וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התערבות רוסיה: "ה-FBI האזין למנהל קמפיין טראמפ לשעבר"

19.9.2017 / 10:47

ברשת CNN דווח חוקרים בבולשת הפדרלית האזינו לפול מנפורט, שהתפטר בעקבות חשיפת קשריו בעבר עם הממשל המקורב לקרמלין באוקראינה. ההאזנות נמשכו גם לאחר כניסת טראמפ לתפקיד ונאסף בהן מידע שמשמש את החוקר המיוחד בפרשה

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט. נובמבר 2016. GettyImages
האזנות נמשכו עד תחילת 2017, אז עוד שוחח עם טראמפ. מנפורט/GettyImages

חוקרים בארצות הברית האזינו ליו"ר הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פול מנפורט, תחת צווים חסויים של בית המשפט אחרי הבחירות לנשיאות – כך מסרו היום (שלישי) גורמים לרשת CNN. לפי הגורמים, ההאזנות למנפורט, העומד במרכז החקירה של ההתערבות הרוסית בבחירות, נמשכו עד תחילת שנת 2017. חלק מהמידע המודיעיני שנאסף כולל שיחות שעוררו דאגה בקרב החוקרים, ובהן מנפורט עודד לכאורה את הרוסים לסייע בקמפיין של טראמפ.

צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולד, המוביל את החקירה בנושא, קיבל את המידע הרלוונטי על השיחות שנאספו. ההאזנות החלו בעקבות צו מיוחד שנופק מיד לאחר שמנפורט החל להיבדק בידי הבולשת הפדרלית (FBI) עוד בשנת 2014. החקירה מאז התמקדה בעבודתו בקבוצת חברות ייעוץ בוושינגטון שפעלה עבור המפלגה ששלטה באותה התקופה באוקראינה.

בשלב מסוים במהלך השנה, הסבירו גורמים, ההאזנות הופסקו עקב היעדר ראיות בחקירה. עם זאת, ה-FBI התחיל להאזין למנפורט מחדש לאחר השגת צו מיוחד נוסף שהאריך את האישור לעשות כן. הצו השני ניתן כחלק מחקירת קשרי קמפיין טראמפ עם גורמים ברוסיה, והוא היה טעון את אישור המחלקה המשפטית של ה-FBI וכן גורמים בכירים נוספים בארגון.

עוד בוואלה! NEWS
חקירת הקשרים עם רוסיה: ה-FBI פשט על בית מנהל הקמפיין של טראמפ
דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"
יועצי טראמפ הונחו: "לא למחוק או לשנות מסמכים על רוסיה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופול מנפורט בוועידת המפלגה הרפובליקנית, 20 ביולי 2016. ברוקס קרפט, GettyImages
מנפורט עם טראמפ ובתו איוונקה/GettyImages, ברוקס קרפט

טראמפ ומנפורט המשיכו לשוחח טלפונית גם לאחר שהראשון כבר נכנס לתפקידו כנשיא, זמן רב אחרי שהחקירה בעניין מנפורט הייתה ידועה לציבור. הם המשיכו לשוחח ביניהם, לפי גורמים, עד שעורכי הדין שלהם הורו להם להפסיק זאת. לא ברור אם השיחות עם טראמפ הוקלטו ואם נמצא מידע כלשהו הקושר אותו לחקירה. הבית הלבן סירב למסור את תגובתו, וגם דוברו של מנפורט לא הגיב ל-CNN על הפרסום.

לפני כחודשיים פשטו חוקרי ה-FBI על ביתו של מנפורט בחיפוש אחר מסמכים הקשורים לחקירת החשד למעורבות הרוסית בבחירות. הפשיטה נערכה ב-26 ביולי, יום לאחר שמנפורט תושאל בוועדת המודיעין של הסנאט בעקבות צו שחייב אותו להופיע בפניה.

מנהל הקמפיין לשעבר התפטר מתפקידו באוגוסט של השנה שעברה, זאת לאחר חשיפת עבודתו כלוביסט עבור מפלגת השלטון לשעבר באוקראינה, הידועה בקשריה הקרובים לשלטונות ברוסיה ולנשיא ולדימיר פוטין. בפרסום בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" נכתב כי משרד ממשלתי בקייב לענייני חקירות שחיתות מתחקה אחר הוצאות הכספים של הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ', שהודח מתפקידו במהפכה ב-2014. על פי הדיווח, בין ההעברות הכספיות שנבדקות, העברה של 12.7 מיליון דולרים במזומן למנפורט בין השנים 2007 ו-2012, שתועדה בכתב יד, לצד שורה ארוכה של העברות כספים שביצעה לכאורה מפלגתו של ינוקוביץ' בשנים שבהן היה בשלטון..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully