וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מגיבה לנאום טראמפ: "דבריו הם כמו נביחות כלב"

21.9.2017 / 11:55

שר החוץ רי יונג תקף את דבריו של נשיא ארה"ב, שטען על במת העצרת הכללית כי וושינגטון "תשמיד" את פיונגיאנג אם תצטרך. לדבריו, "אם טראמפ חושב שיפתיע אותנו עם נביחות, הוא חולם". עוד אמר כי הוא "מרחם על עוזריו"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג, הגיב הלילה (חמישי) לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרם האו"ם בניו יורק, ואמר כי דבריו משולים "לצלילי הנביחה של כלב". בתגובה לדברי טראמפ, שאמר כי ארצות הברית "תשמיד כליל" את קוריאה הצפונית, אמר השר: "ישנה אמרה לפיה 'הכלב נובח והשיירה עוברת', אם טראמפ חשב שיפתיע אותנו עם צלילי נביחות כלב, אז הוא באופן ברור חולם".

דבריו של יונג היו התגובה הרשמית הראשונה מצד פיונגיאנג לאחר הנאום התקיף של טראמפ, שקרא לחברות הארגון לבודד עוד יותר את משטרו של קים בעקבות העוינות שהוא מגלה כלפי וושינגטון ובעלות בריתה.

בנאום שנשא מוקדם יותר השבוע עם פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, אמר טראמפ כי "אם לא תהיה לנו ברירה, נשמיד לחלוטין את צפון קוריאה. הגיע הזמן שהיא תבין שפירוז זו הדרך היחידה". הוא מתח בנאומו ביקורת רבה על האו"ם, ואמר כי הארגון "חייב לעבור רפורמה. לעיתים קרובות מדי הדגש של הארגון הזה לא היה על תוצאות אלא על ביורוקרטיה ועל תהליך". לדבריו, "ארצות הברית לא תיתן שבעלות בריתה ינצלו אותה. המוסד הזה נוסד אחרי מלחמת העולם השנייה כדי לעזור לעצב עתיד טוב יותר. זה היה מבוסס על החזון שאמות שונות יוכלו לשתף פעולה כדי לקדם שגשוג", אמר.

עוד בוואלה! NEWS
אבו מאזן נאם באו"ם: להביא לסיום האפרטהייד הישראלי בפלסטין
כן אומות, לא מאוחדות: חזון טראמפ מזכיר לעולם – "אמריקה תחילה"
רוחאני משיב לטראמפ: "לא נספוג איומים מאף אחד"

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם, השבוע/רויטרס

עוד הוסיף כי "טרוריסטים הגיעו אל כל פינה בעולם. יש כאן מנהיגים שתומכים בטרור ומאיימים על בני אדם בכלי הנשק האיומים ביותר הקיימים בעולם. רשתות פשיעה בינלאומיות מאיימות על גבולותינו. זו תקופה של הזדמנויות גדולות - וגם של סיכונים גדולים. זה תלוי בנו, אם נצליח להרים את העולם מעלה - או שניתן לו ליפול מטה".

עוד באותו נושא

טראמפ באו"ם: "הסכם הגרעין מביך - לא ניתן לאיראן לאיים על האזור"

לכתבה המלאה
שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג, אוגוסט 2017. AP
יונג/AP

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזכיר בנאומו את קוריאה הצפונית, ואמר כי "העולם חושש ממלחמה גרעינית עם קוריאה הצפונית ויש לפתור את המשבר בדרכי שלום". הוא הוסיף כי "זהו הזמן להפגין מנהיגות מדינית. אל לנו להתהלך כמו סהרורים הישר אל המלחמה".

מהכינוס, שבו התרכזו שורת נואמים ומנהיגים חשובים, נעדרים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג. השניים שומרים על יחסים קרובים בעודם שרויים במחלוקות עמוקות עם הממשל האמריקני. מחלוקות אלה נוגעות, בין היתר, במלחמה בסוריה ובתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully