וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי טראמפ הונחו: "לא למחוק או לשנות מסמכים על רוסיה"

על פי "ניו יורק טיימס", מזכר שהופץ לחברי צוות חילופי השלטון של נשיא ארצות הברית, ככל הנראה לבקשת משרד המשפטים, דורש מהם לשמור כל מידע שעשוי להיות רלוונטי לחקירת הקשרים לממשל הרוסי. מי שלא יעשה זאת "מסתכן בעונש פלילי"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני שניר דבוש

(בווידאו: עדותו של ג'ף סשנז בפני ועדת המודיעין של הסנאט, השבוע)

חברי צוות חילופי השלטון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבלו אתמול (חמישי) הוראה מפורשת, הדורשת מהם לשמור את כל המסמכים ופריטי המידע העשויים להיות רלוונטיים לחקירת המעורבות הרוסית לכאורה במערכת הבחירות לנשיאות – כך דווח היום בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". זאת, על פי מזכר שהופץ מטעם לשכת היועץ המשפטי של הצוות, והגיע לידי העיתון.

על פי המזכר, שככל הנראה הופץ בהוראת משרד המשפטים, לחברי הצוות "יש חובה לשמר כל מידע פיזי או אלקטרוני, שעשוי להיות קשור באופן כזה או אחר לנושא החקירות הקיימות". המזכר האחרון מדגיש את העובדה כי התובע הכללי שמונה לבדיקת הקשרים האפשריים בין מקורבי טראמפ לממשל הרוסי, רוברט מולר, בוחן רשת נרחבת של גורמים.

זמן קצר לאחר הפרסום יצא טראמפ במתקפה נוספת בחשבון הטוויטר שלו נגד הדיווחים על החקירה. "אחרי שבעה חודשים של חקירות ושימועים על אודות 'מעורבותי עם הרוסים' איש לא הצליח לנפק שום ראייה. עצוב", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מגיב לדיווח על החשד ששיבש חקירה: "סיפור מזויף ללא הוכחות"
דיווח בארה"ב: התובע המיוחד חוקר את החשד כי טראמפ שיבש חקירה
הבית הלבן: טראמפ לא מתכנן לפטר את החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם הגנרל לשעבר מייק פלין, וירג'יניה. ספטמבר 2016. AP
שמו הוזכר מפורשות. פלין לצדו של טראמפ/AP

המזכר שהופץ מתייחס לכל מידע שקשור לרוסיה ולאוקראינה, כמו גם לנתונים בנוגע למנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט ושותפו העסקי ריק גייטס, היועץ רוג'ר סטון, היועץ לשעבר למדיניות חוץ קרטר פייג' והיועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין. האחרון הודח לאחר שלא מסר לסגן הנשיא מייק פנס מידע מלא בנוגע לשיחותיו עם שגריר רוסיה בוושינגטון סרגיי קיסליאק.

"אנא השהו באופן מידי כל מחיקה, שינוי, שכתוב או השמדה מכל סוג אחר של המידע המדובר, כולל מידע אלקטרוני, ונקטו צעדים מתאימים על מנת לשמר את המידע", הובהר במזכר. יתרה מכך, המכותבים התבקשו להעביר לידי צוות חילופי השלטון את המסמכים הרלוונטיים, והוזהרו כי אם לא יעשו כן, "הם מסתכנים בעונש פלילי או יעמדו למשפט בגין שיבוש ראיות".

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
מרחיב את הרשת. מולר/GettyImages

המזכר, על פי הדיווח, הופץ באותו יום שבו סגן הנשיא פנס שכר עורך דין פרטי שיסייע לו במסגרת החקירה. לשכתו של פנס אישרה את הדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו עורך הדין ריצ'רד קולן יסייע לו בהתנהלות מול מולר וצוות החקירה. "סגן הנשיא ממוקד לחלוטין בחובותיו ובקידום סדר היום של הנשיא ומצפה לסיום מהיר של החקירה", נמסר מדוברו של פנס, ג'רוד אייגן.

כמו כן, הלילה דווח ב"וושינגטון פוסט" כי התובע מולר בוחן עסקאות והעברות כספים שביצע חתנו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר, המשמש כיועצו למזרח התיכון. על פי הדיווח, המיוחס לגורמי ממשל המעורים בפרטים, תובעים פדרליים וחוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) בוחנים עסקאות שביצעו מקורבים נוספים לטראמפ, בהם היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין ובכירי הקמפיין שלו, פייג' ומנפורט.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בנאום בוועידת הביטחון במינכן, גרמניה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
שכר עורך דין פרטי. סגן הנשיא פנס/רויטרס

בחודש שעבר דווח באותו העיתון כי קושנר פעל להקמת ערוץ חשאי עם בכירים ברוסיה בטרם כניסתו של טרמאפ לבית הלבן ודן על כך עם השגריר הרוסי קיסליאק. על פי אותו דיווח, סוכנויות ביון אמריקניות יירטו תשדורות של גורמים ברוסיה מהן עלה כי קיסליאק דיווח לממונים עליו על יוזמתו של קושנר לאחר פגישה ביניהם ב"מגדלי טראמפ" בניו יורק בחודש דצמבר האחרון.

עורכת דינו של קושנר ג'יימי גורליק מסרה כי אינה מכירה את המידע המפורט בדיווח החדש. גורליק הוסיפה כי קושנר מסר בעבר מרצונו החופשי לוועדת המודיעין של הסנאט מידע על אודות עניינים הקשורים לרוסיה וכי הוא יפעל באופן דומה גם במקרה זה. דוברו של מולר, פיטר קאר, סירב להגיב לדיווח ואמר כי "משרד החוקר המיוחד נוקט במדיניות קשיחה לגבי שיתוף מידע באופן בלתי מורשה ויפעל בחומרה נגד מי שיפעל באופן זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully