וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יירט כלי טיס של חיזבאללה בקרבת הגבול ברמת הגולן

בדובר צה"ל אישרו כי מטוסי חיל האוויר הוקפצו בעקבות זיהוי כלי טיס בלתי מאויש מתוצרת איראנית שהמריא מדמשק ואותר באזור המפורז שבגבול הסורי. המל"ט הופל בקוניטרה, ותיעוד שרידיו פורסם בכלי תקשורת זרים. ליברמן: "אנו במוכנות הגבוהה ביותר שהייתה"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השובל שנראה בשמי אזור היירוט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש שהופעל בידי חיזבאללה וזוהה בקרבת גבול ישראל וסוריה ברמת הגולן - כך נמסר היום (שלישי) מדובר צה"ל. דובר צה"ל רונן מנליס הסביר כי מטוסי חיל האוויר הוקפצו עקב זיהוי כלי הטיס, שהמריא משדה התעופה בדמשק וזוהה באזור המפורז שבין הגבולות. טילי פטריוט שוגרו לעבר המל"ט והוא הופל באזור שבין אחמדיה לקוניטרה.

כלי תקשורת בסוריה פרסמו את שרידי כלי הטיס של חיזבאללה, כפי שתועד לטענתם באזור הגולן הסורי.

"זיהינו כלי טיס בלתי מאויש איראני למטרות איסוף שהופעל על ידי חיזבאללה", אמר מנליס. "הכלי לא חצה לכיוון שטח מדינת ישראל אלא פעל באזור המפורז. צה"ל לא יאפשר כניסה למרחב המפורז לא של חיזבאללה לא ג'יהאד עולמי ולא מיליציות שיעיות. צה"ל יפעל באופן חד ותקיף לכל ניסיון להתקרב לגבול" .

עוד בוואלה! NEWS
נקבע מותה של הפעוטה בת השנתיים שטבעה בבריכה בבית שאן
שוטר בילוש חשוד שאנס בת 16 שאותה הכיר במסגרת התפקיד
התאונה בכביש 4: רוקסנה חזרה מיום הולדתה - ונדרסה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסוריה פרסמו את שרידי כלי הטיס, כפי שתועד באזור הגולן הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השובל שנראה בשמי אזור היירוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לאירוע ואמר כי הוא "מעיד על המוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון. "המעבר משגרה לחירום בקצב שאנחנו חיים כאן זה דבר חסר תקדים. אני חוזר ואומר, אין עוד צבא במוכנות שכזו, ברמה מקצועית כמו צה"ל. וגם המוכנות של היום, למרות כל הפרסומים וכל הדיבורים
זו מוכנות הכי גבוהה שאי פעם הייתה", אמר.

"אנחנו יודעים איך ומה לעשות ואני בטוח שיש אתגרים עוד לפנינו. נדע להתמודד עם כל משימה ועם כל אתגר", הוסיף ליברמן. "כמו שכבר אמרתי היום, כולנו גם במערכת הביטחון וגם בתעשיות הביטחון ובכל המקומות האחרים, צריך לזכור את אותה אמרה שאני כל כך אוהב של תומס אדיסון - 'אין תחליף לעבודה קשה'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרידי כלי הטיס, כפי שפורסמו בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השובל שנראה בשמי אזור היירוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמעתי רעש חזק ואחריו בום, מיד הבנתי שזה פטריוט", סיפר אלימלך גרסטל, תושב צפת. "זו כבר הפעם השלישית ולמדנו לזהות רעש של פטריוט שיצא מכיווננו. בשניות הראשונות זה קצת מלחיץ ומהר אנחנו מבינים שזה פטריוט וסף הלחץ יורד. היה מקרה כזה לפני שנתיים קצת לפני סוכות, לפני חצי שנה, סמוך לפסח ועכשיו לפני ראש השנה. צירוף מקרים מוזר. יש הרבה אנשים ברחובות ביום שלפני חג וזה גורם לבהלה גדולה יותר".

בחודש אפריל האחרון יירט צה"ל בהצלחה כלי טיס סורי שחדר לשטח ישראל בגבול הצפון. לפי דובר צה"ל, טיל פטריוט שוגר "לעבר מטרה ברמת הגולן", והיירוט אף תועד במצלמות אבטחה בבית פרטי באזור. תושבים בצפון דיווחו על הדי פיצוצים, אולם לא קיבלו הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף. לדברי גורמי ביטחון, מסתמן שמדובר היה ביירוט של כלי טיס לא מאויש.

היירוט הגיע לאחר דיווחים על תקיפה ישראלית בשטח סוריה. בלילה שקדם ליירוט, נמסר מגורם מודיעיני כי סמוך לשעה 4:00 ישראל תקפה מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. בסוריה אישרו אז כי ישראל תקפה בשטח המדינה, וסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הודיעה כי טילים שנורו מישראל פגעו ליד שדה התעופה בדמשק. "המעשים התוקפניים גרמו לפיצוצים", נמסר. לפי הסוכנות, נזק כבד נגרם לרכוש.

(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully