרס, רויטרס

הסוכנות המנטרת ניסויים גרעיניים בעולם הודיעה כי היא בוחנת את מקור רעידת האדמה, המרוחק 50 קילומטרים מהמקום בו נערכו הניסויים הקודמים, אך כי סבירות נמוכה כי הרעידה נגרמה ממעשה אדם. המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS), לא הצליח לאשר אם מדובר בניסוי או ברעידת אדמה טבעית.

סין הודיעה היום כי תאסור ייצוא של מוצרי נפט לקוריאה הצפונית, כמו גם ייבוא של טקסטיל מהמדינה המבודדת, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להחמיר את הסנקציות המוטלות על המדינה. משרד המסחר הסיני מסר בהצהרה באתר האינטרנט שלו כי בייג'ינג תגביל ייצוא של מוצרי נפט מזוקקים מה-1 באוקטובר, ותאסור ייצוא של גז טבעי באופן מיידי. ייבוא של טקסטיל מקוריאה הצפונית ייאסר באופן מיידי, כך נמסר בהצהרה.

תמונה חצויה של קים ג'ונג און ודונלד טראמפ, 22 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ וקים. ממשיכים לאיים/רויטרס, רויטרס

אתמול תקף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את דבריו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שכוונו כלפיו וכינה אותו "משוגע שלא בוחל בהרעבת ובהרג בני עמו". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי קים "יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו". ביום חמישי חתם הנשיא על צו חדש נגד קוריאה הצפונית, שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים.

בדברים שנשא בפני עיתונאים בטרם כניסתו לפגישה משולשת עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ועם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הוסיף טראמפ כי הצו החדש נועד לעצור הזרמת כספים לפיונגיאנג שמאפשרת את פיתוח תכנית הגרעין שלה. בדבריו הודה טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג על החרפת הסנקציות גם מצד סין, אולם רק היום מאשרת בייג'ינג את הדברים. "המטרה שלנו היא פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני", הוסיף טראמפ.

(עדכון ראשון 12:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully