וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחס של פושעים": עשרות נופשים ישראלים עוכבו בקפריסין הטורקית

19.9.2017 / 17:44

כ-50 ישראלים נתקעו כשרצו להגיע לרפובליקה שבצפון המדינה, והותר להם להיכנס רק לאחר התערבות שגרירת ישראל. "אמרו לנו שאין ממה לחשוש", סיפרה אחת הנוסעות. נוסע אחר טען שאף נציג של "ארקיע" שדרכה הוזמנה החופשה לא יצר קשר

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

עשרות ישראלים עוכבו בכניסה לקפריסין הטורקית - כל הפרטים

- עוכבה כניסתם של כ-50 ישראלים לקפריסין הטורקית
- לאחר שעות, ובסיוע משרד החוץ, הורשו הישראלים להיכנס
- אחד הנוסעים סיפר: "לקחו לנו את הדרכונים, קובצנו בחדר קטן וכולם היו זעופי פנים"

כ-50 ישראלים שהגיעו לנפוש בחגים בקפריסין הטורקית פתחו אותה בטעם מר – כשעוכבו במשך שעות ארוכות כשרצו להיכנס אליה. רק לאחר התערבות של משרד החוץ, הורשו להגיע לבתי המלון. ביחד עם הישראלים נעצרו תיירים ממדינות אחרות. "התייחסו אלינו כאילו היינו פושעים", אמר בזעם י', אחד מהתיירים שעוכבו בביקורת הגבולות בשדה התעופה בלרנקה שבדרום מזרח קפריסין, במטרה להגיע משם לרפובליקה הטורקית שבצפון המדינה במסגרת דיל של חברת "ארקיע". "לקחו לנו את הדרכונים, קובצנו בחדר קטן וכולם היו זעופי פנים", תיאר י'.

עוד סיפר כי "הנכדים שלי ועוד עשרות ילדים ישנו על המזוודות". לדבריו, אחרי שעות, נציג שדה התעופה הודיע לישראלים שהם מעוכבי טיסה וכי הוחלט לגרשם בחזרה לישראל. רק לאחר התערבות שגרירת ישראל בקפריסין, יעל רביע צדוק, הותר להם לבסוף להיכנס לצד הטורקי.
לדבריו, זאת הפעם החמישית שבה משפחתו נופשת באי הקפריסאי, והיחס הפתיע אותם לרעה. "ביררנו רבות על המעבר לצד הטורקי, אך הרגיעו אותנו שנמכרו אלפי חבילות נופש לרפובליקה ושאין ממה לחשוש". עד לרגע זה י' לא יודע את סיבת העיכוב, "ייתכן שעוכבנו בגלל שאנחנו ישראלים, או בגלל שהרפובליקה נחשבת בעיניי הקפריסאים כשטח כבוש". כמו כן, י' סיפר שעד לשעה זו אף נציג מטעם חברת "ארקיע" לא הגיע להרגיע את התיירים שהזמינו דרכה את החופשה.

עוד בוואלה! NEWS:
עם נאומי טראמפ ונתניהו: העצרת הכללית של האו"ם נפתחה בניו יורק
"התעוררנו לבוקר נורא": רוקסנה חזרה מיום הולדתה - ונדרסה למוות
צה"ל יירט כלי טיס של חיזבאללה בקרבת הגבול ברמת הגולן

ישראלים שנתקעו בשדה התעופה בקפריסין, 19 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ילדים ישראלים מחכים בביקורת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
ישראלים שנתקעו בשדה התעופה בקפריסין, 19 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ילדים ישראלים מחכים בביקורת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

צפון קפריסין הכריזה על עצמאות בשנת 1983, אך המדינות היחידות שמכירות בה ככזאת היא טורקיה ואזרבייג'ן. מתגוררים בה למעלה מ-250 אלף תושבים, רובם דוברי טורקית, ועיר הבירה שלה, ניקוסיה, מחולקת למעשה בין שני חלקי קפריסין. קו ההפרדה בין השתיים מכונה "הקו הירוק" ותיירים - כמו גם תושבי קפריסין עצמה - נדרשים לעבור ביקורת גבולות קצרה בעת המעבר בין שני חלקי האי. מאחר שרק לאחרונה היא נפתחה, יחסית, לעולם, שמרה קפריסין הצפונית על מידה רבה של אותנטיות. את הוואקום ממלאים במהרה שפע של בתי מלון ובתי קזינו. מאחר שטורקיה ירדה מהפרק עבור תיירים רבים מישראל ומהעולם - לאו דווקא בגלל החרם, אלא בגלל הטרור, קפריסין הטורקית הולכת ותופסת את מקומה.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "מרגע העיכוב של התיירים הישראלים של קפריסין הטורקית נציגת הסברה ליוותה אותם עד לסיום האירוע".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "משרד החוץ והשגרירות בניקוסיה פועלים מאתמול מול השלטונות הקפריסאים להבנת הנושא ומשמעותו וכי תצא בהקדם הודעה ישראלית המבהירה את המצב".

צ"ל ניקוסיה קפריסין הטורקית. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
קפריסין הטורקית/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully