וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב עשויה ליירט טילים מצפון קוריאה גם אם לא יאיימו עליה"

19.9.2017 / 21:34

עד כה טענו בכירים בממשל כי ארצות הברית תגיב לכל איום מצד קוריאה הצפונית עליה ועל בעלות בריתה. לאחר שיגור נוסף מעל שמי יפן, ב-CNN דווח כי נשקלת תגובה לכל טיל שתשגר המדינה המבודדת

תום זואילי
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
בפעם הבאה תהיה תגובה? קים צופה על השיגור הטיל האחרון שחלף בשמי יפן/רויטרס

הממשל האמריקני שוקל ליירט טילים בליסטיים שישוגרו על ידי קוריאה הצפונית גם אם מסלולם לא יעיד על איום ישיר על ארצות הברית או על בעלות בריתה – כך דווח היום (שלישי) ברשת "CNN" שציטטה פקיד אמריקני המעורה בתכניות התגובה האפשרויות לאיום הקוריאני. עד כה, דווח כי הרעיון ליירט טילים התרכז ברובו במקרים שבהם הם יכוונו ישירות לארצות הברית או לבעלות בריתה, והדיון בנושא התחזק לאחר שמנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, איים בשיגור טיל על הטריטוריה האמריקנית גואם. גורם ביטחוני בכיר אמר כי הפוטנציאל לשקול יירוט שלא יכוון ישירות כלפי ארצות הברית הוא "מציאותי מאוד".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם לראשונה בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ואמר כי "אם לא תהיה ברירה - נשמיד את צפון קוריאה לחלוטין". גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס לנושא בדבריו: "העולם חושש ממלחמה גרעינית עם קוריאה הצפונית ויש לפתור את המשבר בדרכי שלום". זאת, לאחר שקוריאה הצפונית פרסמה בשבת תיעוד של טיל ששיגרה לשמי יפן ביום שישי, הזהה לטיל ששיגרה לשמי יפן בחודש שעבר. השיגור יצא לפועל לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות נוספות על פיונגיאנג, בהן איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ באו"ם: "הסכם הגרעין מביך - לא ניתן לאיראן לאיים על האזור"
כן אומות, לא מאוחדות: חזון טראמפ מזכיר לעולם – "אמריקה תחילה"
בזים לסנקציות: קוריאה הצפונית הציגה את הטיל ששוגר לשמי יפן

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully